hmmm, niin ehkä. Näkyispä paremmin lehdet.
Emo, eikös kuvassa keskiviikko, 13. toukokuuta 2009 - klo 19. 00 (38 minuuttia sitten) ole kaksi kasvia sylikkäin? Se sinun lehtosinilatvasi ja valkovuokko tai joku muu vuokko.
No nyt pittää mennä tarkastamaan ‘kipittää ulos’
No olit ihan oikeassa, meriva! Minä jo ihmettelin tämän aikaisuutta, kun joka paikassa lukee, että lehto- ja rusosinilatva kukkivat kesäkuusta alkaen.
Minä en ole eläissäni nähnyt lehtosinilatvaa, en kukkivana enkä ilman kukkaa, ennen kuin syksyllä sain nämä taimet. Enkä osannut kuvitellakaan, että siellä on toinen kasvi seassa. Sieltähän se punkee esiin valkovuokko.
Ei mikään ikävä yllätys, kun tässä on lähimmät vuokot varmaan puolen kilometrin päässä :D. Täytyy varovasti irrotella ja laitta vuokko johonkin hyvään paikkaan, missä saa levitä. Ei varmaankaan viihdy kuivassa koivikossa?
Lehtosinilatvan lehdet, mutta kukka näyttää joltain sipulikukalta.
Mulle olis menny ihan täydestä ajatus, että sinilatvat jo kukkivat=D Hih, pitäis varmaan vaihtaa paristot tonne pääkoppaan. Hyvä, että emon arvoitus selvisi!
Erottelin versoja ja otin kuvan toisesta suunnasta. Nyt näkee selvästi, että kaksi kukkaahan siinä. On se hyvä, että täällä on näitä tietäjiä.
Eikö kukaan keksi sen mun pienokaisen nimeä? Ei ole perenna, ja on itse pistokkaasta juurrutettu.
Arovuokko? Täällä on jo ainakin nupullaan.
Ai eikö tuo olekaan valkovuokko?
balkaninvuokko?
Tai sitten ei, koska siinä tuo nuppu nuokkuu…äh…en mää tiedä:)
Apenniinienvuokko anemone appenina?
Juup, arovuokko Anemone sylvestris.
Arovuokkoon minäkin kallistuisin. Uusi kuva kun on avautunut.
Eikä kukaan tunnistanut mun upeaa köynnöshortensiaani ;=DD. Oliskin pitänyt olla melekonen tietäjä…
Kävin läpi hölöjäni, ja olen näköjään saanut lehtosinilatvan kukkahöperöltä. Niin että kiitosta vaan, sain kaksi yhden hinnalla
Köynnöshortensiasta tulee korkea ja kaunis. En ihan ekana ois tiennyt :D
Mulla on tähän aikaan jo lukihäiriö, luin että: ...olisi pitänyt olla melankolinen tietäjä .
Saattaapi vierähtää muutama vuosi, ennen kuin mun köynnöshortensia on korkea ja kaunis ;-D
Nyt oli vuokko päivällä auki, ja sen verran paljon terälehtiä, että taitaa olla kuitennii balkaninvuokko ‘White Splendour’. En kerinnyt kuvata, kun menin koko päivän tuli pyrstön alla, ja vieläkin pitäis mennä jatkamaan.
Heh, eipä ole ennen tämmöstä ollut. Matkalaukku vieläkin purkamatta, ja hesaria olen ehtinyt lukea kakkossivulle asti - vessassa istuessa
Kaikki mustikset kukassa. Tässä SnowWhitessa tänä aamuna 37 kukkaa auki. Kuva otettu aiemmin.
Keltainen on niin rentokasvuinen, että olisi parempi amppelissa.