Fiorellan pihakuvia, Suljettu

Suloiset ruusuistutukset, namskis!

Kiitos, Marlene! Aion nauttia niistä silmilläni varmuuden vuoksi jo nyt koko rahan edestä, siltä varalta että ne eivät herää keväällä henkiin…

Olipas jännän hämyinen tunnelma puutarhassa sateen jälkeen - tai ainakin sellaisena pihapiiri kameralle ikuistui. Tässä muutama yleisnäkymä:

Juuri sellainen liuskekivipolku, josta haaveilen...kukkanen

Sen kuvat ainakin minulle osoittavat, että vihreää väriä pihassani piisaa, mutta muitakin värejä kaivattaisiin lisää... Toivottovasti ensi kesänä kukkapenkit näyttävät jo kukoistavammilta ja lisääkin on luvassa. Tämän lipputangon angervoryhmän ympärillle nyt ainakin. Vielä en ole päättänyt, että mihin suuntaan sitä laajennan, mutta onpahan pitkä talvi aikaa miettiä.

Suihkulähteen takana olevat liljat ovat kiusanneet minua jo päiväkausia komeilla nupuillaan, jotka aina vain lykkäävät aukeamistaan. Aukaiskaa nyt jo, please!

Kesän suurin yllättäjä on ollut tämä lahjaksi saatu Pirkan ruukkuruusu, jonka kesäkuun alussa lykkäsin maahan. Se on kasvanut mukavasti ja kukkii nyt toistamiseen! Joskus halvalla voi saada hyvää...

Ruusuista puheen ollen... jaksan yhä olla ihastunut näihin uusiin köynnösruusuihin ja samalla esitän niille kainon toiveen olla urheita ja selvitä talvesta.

Ai että miten kauniita köynnösruusuja. Toivotaan, että talvi on heille lempeä naurua!

Katselinpas alusta loppuun, on jotenkin ohi mennyt tämä galleriasi! Sinä olet tosiaan tehnyt pihaasi huolella ja ajatuksella, myös suurella vaivannäöllä.

Riippumattoaluehan on aivan loistavasti keksitty ja muuttunut leikkuuseikkailuradasta ylelliseksi ja siistiksi. Mitä tuo on tuo materiaali käytävän ja istutusten alla, ihan kuin olisi alapuoli ruskea ja yläpuoli harmaa?

Liuskekivikäytävä on kaunis, paljon muuttui siinäkin yleisilme sen paju-kivimuutoksen myötä. Ja vielä piti sanoa, että hauskan muotoiset sinun kasvimaalaatikot :slight_smile: Toivotaan onnea ja suotuisaa talvea sinun köynnösruusuillesi!

Luin koko ketjun läpi,olet saanut paljon aikaiseksi lyhyessä ajassa.Pihasi on todella kaunis.

On varmasti upea näky tuo lammen ympärystä, kun liljat avautuvat!

Ihania ruusuja, toivotetaan heille suotuisia talvioloja

Kiitos vierailuistanne, kommenteistanne ja kehuistanne Varpuvispilä, Kesäheinä, Heksu, Markemummo ja Maksaruoho!

Ensinnäkin Varpuvispilä - tuskin pystyn luettelemaan kaikkia asioita pihapiirissäsi, joista voin vain haaveilla... Esimerkiksi voisin mieluusti vaihtaa tuon liuskekivipolun kauniiseen järvimaisemaan! naurua

Heksu, en ole ihan varma, mitä kysymykselläsi käytävän ja istutusten alla olevasta materiaalista tarkoitat? Riippumattotelinealueella suodatinkankaan päälle on levitetty ensin kivituhkaa ja sitten "millefiori"- koristekiviä. Syreenipensaiden juurella on osittain kuorikatetta ja sitten istutusten alla ymmärrettävästi multaa, mutta sitä tuskin kysymykselläsi tarkoitit! Luultavasti siis koristekiviä, joita olen käyttänyt suodatinkankaan päällä istutusten alla.

Minä tihrustin kuvia 24. heinäkuuta klo 10.28. Suodatinkangas näyttää siltä, että on kaksivärinen, sinun istutusten kohdalla harmaa ja kivireunan vieressä pilkottaisi kankaan alapuoli ruskeana. Sitä minä vaan, kun en ole aiemmin kaksiväriseen törmännyt vai ihan näkyjäkö näen? :slight_smile:

Okei, nyt ymmärrän kysymyksesi… Siinä on kahta eri suodatinkangasta! Pääasiassa paksumpaa harmaata, mutta sitten tuossa ihan reunassa sellaista mustaa maanpeitekangasta. Eli et näe näkyjä - eikä kyseessä ole kaksivärinen kangas, vaan kaksi eri kangasta! :open_mouth:

Työt alkoivat ja kenties sen kunniaksi liljoista ensimmäiset aukaisivat ihanat kukkansa! On nämä vaan niin hurmaavia, minusta taisi tulla kertaheitolla liljojen ystävä... kukkais pyöritystä

Siirrytäänpä tässäkin galleriassa jo kevättunnelmiin, tässä muutamia näytteitä…
Kirjopikarililjoja ruutumekoissaan

Kivikko herää kevääseen…