Gerbiili (ja muut hyppymyyrät)

Mulla on ollu gerbiilejä melkein aina, ihan siitä lähtien ku osasin niitä hoitaa, sitten oli monen monen vuoden tauko(tilalla rotat). Nyt taas sain mahdollisuuden uusiin gerbuihin ja meillä on nyt viiden pojan lauma, on Nikki, Allu, Kaikkonen Rane ja Molo

Kun viime viikolla siivosin terran, pojat päätti siitä suttua, että oma mökki "meni pilalle" niin kehittivät näinkin fiksun ratkasun:

Kreeta-Eulaalia mua kerran puri kesy narttu gerbiili kynnen läpi, eikä päästänyt irti, ennen kuin anto luunapin ohtaan, eli vielä 2,5v sen jälkeen eikä purru. Toinen purema tuli noista uusista uroksista, kun eivät ollu tottunut kynsien leikkuuseen.
Tulleehan noita, mutta jännä että tolleen oikein koko ajan yritti.(yks rotukani oli mulla samanlainen) Mut olen huomannu(omissa) kaikissa eläimissä "maatiaiset" on kiltimpiä, ne joilla ei ole papereita, ja joita on aina se yks poikue/pentue/tms kerrallaan.

Nuo on kyllä niin mainioita, aina tullee lasin luo kerjää ruokaa ja ku tarjoo, niin eihän ne uskalla ottaa, enne ku ovi on kiinni