Grillimökki, Huvimaja

Voi miten kaunis memulin huvimajasta tulikaan! Kertoisitko sinisen värin värikoodin niin ja tietysti maalin merkin.

Memulinna tai Villa Memuli, lepohovi, pilvilinna?

Mutta nätti tuli ja värit ovat just jetsulleen.

Kiitos kiitos positiivisesta palautteesta!
Olen itse erittäin tyytyväinen muutokseen, ja olen jopa ihmetellyt, miksen ole tajunnut tehdä sitä jo aiemmin. Grilli on nyt vanhemman pojan pihassa kovassa käytössä, eli siitä on vielä iloa ja hyötyä.

Olen monena monena iltana istuksinut tuossa rottinkituolissa, kuunnellut musiikkia, nauttinut vähän virvoitusjuomia silmän isku, kuunnellut sateen ropinaa ja tuulen huminaa, lukenut Puutarhalehtiä tai sitten vaan ollut muuten vaan. Tällainen "rauhoittuminen" on tehnyt minulle erittäin hyvää, sillä aika usein kohellan ihan liikaa..

Aivan ihana tuo memulin Unhola, kaunis tuo sininen sävy ja nätit tuolit, mielyttävän rauhallinen ja viihtyisä paikka.

memuli, eihän sulla vahingossakaan ole muistissa värinumeroa tuolle siniselle maalille? Minen osaa päättää itse niistä värilastuista kun niitä on niin miljuunia lastuja ja monta sävyä samassa lastussa.

Se on uulan pellavaöljymaali, sävy 6114 Lemmikki.

Kiitos.

Onpa ihana memulin grillimökki sydän Meidän vanha grillimökki toimii karmeana tavaran säilytyspaikkana - nyt jo pari vuotta väliaikaisesti niin. Olen yrittänyt puhua miestä ympäri, josko uuden saisi lähitulevaisuudessa. Mutta nyt on sisäremontti meneillään... ehkä saan odottaa ensi kesään tai seuraavaan surullinen. Uusi grillimökki saisi olla vähän suurempi kuin nykyinen, sisäpuolen väritys valkoinen, vanhoilla päärakennuksen purkuikkunoilla. Suunnitelmissani olisi lisäksi valokatteellinen terassi mökin jatkeena. Olen tässä jo mittaillut nurkkia, ja tullut siihen tulokseen, että mökin viereinen männynroikale saa lähteä roskaamasta ja tilaa viemästä. Vanha mökki puretaan pois, vain vanha hella jäisi paikoilleen.

Voi grillimökki… Meillä on TOSI TYPERÄ tilanne. Vanhempi on tilannu meille kaikille jälkeläisille grillikodat lahjaksi. NIIN mieheni on tajuttoman kiukus siitä kun ei se halua sellasta! Ilman saa… Huokaus. Ei kai se vain jaksaisi sitä kasaamista, kun nyt on ollu muutenki kaikenlaista projektia. Mutta olkoon paketis vaikka ens kesään! ILMAN…

vanhempi. Vanhempani.

Sillon kun mä saan kiukunpuuskia tuommoisista tapauksista, niin se johtuu siitä, etten tahdo tuntea olevani velkaa jollekin semmoisista lahjoista. Koen sen liian suureksi lahjaksi tai koen, että minua arvostellaan siitä, etten pysty itse.

Muistan elävästi kun kieltäydyin edellisen appiukon tarjoamasta talosta…

Ihana on Memulin Unhola!!!

Unhola on ihana!

Täällä oli tällainen, mikälie katos. Varjoon ja suojaan sinne aina välillä on kiva mennä,koipia oikomaan. Nyt siellä on kylmäkäsiteltäviä perennoja vinopino lattialla. Me ei olla oikeastaan lainkaan grilli-ihmisiä,vaikka tuolla on pieni sähkögrilli,jos joku haluaan joskus makkaran? Tuo katto on sisältä niin ruma,vaan mun voimilla ei sitä sutita. Elän toivossa,että jon kun poikalapsen lastenlapsista sais lahjottua jollain konstin sen maalaamaan?

Onko sulla sannakaisa kuvaa tosta sillai,et näkisi myös ulkoa?

On muuten tosi kivan oloinen sisältä,huoh!

Sannakaisa, ihanan viihtyisän näköinen katos teillä!

Onko siinä puusälekaihtimet ikkunoiden edessä?

Kesäranta,ei ole ulkoapäin kuvia. Otan tulevana suvena jos muistan?

Kurpitsa,verhot on jotain halpis bampua,ihan kätsyt. Otin kyllä talveksi pois,ja permannolta myös kaislamaton suojaan.(entisen asukkaan pitsiverhot meni roskiin)

Tähän ketjuun ideoita huvimajoista, itse tehdyistä ja valmiista "paketti majoista"

Itsellämme valmis pakettimaja, mutta pientä fiksailua tietenkin... huvimajan viereen tehdään suihkulähde ja uusi kukkapenkki

Olen laittanut oman grillimökin tuunauksen huvimajaksi tänne:
Grillimökki

(huh, sisäisen linkin teko olikin aika hankala)

Tuo minun "huvimajani" on tooosi vanha, 80-luvulta. Sitä on käytetty tosiaan monta vuotta grillimökkinä, mutta kun enää ei ole tuota nuorisoa grillailemassa, muutin sen omaksi huvimajakseni. Aikomus on maalata se uudelleen ulkopuolelta, kunhan kerkiän. Ei tämä häävi ole, mutta tykkään silti siitä. Tämän vieressä on muuten pieni suihkulähde ja kukkapenkki. On jo vähän muuttunut noista kuvista tuolla.

Kiitos, tuon on juuri se ketju jota lueskelin keväällä, kun ehdotin siniseksi maalaamista majan sisältä en löytänyt tuota kuvaa jota olisin näyttänyt mihelleni… joka on hiukan ennakoiva tähän ideaan.

Maja näyttää hienolle vielä 20 vuoden jälkeenkin. Meillä puuttuvat vielä kaikki koristelistat ym. (maalauksen alla) sisäkatosta tulee ehdottomasti valkoinen ja valkoiset verhot jo tekeillä mutta taitaa niistä sisä- seinistä tulla siniset :slight_smile: