Fioren pihasta

Hienoja terasseja, aurinkoterassi on kivan mallinen ja omenapuuterassi kertakaikkisen suloinen! Muutenkin tykkään Fioren maisemista :smiley:

Kiitos! Ota yhteyttä, jos joskus ajelet Mäntsälän ohi, niin tulet katsomaan paikan päälle!

Mäntsälä on kyllä aivan outo mulle, en ees äkkiseltään kartalle osaa sijoittaa mutta pidän mielessä jos joskus sinnepäin kuitenki ajelen, mielelläänhän nämä sun ihanuudet näkis livenä :smiley:

Olen rakentanut muutaman vuoden ajan pihamme "keskisaarekkeeseen" havuryhmää. Ajatuksena on, että joskus tässä on vain hiekkapolkuja ja kauniita havuja. Tämä on ensimmäisenä istutettu kohta. Havut ovat noin 5-6 -vuotiaita.

Tämä on tämän vuoden tulosta. Jonkun kivikkokasvin lapussa oli pikkuruinen kuva tuollaisesta kivi/tiili/sälä -kasasta. Ei muuta kuin etsimään kaikenlaista rikkoontunutta pitkin taloa ja tsa-dam: kivikkokasveilla oli uusi koti! Tuo vuorimänty on vanhempi näitä muita. Se siirrettiin siitä ensimmäisestä havupenkistä tilan käytyä jo nyt ahtaaksi. Muut kasvit on hankittu tänä vuonna.

Koivun ympärillä olevat havut tarttuivat mukaan jostain alehallista. Koivun ympärille istutettiin vuorenkilpeä ja nämä ties mitkä havut siihen viereen. Minulla ei ole aavistustakaan, minkä kokoisia näistä tulee loppujen lopuksi.

Mäntsälä sijaitsee 60 km Helsingistä pohjoiseen, Helsinki-Lahti ja Porvoo-Hanko -teiden risteyksessä.

Nätti piha ja ihana omenapuu-terassi. Köynnösruusu oli myöskin ihanan runsas. Muutenkin tosi viehättävä pihapiiri.

Kiva oleskelupaikka Fiorella.

Ihana aurinkoterassi! Kyllä siinä kelpaa päivää paistatella ja kuunnella tuulikelloa... Ihana piha muutenkin.

Kiitos kommenteista. Minulla on onnekseni mies, joka tykkää rakennella puusta kaikenlaista ja on avoin ideoilleni. Minä puolestani rakennan kukkapenkkejä sekä kärrään kiviä ja pengerrän niitä. Mies leikkaa nurmikot, minä kitken kukkapenkit. Yhteistyönä pihasta on muodostunut meidänkin mielestämme mukava kokonaisuus.

Kasvihuone tammikuussa 2010

Kasvihuone tammikuussa 2010

Puutarhamatkailua helmikuussa 2010, ikkunan läpi kuvattuna.

Yksi vanhoista omenapuista maaliskuussa 2010. Suuri oksa valittavasti repeytyi lumen painosta irti.

Tällaisia talvitunnelmia… nyt vain odetellaan, että lumet sulavat ja nähdään, miten kasvit ovat selvinneet tästä hurjasta talvesta!