(Huonekasvit)
Mun huonekasvikirjan mukaan eustoma on ruukkukasvi, leikkokukkanakin käytetään. Kauniin näköinen, ja purkki sointuu hienosti kukkiin.
(Huonekasvit)
Mun huonekasvikirjan mukaan eustoma on ruukkukasvi, leikkokukkanakin käytetään. Kauniin näköinen, ja purkki sointuu hienosti kukkiin.
Eustoma.
En tiennyt mikä kasvi tämä on, liekö perenna, joten aloitin uuden ketjun.
Onko joku tätä eustomaa kasvattanut ja onko mahdollista saada jostain taimena. En ole hyvä siemenkasvattaja. Menestyykö ylipäätään pihakasvina?
Kiitollisena otan vinkkejä kasvattamiseen vastaan
Koska tämän otsikon alla ei ollut kuvaa ja minulla semmoinen on varastossa niin läntätään tähän.
Tuo valkoinen on tunnistettu minulle preeriaeustomaksi.
Sain tällaisen isännältä: Purkin kyljessä luki vaan Eustoma:
No wau!
Huvittaa, kun tuolla viestiketjussa on ainakin nyt peräkkäin japaninruusu ja kiinanruusu.
Kaunis on Ansun eustoma!
Reunahuomautus:
2006 Spes Patriae -kirjan takakannessa on ylioppilas, jolla on sylissään valkoista preeriaeustomaa. Pisti tänään silmään.
Osaisiko joku sanoa mikä on Eustoma russelianum “Twinkle Pink”, siis kesäksi ruukkuun vai kartanolle?
Minulla oli viimekesänä ruukussa ulkona, mutta hetken vain kukoisti. En tiedä mitä tein väärin.
Ei munkaan ihanuus kauaa kestänyt, sisällä mulla oli, mutta kuihtui (kuten mulla käy lähes kaikkien ostettujen kasvien kanssa) pois.
Eustoma on hyvin tarkka kastelun suhteen. Liikakastelu tappaa armotta. Preerialla ei taida olla kovin märkää… Lämpimästä eustoma tykkää myös.
Joo ja tais olla muuten likomärässä turpeessa jo kaupasta kannettuna, ilmankos ne sit kuolee (ja pakko ostaa uusia… )kun ovat jo henkihieverissä ostohetkellä, vaikkei päällepäin näy.
tämmöisen eustoman löysin tänään siwasta. kaunis kasvi. jospa sen saisi pysymään hengissä huonekasvina. mahtaakohan tällä olla jotain erityisvaatimuksia… ei vissiin kovin märkä saa olla. täytyy katsella jostain lisää hoito-ohjeita.
Liika märkyys tuon yleensä tappaa. Kannattaa antaa mullan kuivahtaa ennen uutta kastelua.
Tämmöinen alkoi kukkimaan puutarhajätekompostissa.
Sain vuosi sitten keväällä kaverilta lahjaksi,ja syksyllä heitin tohon risujen ja oksien sekaan.
Luulin jotta on yksivuotinen,on kiva ylläri.Kesti kovat pakkaset talvella.kukka tummempi liila oikeesti.
Vai oisko jalokello?
Mut mut eiks toi ole joku kello? Erilainen kukinnon keskus, ja terälehtien malli, kun eustomalla. En halua olla ilonpilaaja.
No niinhän se onkin,kaverilla oli väärä nimi.
kestääköhän se talven kukkapenkissä.
Nyt on varjoisa paikka,johon ilta-aurinko paistaa kuuden jälkeen.
Toihan on kaunis.
Yritän ekaa kertaa eustomaa. Kuukauden kesti itäminen, nyt muutama on noussut pintaan Voittaa mitättömässä koossa mennen tullen petuniat ja vastaavat. Onko kukaan koskaan saanut onnistumaan ?
Allekirjoitan väitteen, että voittaa mitättömässä koossa mennen tullet muut. Yritin noin kolmisen vuotta sitten. Sain muistaakseni 5 tainta pidettyä elossa. Vein ne purkissa ulos kesäksi. Kun kesä oli ohi, oli niillä korkeutta huikeat 10 senttiä…joten voi sanoa, että onnistuihan se…