Ehdotuksia huonekasveiksi

Elikkäs mulla on tulilatva,mähkä,sykliini köynnös,ja 2 kaktusta ja 2 niiden sukulais kasveja ilman piikkejä,ja yksi kukka jonka nimeä en muistahymyNiin mikä köynnös tai ruukkukukka sopisi keittiöön??Ehdotuksia kaipaisin,mielellään kauniita ja näyttäviäkinhymy Olen aloittelija vielä näissä kukka hommissa,mutta eiköhän tää tästä lähe käyntiinnaurua.Olen myös haaveillut isosta kasvista,esim jukkapalmun tapasesta,mutta onko ehdotuksia siihenki,en haluais välttämättä sitä perinteistä jukkapalmuahymy Myös tykkään kovasti värillisistä kaktuksista.kukkais pyöritystä.Kiitos vastaajilletähti!Myös vinkkejä hoitamiseen saapi antaa.

Alkuperäinen kirjoittaja: toivotar

J294596…jne.-numerosarja joka kyselet ehdotuksia huonekasveiksi ja köynnöksiksi. Kävisitkö laittamassa itsellesi oikean nimimerkin, voit tehdä sen tuolla oma profiili-kohdassa. Keskustelu pelkän numerosarjan kanssa ei ole mukavaa, ja kuten varmasti huomaat kaikilla meillä on nimimerkki laitettuna. Sen jälkeen tervetuloa tänne keskustelemaan :slight_smile:

No niin nyt pitäs olla nimimerkki,kieli ulkoa

Hei Toivotar. Mun kokemuksella kannattaa miettiä millainen hoitaja olet kukille eli kasteletko tiuhaan ja säännöllisesti vai harvoin, jolloin multa kuivuu aina välissä. Sitten vaikuttaa se, onko kyseessä eteläinen paahdeikkuna vai pohjoinen varjoikkuna vai siltä väliltä. ja kaikkein eniten vaikuttaa se, mistä tykkäät kukissa. Esim. aurinkoisella ikkunalla harvaan kastelevalla hoitajalla tulee viihtymään helposti kaikki kaktuksen tapaiset, jukkapalmu, pullojukka. Samaisella paikalla ja tyylillä taas tulevat kärsimään kiinanruusu, sain paulia, kodinonni. Olisiko tästä alkuun apua…

Kiitos,oon sellanen yli kastelija ollu aikasemmin,mut nyt osan jo katsoa millon pitää kastella=)keittiön pöydälle etsin kukkaa,miten oisi kärpäsloukku ja kärsimyskukka??Jotain suojaa on ikkunalla ettei siitä aurinko porota suoraan kukkiin sit=)