Tietääkö kukaan em. maiden keväisistä taimimarkkinoista? Turin markkinat on minulle tuttu, varmaankin niitä on muitakin mutta missä? Tekisimme mielellämme keväisen matkan, olisi hauska tutustua uuteen kohteeseen. Ja tietääkö joku nettisivustosta jossa kerrotaan em. markkinoista?
Hei, Etelä-Pohjanmaan puutarhaseura järjestää matkan Jänedaan, ja nyt annetaan mahdollisuus muillekin kuin jäsenille lähteä mukaan. Matkan hinta on laskettu Lapualta ja Seinäjoelta.
Jäneda Lillelaat – puutarhatapahtuma Virossa 25.- 26.5. (la-su), messujen lisäksi käynti Tallinnan kasvitieteellisessä puutarhassa, sekä ostosmahdollisuus muutamalla hyvällä taimistolla Tallinnan seudulla (tarkentuvat myöhemmin, ei siis pelkästään Hansaplant ym.). ruokailut illalla hotellilla ja paluulaivalla lisämaksusta. Ilmoittautuminen heti!
Mites kun ekaa kertaa matkalla Turin puutarhamarkkinoille ensi viikolla, onko teillä kokeneilla jotain vinkkejä? Mitä kannattaa ostaa? Miten ne saa kuljetettua ehjinä Suomeen (ollaan bussikuljetuksella) millainen on ylipäätään tarjonta ja hintataso?
Mulla on Ikean kassin pohjalle sahattu pohjan kokoinen vaneri, jolloin pysyvät paremmin pystyssä ja ovat helpompia kantaa. Mahdollisimman paljon kolikoita mukaan. Halpuudesta tai kannattavuudesta en niin tiedä, mutta hulluus siellä iskee joka kerta
Hyvä vinkki: Älä jumiudu ekoille riveille, joissa myydään pääasiassa kesäkukkia ja vihanneksia. Pikamarssia kasvialueen loppupäähän tai aloitus sieltä päästä.
Loppupäässä mummot myyvät kaikkea sikäläistä taviskamaa edullisesti. Erikoisuuksia löytyy sieltä sun täältä. Ihmiset ovat tuoneet sieltä ihania hedelmä/koristepuita edullisesti. Itse olin tosi tyytyväinen mm. ostamiini liljan sipuleihin. Etanoiden vuoksi mullat kannattaisi ravistella pois jo siellä ja varmuuden välttämiseksi pestä juurakot kotona. Kannattaa siis varata reissua seuravakin päivä puutarhuroinnille.
Olen käynyt kerran Turin kukkamarkkinoilla. Minulla oli mukanani ostoskärryt joka osoittautui hyväksi ratkaisuksi, ei tarttenut kantaa mitään. Pieniä kasveja varten minulla oli kassi jonka saattoi ripustaa kärryyn.
Kiiitokset jo tulleista Turi vinkeistä. Mites, onko kasvien nimet tuolla milllä kielellä? Mietin vaan miten tunnistan, jos ovat nimetty Viroksi tai esim. Latinaksi. Ihan niin hyvä kieleipää mulla ei ole:)
Latinaksi ja viroksi ne taitaa olla…ja on siel jotain laitettu suomeksikin kyllä…ihan hyvin siel pärjää ja sit tulee mukavia ylläreitä mulla kaikki viime vuonna ostetut hengissä…vaik en aina edes tiennyt mitä ostin…