Englanninkielisiä

Ompa upea kirjasarja!!!

Voisikohan tuota kirjasarjaa tilata Suomeenihmetys? Vaikuttaa oikein mielenkiintoiselta.

Törnrosa, löysin omani antikvariaatista Berliinistä netin kautta ja käytin googlea siihen. En tiedä mistä voisi löytää kaikki yhdellä kertaa. Yksittäisiä kappaleita löytyy sieltä täältä.

Kun löytää niin tilaaminen on helppoa, omani tuli rahtivappasti suoraan työpaikalle viikossa.

Mitä maksoit kirjasatsista? Googlailin ja löysin jonkun tiedekirjakaupan Saksasta, jossa hinnat olivat kolminumeroisia lukuja / kirja eikä lukusarja alkanut 1:llä. Jenkkisivustoilta löytyi samankaltaisilla hintalukemilla, mutta tietysti dollareina eli 499 taalaa/kirja ja siihen suuntaan.

Olin todella onnekas ja sain koko sarjan kolme numeroislla luvulla. Tiesin nämä kalliit dollari hinnat ja mistään ei löytynyt kaikkia. Satuin olemaan vaan oikeaan aikaan oikeassa paikassa ja ostin ne samantien pois.

Sain kaukolainan kautta käsiini Mc. Queenien kirjan miniature orchids. Oli ihan hyvä tietopaketti ja kerrottiin monipuolisesti orkideoista ylipäätänsä. Hyviä kuvia ja lyhyt/ytimekäs kerronta suvuista. On vielä yksi toinenkin miniorkideoita käsittelevä teos mutta sitä en ole löytänyt vielä mistään lainaksi ja hukkasin sen kirjailian nimenkin…

minulta on jäänyt hyllyyn tarpeettomana orkideakirjat: Ames: Orchids of Guatemala and Belize sekä A.A. Chadwick: the Classic Cattleyas jos joku sattuisi tarvitsemaan…

Posteljooni toi tänään 431 sivua  tällaista ihanuutta kotiinkuljetuksella.

Tilasin kirjan USAn Amazonin kautta brittiläiseltä myyjältä - käyttämäton kappale (kansissa aavistuksen verran hyllykulumaa, mutta sisältä aivan priima) ja hinta postikuluineen 11,80 EUR. Saapui viikossa perille.  Vähänkö uppoudun  tänään Lemurelloihin, Neobathieoihin ja muihin mielettömyyksiin!

no jopas! on hyvä kirja joskus tullu selattuu kaverilla.

Minulla on tuo, nyt kun yhteitilauksessa on paljon nuita angraecoideja, olen sieltä katsellut kasvatusolosuhteita.

Laitetaanpa tännekin pientä mainosta pirkanmaalaisille harrastajille. Tein kirjan hankintaehdotuksen Metso-kirjastoon, ja hyllystä löytyy nykyään kirja: The new encyclopedia of orchids: 1500 species in cultivation. Ihan asialliselta opukselta vaikuttaa. Älkää siis ostako, vaan käykää lainaamassa:)

Tilasin juuri itselleni tämän. Se on arvosteltu jossain Orkidealehdessäkin. Ajattelin, että kun minulla ei ole ennestään ihan tämäntyyppistä kirjaa, saan siitä rattoisaa lukemista lukemattomiksi illoiksi - tosin nenä voi mennä lyttyyn jos lukiessa nukahtaa, sillä se painaa yli kaksi kiloa…

Edellä mainittu kirja tuli sopivasti viikonlopuksi (Book Depositorystä Englannista, ko. firmasta ei pahaa sanottavaa, postimaksuakaan ei peritä). Kirja vaikuttaa kiinnostavalta ja sai hyvät arvostelut Orkidealehdessä 2/2009. Mittayksikköinä siinä käytetään metristä järjestelmää, mikä on hyvä - englanninkielisillä verkkosivuilla on ärsyttävästi usein pelkkiä tuumia, jalkoja ja Fahrenheiteja. Ja kyllä aina käsillä oleva kunnon kirja on muutenkin ihan toista kuin hakukoneen löydökset.

Mulla on ollu toi sama jo vuosia. Olen vaan huomannut tulleeni niin paljon nörtiksi, että kirjat pölyttyy hyllyssä… Hyvä kirja toi on, sieltä löytyi lajeja, joihin ei ole eetterissä törmännytkään.

Mitä olisit valmis maksamaan tästä kirjasta? Oisko satanen liikaa?  Esitelty tämän ketjun sivulla 3.

Tässä linkki
Olen maksanut omastani 2008 tammikuussa 29 euroa. Olisitko ikinä uskonut, että kirja on näin hyvä sijoitus?

1230! Kääk. Onneksi ei ole tarvetta…

Mullakin on toi kirja, vuosi sitten Jouluna tilasin bookplussasta tais olla n. 35e. Kivoja kuvia ja jalostuslinjoista paljon juttua. Meinasin palauttaakin sen kun oli kevyesti rispaantunut. Vaan tarvii käsitellä silkkihansikkain. Kyllä noilla hinnoilla jo oisin valmis luopumaan Ei mielestäni kuitenkaan kovin hyvä kirja tietolähteenä yksittäisten lajien HOIDON suhteen, senkin takia mietin palauttamista. Lajien kohdalla on aika paljon vaan kerrottu sanoin kukan ulkonäköä yms. Kuvat ovat kyllä hienompia kuin missään. En pidä enää tätä kirjaa lattialla

Samaa mieltä sisällöstä. Huomattavasti parempi opus on Averyanov-Cribb-Phan Ke Loc - Nguyen Tien Hiep: Slipper Orchids of Vietnam, Kew 2003. Siinä on parasta kasvuolosuhteiden kuvailu, vuodenajat, seuralaiskasvit ja tietenkin itse kasvi, josta on hyvät kuvat ja monesta piirroksetkin.

Sen hinta näyttää pysyneen ihan kohtuuden rajoissa täällä linkki

Mulla on tapana ottaa kirjat käyttöön, eli tehdä merkintöjä ja käännellä hiirenkorvia, osassa on tahmeita sormenjälkiä tai muruja, koska ne kulkevat aamiaispöydässä ja muutenkin pitkin taloa. Tietysti osaa käsittelen hienovaraisesti, mutta niiden arvo onkin sitten ihan muussa.

Koopowitz on jostain syystä säästynyt ihan siistinä :slight_smile:

Onneksi en ehtinyt hankkia. On nimittäin loppuunmyyty - ainakin Adlibriksen mukaan.

Ketä sijoitustoiminta kiinnostaa:

tropical slipper orchids | Booky.fi

En tiedä onko painos eri. Kustantaja ja vuosi on ainakin sama. Minä tilasin omani myös tällä toisella kansikuvalla, mutta ylempänä olevan kaltainen sieltä(bookplussasta) tuli… Ja saatavuus ei ole tuollakaan “tiedossa”…