Etelänarnikki, Arnica montana

Millainen tämä kasvi on. Omistan pikkutaimen,mutta miten sen kanssa pitäisi toimia,että pääsisi hyvään kasvuun.

Se on Euroopassa luonnonvaraisena kasvava rohtokasvi. Ei kasva Suomessa. Saattaa alkuun kasvaa hitaahkosti. Vaatii lämpimän ja valoisan kasvupaikan. Keltaiset kukat.

Kasvikortistosta löytyi perennoista Lännenarnikki (Arnica chamissonis) joka on tälle lähisukulainen.

Olipas miulla huono kuva kasvista. Tukeva kasvi, keltainen kukka, kukkii muistaakseni aika pitkään. On miulla aika aurinkoisessa paikassa.

Minulla on ollut Etelänarnikki jo ainakin vuodesta 2006, oli ensimmäisiä kasveja joita kasvatin itse siemenestä. HYvin on viihtynyt ja kukkinut täällä III-vyöhykkeellä. Paikka on aurinkoinen ja hiekkainen.

Idänarnikki on rentokasvuinen ja paljon pienempikukkainen, enemmän tykkään tästä Etelänarnikista. Lännenarnikkikin löytyy penkistä, mutta se on uudempi kasvatus, joten ei ole vielä kukkinut.

Ja kuten olen asiasta laittanut viestiä ylläpidolle, voisitteko poistaa tuon väärän kuvan, joka ei ole edes minun tai minun laittama ! KIITOS !

Tässä kuva, Arnica montana etelänarnikki.

Nopeasti kasvanut isoksi puskaksi. Kaipaisi jo jakamista.