Hienolta näyttää! Ja se ulkorakenus on kyllä mahtavan näköinen uusine ikunoineen.
Hieno terassi ja allas, varmaan tulee upea kun kasvit nousee maasta.
Onpas Ellukin tilukset upealla paikalla. Ja sitä piharakennusta ihastelen minäkin!
Vieläköhän uskallan laittaa näitä vaatimattomia kuvia?
Ajatuksena oli se, etten (toivottavasti) ole ainut täällä pentissä, joka vasta aloittelee pihan kunnostusta. Ja voin laittaa näitä kuvia jo siinä vaiheessa, kun mitään kukkaloistoa ei pahemmin ole. Täällä muilla on Niin hienoja pihakuvia , että omani kalpenee niiden rinnalla. Mutta kun intoa on kovasti voi meidänkin markki vielä joskus näyttää ihan mukavalta.
Me ihastuttiin silloin aluksi juurikin tähän tonttiin ja tietenkin siihen, että itse tupa oli siinä kunnossa, ettei siihen tarvitse mitään suurempia remonttia tehdä. Kerta käynti täällä sai meidät vakuuttuneeksi siitä, että haluamme muuttaa tänne.
Voi kuule, jokainen meistä on joskus aloittanut alusta - mukava seurata muutosta. Aina sitä saa itselleen innoitusta katselemalla kuvia toisten puuhia ja tuoreita ideoita - puutarhahan ei ole koskaan valmis, vaan aina voi virikkeen saatuaan puuhastella jonkin nurkan parissa:)
ElluK; Entäs minä, vanha eukko, asunut tässä pian 12 vuotta ja nyt vasta pihaa yritän muuttaa enemmän puutarhamaiseksi. Koskaan ei ole myöhäistä, vaan kaikella on aikansa. Sinä uskallat kuitenkin laittaa kuvia pihastasi esille, minä en.
Tähän seiväsaidan juurelle, mulla on tarkoitus siirtää kesän aikana vuorenkilvet tontin toiselta puolelta. Helpottaa huomattavasti hoitoa, kun ei sitten siimaleikkurilla tai repimällä tarvitse heinätupsuja siistiä.
ElluK, kivoja kuvia. Ihan aloittelija olen minäkin vielä meidän pihan kanssa. Kaikki on vaiheessa mut siitä se lähtee!
Ja näiden vuorenkilpien tilalle ajattelin laittaa jotain matalampaa perennaa. Vielä en tarkalleen tiedä mitä. Ehdotuksia?
Kuvasta huomaa miten meidän "nurmikko" on voikukka niitty. Sinänsä mua ei haittaa, sillä onpa sitten kaneille syötävää.
Voikukat on vain aika viisaita kasvia. Kun ruohonleikkuri menee käyntiin voi vain kuulla voikukkien suhinan, ku ne laittaa kukat ja lehdet maata myöden. Sitten kun nurmikko on leikattu nousevat taas maanpinnasta ja iloisesti virnistelevät.
Tässä kohtaa pihaa on poikien pulkkamäki talvisin, joten tulee olemaankin voikukkaniittynä tulevinakin kesinä.
Hyvä juttu Myskimalva, että löytyy samanlaisia aloittelijoita. Mä voin hyvin sanoa, että kolme vuotta sitten en tiennyt vielä mistään mitään. Intoa oli kyllä jo silloinkin, mutta varovasti olen aloitellut. Täällä pentissä vietin vapaa-ajat ja tutustuin enemmän pihajuttuihin. Parasta mielestäni on se, että kaiken voi itse laittaa oman mielen mukaan. Välillä tulee sutta, mutta virheistä oppii.
Tässä on sitten joku toukka (raakki voisi tietää mikä on). Se eleli ruukussa, jossa oli karhunköynnöstä ja päivänsineä.Tuo on ihan niinkuin puutikun näköinen.
Minusta on kaunista, kun voikukka kukkii oikein runsaana suurilla aloilla. Lisäksi mehiläiset ja muut pörriäiset tykkäävät. =)
Enkeli lähikuvassa. Päivänliljat aloittelee alakuvassa kasvuaan.
Ja tässä on meidän poikien näköispatsaat. Harmi etten ole vielä mistään löytänyt näitä kolmea apinaa. Heti kyllä täytyy ostaa, jos jostain löytyy.
Tulppaanit sitten kasvaa kompostissa, hieman mietityttää, mitä kukkapenkissä sitten kasvaa.
Tulee mieleen vitsi lääkäristä, jolla oli kynä korvantakana…
Raunioyrtin olen tahallani siirtänyt kompostin reunalle. Saa siinä rauhassa kasvaa.
Mitähän tämäkin kuovi etsi, kun päätti katon harjalle laskeutua?
Kansallislintumme
Ja sitten lentoonlähtö.
Kyllon niin pohojalaasta maisemaa!
Vapun kunniaksi.
Hauskaa vappua kaikille!