Mikä (Mitkä kaikki) on ollut tänä kesänä 2018 sellainen hetki tai aihe joka on antanut sinulle onnen tunteen ? Sellainen hetki jonka tuoman onnellisuuden muistat. Kesä on jo nyt elokuussa pitkällä, ja sitä on jäljelläkin vielä toivottavasti kauan. Nyt voisi olla hyvä hetki alkaa muistella niitä onnen tunteen tuoneita hetkiä ja listata niitä tänne. Viesteillä ei ole rajoitusta per henkilö, aina kun uusi onnea aiheuttanut asia muistuu mieleen niin tänne vaan. Samoin kun uusi asia tulee eteen niin tänne vaan.
Ei sen onnea tuoneen asian tarvitse pelkästään puutarhaan liittyä, vain meihin penttiläisiin. Meitä on moneksi ja onnea tuoneita asioita siksi myös monenlaisia.
Katsotaan syksyllä puutarhurin kauden lopussa saldomme.
Helle.
Loma, osasin viettää sen kiireettömästi.
Sain kesän aikana kaikki ne pikku askareet tehtyä mitä pitikin.
Uiminen, moneen kertaan päivässä ääliökivelle ja takaisin eikä palellut.
Lampi ja kodin sijainti muutenkin.
Aurinkoinen ja lämmin kesä,uiminen eikä palellu,tyynet päivät järvellä hiki niskassa.Hyvä mustikkasato.
Molemmat Matit Hyvä sato kasvimaalta ja kasvareista.
Viileät yöt helteen keskellä.
Ihana lämpö ja uiminen.
Eniten onnellinen kun olen pystynyt liikkumaan ilman jatkuvia kipuja ja lääkkeet tauolla.
Sitten tietysti uskomaton kesä joka on innoittanut liikkumaan maalla ja merellä. Sielu on nauttinut.
Uiminen ihanan lämpöisessä ja sinilevättömässä vedessä lasten plutatessa vieressä onnellisina.
Onnea on se kun olen päässyt pyöräilemään. Toukokuussa murtunut ranteeni parani niin hyvin, että olen voinut nauttia pyöräilystä heinäkuun alkupuolelta asti. Vanhalle suuri onnenaihe.
Yhteiset hetket äitini ja vielä viikon Suomessa olevan tyttäreni kanssa.
Ihan uusi lapsenlapsi, pikkuprinsessa.
Lämpö! Viikon lapsivapaa loma. Ja sitten loppuloma lapsen kanssa uiden ja puuhaillen. Terassin tuunaaminen tuulitunnelista kodikkaaksi ja tuulettomaksi pikku keitaaksi. Ja auringossa kypsyneet tomaatit.
Eilinen sade, 12 mm. Olisi saanut sataa enemmänkin, mutta olihan siinä millin enemmän kuin monen viikon sateet yhteensä eli 2+8+1 mm.
Parin vuosikymmenen tauon jälkeen luonnonvedessä uimisen uudelleen löytäminen. Todella pitkään jatkuneet lämpimät, kuumat, päivät joina on voinut viilentyä järvessä. Päivittäiset kesäkuun lopulla alkaneet uintireissut ja niiden jatkuminen edelleen. Isoin onnenlähde tänä vuonna tähän mennessä.
Ensimmäinen sade pitkän ja kuivan hellejakson jälkeen. Kävin pitkäkseni nurmikolle, suljin silmät ja nautin.
Sain vihdoin aikaseksi tehdä itselleni posliinikukistani kirjan.
Minä en oikein osaa luetella mistä olisin onnellinen, mutta empä ole onnetonkaan. Tosi onnellinen olisin, jos oloani/terveyttäni saataisiin paremmaksi…sitä vielä odottelen.
Tämän kesän onnen hetkiä on ollut, kun vihdoin tuli sade kuivan jakson jälkeen…sai pikkusen huilaamista kastelusta.
Toinen mistä olen ollut onnellinen/tyytyväinen, on ollut tuo minun mieheni, hänestä on tullut niin ymmärtäväinen(jos en jaksa, hän ymmärtää sen paremmin kuin minä), hän on nykyisin niin kiltti.
Onnen hetkiä tuo myös esteri kissa…pippurinen kissa, jolla luonnetta enemmän kuin kokoa, mutta osaa myös näyttää hyvän mielensä…saa nauraa katille useasti.
Ainoo tämän kuivan ja kuuman kesän hyvä juttu on että ei ole ollut hyttysistä pahemmin riesaa.