Ruohonleikkuri on hyvä vempain kun tarvitsee rajata ruttojuuren elintilaa. H:kyrön seurakunnalla ei semmoista liene, mutta se kasvusto on suorastaan upea!
Navetan seinän ja ruohonleikkurin välissä ruttojuuri pysyy kurissa:) Elokuussa jo osa lehdistä kellastui viime kesänä vaikka oli märkää, olisiko ravinteitten puutetta…
Meillä on pihamaalla kohta jossa ei kasva kunnolla nurmikko. Tähän paikkaan paistaa vain muutaman tunnin aurinko. Viihtyykö ruttojuuri syvässä varjossa? Mistä tätä ruttojuurta mahtaa saada?
Tässä tämä Valtsun toivoma kuva ruttojuuresta, joka on vallannut Hämeenkyrön kirkon takapihan .
Aika järkyttävää monokulttuuria Hämeen syämmessä!
Etelänruttojuuren kuvasta Kiitos oi kiitos Satues. Tätän on turha mitään lisätä. Katsokaa kuvaa... ja miettikää.
Tuttavallani taitaa olla japaninruttojuurta... jos ruttojuuri pysyy ruohonleikkurilla aisoissa, niin sitten voisin ottaa sitä pihaani.
Niin kaunis. . . vaan niin arvaamaton.
Ei minun mielestäsi arvaamaton. On 100-prosenttisesti arvattavissa, mitä alkaa tapahtua hitaasti mutta vääjäämättömästi heti, kun joku tämän kasvin kaivaa puutarhaansa.
E-hei, ruohonleikkuri on mainio kapistus tämänkin kasvualueen rajaamiseksi.
Tuota oli jo iso rypäs yleisellä rantakaistaleella puiden alla. Huoh, jokuhan sen lienee sinne kiikuttanut. Vieressä on omakotitaloalue.
Ruttojuuri on kyllä aika kaunis näin keväällä...
Paulastiinan ruohonleikkuri kyllä rajaa maanpäällisiä osia aina kesän ajaksi, mutta maan alla kulkevat versot etenevät ja siinä aiheessa kun ovat oman tontin rajojen ulkopuolella, loppuu Paulastiinan kiinnostus ja keinot kasvin leviämisen rajaamiseen.
20 vuodessa ei ole edennyt vielä likimainkaan naapuriin, en taida edes elää siihen asti. Yksi lapiollinen on siis levinnyt tässä ajassa n, 8 neliön alalle ja siinä pidetty. Yhdestä kohtaa aattelin, että saa tulla vielä sellaiseen kiveen asti, joka aina tahtoo kolauttaa ruohonleikkuria. Oikea kasvi oikeaan paikkaan, sanon minä, enkä anna anttipalle tuumaakaan periksi
Sain Pikkupallerolta etelänruttojuurta (kiitos pikkupallero). Kasvin lehdet pääsivät tosi pahasti nuukahtamaan eikä ne ole nousseet, vaikka olen muutaman kerran kasvia kastellutkin. Nouseeko kasvi juuresta uudestaan? Eikös tämä ole tosi sitkeä laji eli lähtee juurenpalasestakin?
Isot lehdet haihduttavat niin paljon, ettei juuri ehdi imeä vettä, eli ota lehtiä pois ja jätä vain pienin. Jos siis vaihtoehtoja on.
Tältä näyttää Hämeenkyrön ruttojuuri näin syksyllä .
Kyllähän tuo kuva ihan silmää lämmittää, kiitos taas! Voisikohan käyttää lämmitykseen tai biopolttoaineeksi lehtimassaa. Niittotalkoita voisin suositella seudulla pidettäväksi. Tai mönkijöillä ajo sallittu kyltti tienvarteen, kyllä lähtee ruttojuuret.
Mun mielestä tuohon H:kyrön kirkon rinteeseen olisi huonompiakin vaihtoehtoja kuin ruttojuuri, esimerkkeinä vaikkapa jättiputki, jättipalsami, pelto-ohdake, juolavehnä, nokkonen jne, tai se mönkijärata. Nyt se on kumminkin ihan sievä ja helppohoitoinen, eikä ruttojuuri hevin taida levitä kumminkaan asfalttitien alitse naapurustoon.