Fellowlandia, tervetuloa

Tervetuloa!

Ihana! Kiitos toivotuksista, tulen toistekin:)

On ihana tosiaan! Täällä pitää käydä usein.

On tätä jo odotettukkin kuin kuuta nousevaa!

Tuota Fellown näkymää aina ihailen mennessäni ohitse kukkais pyöritystä

On siellä paljon paljon muutakin, kuvia peliinkieli ulkoa

Tässä samaa penkerettä mutta toiseen suuntaan. Lisäilen näitä kuvia tänne pikkuhiljaa, Riki kävi mua opastamassa ja taitaa tämä jotenkin onnistua...

Penkereen päällä on istustusalue jonka reunalla iso kivi ja sen päällä kärhö aloittelee kukintaa

Edellisen kuvan ruotsinköynnöskuusaman kaverina on clematis fusca, kamtsatkankärhö jossa näin somat nuput ja kukat, päältä kuin ruskeaa samettia

Juu, näyttele vain sitä ruotsinköynnöskuusamaa täh? Ihastelin sitä jo livenä ihmetys Kävinkin etsimässä itsellenikin tuollaista mutta olivat puolkuolleita joten ostamatta jäi. Mulla ei sitä ollutkaan vaikka käydessäni niin arvelin....

Jos palataan maaliskuulle niin silloin alkoi mun unelma hahmottua paperille...

Ikkunat odotti varastossa pääsyä kunnostettavaksi, nämä vaaleat sai pintaansa vihreän värin, ruskeat pokat sai olla ruskeina, niitä käsittelin tervaöljyllä

Sitten kävi kaivinkone kyläilemässä, naapurit ystävällisesti kyseli että "uima-altaanko rakennat"

Kuopan pohjalle salaojaputket, suodatinkangas ja muutama kottikärryllinen soraa ja hiekkaa, että saataisiin perustuksista mahdollisimman routimattomat tähän savimaalle

Sitten olikin vuorossa perustusten muuraus harkoista

Rungon rakentamista (tässä kohdin alkoi jännittämään oikein tosissaan että pitääkö mun mittaukset ja laskelmat paikkansa, onko siis perustukset oikean kokoiset, käykö ikkunat niille suunniteltuihin paikkoihin jne.)

Kattotuoleja riittävästi ettei kärsi niin helposti talvella lumikuormasta ja on rakenteeltaan muutenkin tukevampi

Kattotuoleihin vinotuet paikalleen, sitten päästiin asentamaan katolle kennolevyjä. Levyjä kaksi kappaletta, ainoa sauma tuli harjalle. Levyt kooltaan 2,1 x 7 m, niiden paikalleen asennus ei ollut tämän projektin helpoimpia hommia... Onneksi on nuori, notkea ja näppärä veli (höpsis, vanha äijä tuo on, kohta viisikymppinen) naurua

Sitten ikkunat ja ovi paikalleen ja rakennelma alkoi näyttämään jo ihan omalta kasvihuoneelta pomppivaa hymyä

Kiireellä kasaan harkoista ja laudoista tasot ja niille tomaatintaimet ja pelakuut, tervetuloa uuteen kotiin!

Seuraavaksi oli vuorossa multatilan laidan rakentaminen, kumimatolla vuoraus ja hillitön mullan ja turpeen kärräys. Ei tarvinnut sen kärräyspäivän jälkeen lähteä punttisalille...