Gardenian pistokkaat

Heipa!

Vanhalla keskustelupalstalla keskustelimme gardenian pistokkaista. Mitää kuuluu nyt ? En löydä vanhoja sivuja...

Tämä uusi systeemi on minulle hankala ja myös jkv. sekava. Valitettavasti . Yritin lisätä kuvan, klikkasin kuvakkeell täällä oikealla = Kuvan lisäys  ja tuli teksti että lisätään kuva profiiliin. Haluaisin lisätä kuvan kirjoittamani tekstiin. Miten tehdään? Neuvoista etukäteenkin kiittäen toivotan Teille kaikille  hyvää pääsiäistä!

Alkuperäinen kirjoittaja: Etelka

Hei Etelka..:) Nappasin kuvan niistä pistokkaista, ja lisäsin vanhalle puolelle..:)

Vanhalle puolelle pääset kun klikkaat tuota etusivu/aiheet ja vierität sivun alas, sitten klikkat "vanhat keskustelut"..

Olen huono neuvomaan, mutta täällä uudella puolella on moderaattorit, jotka osaavat neuvoa..:)

Kiitos neuvoista! Löysin vanhan keskustelun ja kuvat jotenkin googlen kautta! Lisäsin sinne iloisen viestin. Ole nyt kärsivällinen, kyllä se ihan hyvältä näyttää. Pussit pidetään paikoillaan. ;)

Heipa katjuusha! Kävin katsomassa vanhat keskustelut ja totesin että istutus alkoi 21.3. siis n. 4 vi sitten.Laita pussien ylänurkkaan reikä- siis leikataan saksilla pussin ylänurkka auki, mutta vain n 1 cm verran. Odota sitten niin kauan että pussissa oleva mahd. höyry kuivuu pois ja seura pistokkaiden lehdet. Jos ne eivät veltostu -juuret ovat riittävät - sillon suurenna pussin auko ja sanotaan että n. ke-to maissa voisit ottaa pussit pois ja iloita uusista taimeistasi. Kastele varovasti , ei likomäräksi!

Jos lehdet alkavat vähänkin veltostua, kastele ylhältä ja  laita heti pussi kiinni uudestaan em. teipillä ja odotellaan ainakin viikon verran. Älä aukaise kaikki pussit  nyt kerrallaan vain muutaman ja loput vasta silloin kuin näet miten menee. Pidän peukut...ja tietty odotan tulostasi. Terkut ! silmän isku

Heippa Etelka..:)  Kiitos neuvoista, teen niin..:)

Käyn enää harvoin täällä uudella puolella, vanhassa sen sijaan käyn kyllä hakemassa tietoja.kukkanen

YAP!

Mutta mikä on nyt se puoli jota pitäisi suosia tuo vanha vai tämä uusi? Eläävätkö ne rinnakkain ja kuinka kauan?

Heips Etelka..:) Laitan kuvan pistokkaista. Ovat olleet vrk ilman pusseja ja kaikki näyttää juurtuneen..:)

Heipa hei!

Olen ilolla nähnyt näitä poikasia, onneksi olkoon. Se onnistuyi sittenkin  Nyt vain varovasti kastelemaan ei likomäräksi vain kosteaksi  ja n. vi kuluttua istutus, laita niitä yksitellen hyvään multaan.

Lopuksi vielä pieni juttu: Minun kotimaassani Unkarissa on sananparsi joka sanoo että: Kärsivällisyys kasvattaa ruusuja = A türelem rózsát terem. Tässä tapauksessa se kasvatti gardenioita. Ei ihmettä mehän olemme Suomessa naurua.

Katjuusha, onneksi olkoon, ovatpa tosiaan hyvän näköisiä nuo sinun pikkugardeniasi.

Giardina, kiitti..:) Oli Etelkan ansiota, kun antoi jo vanhalla puolella niin hyvät ohjeet.:)

Onko sulla Gardeniaa.? Voisin istuttaa sulle valmiiksi ja "kukka-kuriirimme" kyllä toisi sen sulle, tässä vähän myöhemmin. Sitä paitsi, olen pistokkaissa velkaa sulle..:)

Katjuusha, et ole minulle mitään velkaa pistokkaista. Gardeniaa minulla ei ole kun sen entisen sain kuoletettua. Jos sinulta liikenee, ottaisin mielelläni. Se on ihana kasvi ja tuoksu on hurmaava.

Giardina ..:) Gardenia tulossa  Espooseen..tod.näköisesti ensikuun puolella.kukkanen hymy

Tervehdys Katjuusha! Miten pistokkaat jakselevat ?

Hei Etelka..:)  Ihan hyvin voi pistokkaat..kohta kaikki jaettu..kukkanen Minä muuten kopioin ohjeesi tuolta vanhalta puolelta koneelleni, kun koittaa vastaava tilanne niin on ohjeet..kiitos sinun.hymykukkanen

Heipa!

On tosi kiva nähdä että ohjeet pelasivat hyvin. Tuo gardenian juurrutus vaatii paljon kärsivällisyyttä mutta kannattaa olla kärsivällinen kuten tämäkin kokeilu osoittaa.

Hyvää alkukesää Sinulle ja gardenioillesi!

Katja, moi! Olen todella ilonen gardeniastasi- se kärsivällisyys ja vanhemman neuvon kuunteleminen kannatti ! sydän