Suositelkaapa aurinko ikkunalle käyviä kukkasia. Olen niin laiska haulla etsimään, siitä mennään mistä aita on matalin
Alkuperäinen kirjoittaja: virpale
Suositelkaapa aurinko ikkunalle käyviä kukkasia. Olen niin laiska haulla etsimään, siitä mennään mistä aita on matalin
Alkuperäinen kirjoittaja: virpale
Piikikkäät kaktukset, rahapuu, aaloe, pylvästyräkki, piikkikruunu, jukkapalmu…
Alkuperäinen kirjoittaja: VP
kiinanruusu, perhosorkideat… niilläkin päivän pahimmalta paahteelta suojattava
monet mehikasvit, anopinkieli ja -hammas…
pelargonit
Kiitos vinkeistä. Mulla on isoposliinikukka länsi-ikkunalla. Pitäisköhän se siirtää sinne etelä puolelle, se kyllä kukkii jonkunlailla nykyisessäkin paikassa?
Perhosorkidean voi pitää keskitalven eteläikkunalla, mutta muuten itä tai länsi ikkuna.
Bougainvillealle erinomainen paikka.
Tuo bougainvillea on todella kaunis. K unhan pääsen kukkakauppaan niin taidampa hankkia sellaisen, jos ei ole hirmu tyyris. Haluan ainakin kokeilla sen kasvatusta meni sitten syteen tai saveen
Mulla etelään/lounaaseen antava ikkuna tämännäköinen nyt, vähän täytyy saada uudenlaista kukkapöytää suunniteltua että saa kaikki mahtumaan
voi kun kuva olisi isompana
Löytyipäs sopiva keskustelu. Etelä-ikkunoita asunnossa kaksi, ja muita ei sitten olekaan. Sopivia amppeleita olen miettinyt ja yhdeksi vaihtoehdoksi tullut amppelikissanhäntä. Ymmärtääkseni kun pitää auringosta. Onko jollain käytännön kokemusta miten kestää aurinkoisella ikkunalla?
Voi jummi! Mulla on yksi ikkuna etelään ja sekin vessan ikkuna. Olohuone ja yksi makkari itään, keittiö ja muiden makkareiden ikkunat länteen. Kukatan tali-aivo tuonkin talon/ talon sijoituksen on miettinyt??
"Lainaanpa" tätä aiempaa otsikkoa.
Mikähän huonekasvi sopisi Anopin ikkunalle? Pieni yksiö, jossa vain yksi ikkuna. Päivä porottaa ikkunasta koko päivän ja kaikki kokeillut kuihtuvat ennen pitkää pois. Saintpaulioita tapettu jo kokonainen legioona, yllättäen joulutähti sinnitteli pisimpään. Pelargonit viime kesänä elivät ja kukkivat kyllä, mutta jotain ympärivuotista nättiä olisi mukava mummon ikkunalle laittaa...
Herttalyhty, aloet, kaktukset? Herttalyhty on hirmu kaunis
Eikös kiinanruusukin tykkää valosta, paahdetta tietysti pitää välillä vähän rajoittaa.
Voi, minä tykkään eteläikkunoista eniten. Niillä viihtyy anopinkieli (heh heh), kiinanruusu, rahapuu, aloe, tulilatva, rönsylilja, kiiltomaija, kliivia… tarpeeksi suuri multatila, suojaruukku jossa ei ole reikää ja joka on vaalea väriltään ja tarkkaileva kastelu on onnistumisen avaimia. Eli kastellaan kun on ensin varmistettu että mullanpinta on kuivahtanut. Ja sitten kastellaan ronskisti. Kerran viikossa.
Minulla ainakin juoru on viihtynyt hyvin amppelissa eteläikkunan edessä.
Mulla on (melkein)eteläikkunalla ohut verho, jonka voi tarpeen vaatiessa vetää suojaamaan paahteelta. Kyllä siinä on viihtynyt traakkipuu ja kirjotähti, joka tuolla tunnistettavien osastolla oli juuri. Jos on paikkaa vähän kauempana ikkunasta, niin ei ole paahteesta niin suurta vaaraa.
Pienessä yksiössä voi kyllä lämpötila nousta tosi korkeaksi. Sellaisessa paikassa meikäläisen amatsoninlilja eleli kauan sitten kolmisen metrin päässä ikkunasta. Rönsylilja taisi olla ikkunalla ja joku traakkipuun tapainen. Asunnossa oli hellekesänä 28-32 astetta pari kuukautta yötä päivää.
Tällä näitä unohtuneita ketjuja on vaikka kuinka
Tarvitsisin eteläikkunalle ruokapöydälle kukkivan kasvin, joka sietää välillä kuivahtamisen, jos ei ihan aina muista kastella Pelargonia ei saa ehdottaa, niitä on jo riittävästi Sen takia tähän pitäisi nyt saada joku tyylikäs asetelma, ettei talvetettavat pelargonit valtaa olohuoneen pöytääkin.