Ehdotuksia huonekasveiksi

Elikkäs mulla on tulilatva,mähkä,sykliini köynnös,ja 2 kaktusta ja 2 niiden sukulais kasveja ilman piikkejä,ja yksi kukka jonka nimeä en muistahymyNiin mikä köynnös tai ruukkukukka sopisi keittiöön??Ehdotuksia kaipaisin,mielellään kauniita ja näyttäviäkinhymy Olen aloittelija vielä näissä kukka hommissa,mutta eiköhän tää tästä lähe käyntiinnaurua.Olen myös haaveillut isosta kasvista,esim jukkapalmun tapasesta,mutta onko ehdotuksia siihenki,en haluais välttämättä sitä perinteistä jukkapalmuahymy Myös tykkään kovasti värillisistä kaktuksista.kukkais pyöritystä.Kiitos vastaajilletähti!Myös vinkkejä hoitamiseen saapi antaa.

Alkuperäinen kirjoittaja: toivotar

J294596…jne.-numerosarja joka kyselet ehdotuksia huonekasveiksi ja köynnöksiksi. Kävisitkö laittamassa itsellesi oikean nimimerkin, voit tehdä sen tuolla oma profiili-kohdassa. Keskustelu pelkän numerosarjan kanssa ei ole mukavaa, ja kuten varmasti huomaat kaikilla meillä on nimimerkki laitettuna. Sen jälkeen tervetuloa tänne keskustelemaan :slight_smile:

No niin nyt pitäs olla nimimerkki,kieli ulkoa

Hei Toivotar. Mun kokemuksella kannattaa miettiä millainen hoitaja olet kukille eli kasteletko tiuhaan ja säännöllisesti vai harvoin, jolloin multa kuivuu aina välissä. Sitten vaikuttaa se, onko kyseessä eteläinen paahdeikkuna vai pohjoinen varjoikkuna vai siltä väliltä. ja kaikkein eniten vaikuttaa se, mistä tykkäät kukissa. Esim. aurinkoisella ikkunalla harvaan kastelevalla hoitajalla tulee viihtymään helposti kaikki kaktuksen tapaiset, jukkapalmu, pullojukka. Samaisella paikalla ja tyylillä taas tulevat kärsimään kiinanruusu, sain paulia, kodinonni. Olisiko tästä alkuun apua…

Kiitos,oon sellanen yli kastelija ollu aikasemmin,mut nyt osan jo katsoa millon pitää kastella=)keittiön pöydälle etsin kukkaa,miten oisi kärpäsloukku ja kärsimyskukka??Jotain suojaa on ikkunalla ettei siitä aurinko porota suoraan kukkiin sit=)

Olisiko ehdotuksia kukkivalle amppelille valoisalle itäikkunalle (keittiö). Ensisijassa sini-, kelta- tai oranssikukkainen. Viihtyisikö soihtu- tai tuliköynnös? Ei saisi olla kovin painava koska ripustetaan verholautaan, ei ole mahdollisuutta porata koukkua kattoon.

Sitten tuo kultaköynnös. Istutin sen isoon ruukkuun juuttipylvästä kiertämään ja siihen mahtuisi juurelle toinen kasvi kaveriksi. Olisiko suosituksia? Valoisa iso lounaisikkuna, keskikesällä ei juurikaan suoraa paahdetta, koska parveke varjostaa.

Ladyblues, kukkivaa sisäamppelia koskevan viestisi löydät nyt täältä. Laitoin sinulle tulemaan myös privaattiviestin, vilkaisepa postiasi :slight_smile:

Mitä kasveja suosittelisitte kesällä kuumaan kerrostaloon? Asunnon lämpötila nousee kesällä reippaasti yli kolmenkymmenen. En ole mikään varsinainen viherpeukalo muutenkaan, eli kellontarkkaa hoitoa vaativat kasvit kuolla kupsahtavat varmasti…  Lehtikaktukset ovat mulla pärjänneet jotenkuten, niistäkään ei ole kokemusta kuin pääsiäis- ja joulukaktuksesta.

Lisäksi mulla on kaksi kissaa, jotka tuppaavat maistelemaan kasveja, joten myrkytön.vaihtoehto olisi hakusessa.

Mä sain joku vuosi sitten mun vanhemmalta ystävältä sellaisen viherkasvin pistokkaan kuin Apostolin iris. Se on kuulemma todella vanha kasvi, eikä sitä löydy kaupoista. Se on kyllä niin kiitollinen kasvi, joskus kun muistaa antaa vettä, sillon reilusti - se jaksaa taas. Mulla se on ollut auringossa ja varjossa, silti se vaan kasvaa, kummastakaan ole muuksi muuttunut. Eikä mulla ole kissat sitä koskaan tuhonneet vaikka tietääkseni se ei ole myrkyllinen. Ja kukkii kuin orkidea!

Mutta kukkii vain nopean päivän…

Sue-Ellen - Tutustuppa mehikasveihin. Niissä on paljon valinnavaraa ja kauniita lehtimuotoja.

J368…numerosarja joka viestittelit Apostolin iriksestä, sinulta puuttuu nimimerkki. Kävisitkö lisäämässä sen tuolla oma profiili-kohdassa. Myös kasvuvyöhykkeesi voisit lisätä sinne profiiliisi :slight_smile:

En saa nimimerkkiä nyt vaihdettua ja “kasvuvyöhyke” on???

Mistäs sitten tuota apostolin iiristä kannattaisi lähteä metsästämään? Onko se muuten sama kasvi kuin apostolinmiekka?

Kasvuvyöhykkeet, Suomi

Apostoliniiristä eli apostolinmiekkaa voi kysellä esim. nimimerkiltä LukinLilja ;D Sen iiris on tosi hanakka tekemään lapsia.

Apostolin iris kasvaa nopeasti ja on huoleton viherkasvi.

Laitanpa tämän osoitteen nyt tänne. Jos joku siis pohtii huonekasvien myrkyllisyyttä/myrkyttömyyttä.

I Love Cats

Vaikka lista on laadittu kissoja ajatellen, niin olen sitä käyttänyt myös ohjenuorana matelijoideni terroissa. Ihan hyvin on elo mennyt.

Kertokaas mikä huonekasvi on sellainen mikä pärjää valoisassa huoneessa muttei kaipaa ikkunalle… tulisi toimeen jopa 3-4 viikon kastelu välillä tai altakasteluruukussa jonka voisi täyttää reissuja varten.

Nyt on ideat kadoksissa ja purkissa tekee kuolemaa yks lillistä ostettu jokin viherkasvi… muut kasvit on pullojukka,sutipuu ja käpypalmu…ne vie ikkunapaikat ja muualla on vaarinkukkaa …kun se ei diggaa liikuttelua. Valkeiden tapettien vuoksi ei saisi olla leviä …tuleva paikka on senkin päällä. Kävin eilen kattoon bauhausista mut ei ollu sellasta sopivaa.

Miraemmi, palmuvehka ainakin tulee mieleen. Täyttää vähintään tuon kasteluvälivaatimuksen.