Ja lisää rappioromatiikkaa: hyljätty puuhellan uuni yrittää lymytä marjapuskan taakse:
Ihanan rehevää! Tuo tiilikasa saa ideat pyörimään. Tuosta entisestä puuhellan uunistakin sais varmaan kehiteltyä jotakin. Siinä on niin nätti uuninluukkukin.
Tiilet ovat melkoisen huonolaatuisia, sodan jälkeen tehtiin uunit siitä mistä saatiin... Ehjimmistä tehdään kasvilavan reunat (isäntä ihan itse ehdotti!!!) ja ison kasvimaan poluikis mennee osa. No, osa on jo uusiokäytössä surkeasti kasvavassa yrttimaassa, joka on jo nyt hieman parempi kuin kuvassa...
Valkoherukka antaa joka vuosi satoa, näkyy tulevan tänäkin vuonna (kasvaa navetan seinustalla, jossa on huussi muutaman metrin päässä, liekö vaikutusta :-) )
Uuninluukku todennäköisesti säästetään mökille (joskus) tulevaan kesäkeittiöön. Uuniosa on jo puhkiruostunut.
Sen puretun epäkäytännöllisen ja oikeasti lämpöhyödyttömän (mökki on lähinnä kesäkäytössä) leivinuuni/puuhellan tilalle (joka oli noin 4 neliömetriä) tulee ns. tehdaspuuhella, vanha toki sekin (odottaa jo mökin eteisessä), mutta vie vain neliömetrin muutenkin pienestä tuvasta.
Lisää uudempia kuvia. Tässä "suulin ruusu", eli suulin vieressä kasvava iso pensas. Kukat ovat oikeasti tosi voimakkaan värisiä ja kauniita, tässä kai sade ryvettänyt..
Päivänkakkara on kivan rehevä, pitää vain siirtää pois ihan kasvimaan vierestä.
Vielä mökiltä kuvaa. Valkoisessa syreenissä lehdissä jotain tuhoa
Siirrytään kotipihalle ja eiliseen aurinkoiseen iltaan. Tämä toukokuussa siirretty kuunliljapehko kukkii komeammin kuin paikallaan olleet:
Tässä kahta laatua, kukatkin ovat kauniita, vaikka tuo lehti on itse upeus (liikaa aurinkoa kuvassa..)
Tässä vielä kirjokuunlilja kukassa (ei meillä ole vuohenkelloa, eihän...)
Pakko laittaa vielä ajoväylän reunan kuunliljat. Minä sitten tykkään näistäkin!
Suikeroalpi on hehkeä kukkiessaan, mutta tässäkin kuvassa liika auringonvalo pilaa vaikutelman...
Jokin maksaruoho odottelee kukintaansa (ja vuohenkellojen kera, tietysti)
Omenoitakin on luvassa ja tälle on puhuttu tuhmia, kun jo punastelee
Vielä yksi kuva. Hevoskastanja tekee tänä vuonna hedelmiä! Tässä vain pari malliksi:
Moi eltsu! Tuhannet kiitokset vielä mahtavasta kuunliljamötikästä! Ja pirunkepeistä! Niistä kysyisinkin, minkälaisessa kasvupaikassa se parhaiten menestyisi? Tosin on tarjolla melkeinpä vain aurinkoista ja kuivaa.... Ajattelin kasvatella niitä purkissa kotvan aikaa. Näköjään asut Lohjalla., minun poikani Siuntiossa. Yritän tuppautua joskus puutarhavierailulle ihastelemaan viidakkoasi!
(toiset haalii pirunkeppiä, meiltä sai häädön viime syksynä, teki mielettömästi vesoja…metrien päähän )
Kiitos tiedosta kibu!
Ole hyvä vain papula
Mun pihalla pirunkeppi kasvaa aika aurinkoisessa paikassa, ja alla on hiekkapohja, tietysti vähän multaakin. Puu lienee ollut paikallaan aika kauan, se on lähes 4 m korkea ja 8-haarainen. Tekee tosiaan juuresta vesoja, mutta meillä max. metrin päähän.
Olet tervetullut kylään, vaikkei tämä ny ihan viidakko olekaan