Eltsun pihoilta (Ib)

Ou jee, niinpä onkin. Opin uuden lajin, ketohärkki, en ollut törmännyt aiemmin kuin tuohon hopeahärkkiin. Pitäisi minun noihin sivuihisi, Raakki, käydä paremmin tutustumassa, on siellä niin upea kuvasto !

On se tomaatti, se Must Gigant.
Minusta toi sun unikko on idänumikko... Mutta että osaa olla makee toi pirunkeppi sydän

Ja se sun outo sininen on raunioyrtti, mutta kumpi (ruotsin- vai tarha-) sitä en osaa varmuudella sanoa. Arvaan tarha.

Kiitos Raakki ja muajussi! Ketohärkkihän se  Hopeahärkkiä on myös, mutta se on selkeästi hopealehtistä.

Liisukalle myös kiitos! Raunioyrtti on nätti, taidan iirtää sen parempaan paikka, kun tuossa vähän "hukkuu" maisemaan... siihen pirukepin juurellekieli ulkoa 

Unikot minä aina sekoitan, tuo täytyy tarkistaa, kun olen siperiaksi nimennyt...

Ei mua niin satasella kannata uskoa noissa tunnistuksissa oho
Mulla itellä kukkii just nyt kutakuinkin samanlainen unikko kuin sun kuvassa ja se on idänunikko (karvaisine lehtineen).

Eikö kukaan tunnista ruusupuskaani? Se kukkii juuri nyt kymmenin kukin ja on tosi kaunis :-)

Tornionlaaksonruusu??

Annan ääneni Tanun ehdotukselle :-)

tai sitten mökinruusu

No sehän se taitaa olla, Tornionlaaksonruusu!

Kiitos tanu!!
sailasikin noin melko paikallisena tuntenee kasvinkieli ulkoa

Uusia kuvia, tässä jalopähkämö kukkii

Joku angervo hän lienee...

Lyhtykoiso aloittelee kukintaa

Kriikuna "kukkii"

Hopeahärkki kukkii myös (kuva ei vai ole kovin edustava..)

Sormustinkukka valtaa mansikkamaan....

Vähän mökin pihaakin, kuvattu juhannuksena. Lupiinit mökin edessä (joo joo, koko mökki kaipaa maalia...)

Entinen leivinuuni:

Hmmmm...mielenkiintoista....mitähän tuosta leivinuunista tulee??

Ihana tiilikasa! Noistahan saa kehiteltyä puutarhaan vaikka mitä. Onko eltsu jo suunnitelmat valmiina?