Grillimökki, Huvimaja

Huvimaja tällä hetkellä… nuorison kesäasunto.

Hyvä idea annemamma, nuoriso varmasti tykkää. Mulle jäi grillimökki ihan tyhjäksi, kun vein sieltä korituolit ja pöydän pois. Mitäs sinne tilalle laittas? Kun ei oo tota nuorisoakaan enää.

Memuli saisi helposti lisää (?) kasvihuonetilaa =)

viiniköynnöstä täyteen!!

En minä viitsi tehdä siitä kasvihuonetta tms. Ihan sen takia, että yhtenä kesälomanani maalasin mökin sisältä ja siinäpäs olikin kova homma. Taitas jo maalit irrota seinistä, kun kastelisin kumminkin pitkin pieliä niitä kasveja. Kasvihuone on kasvihuone, huvimaja olemista varten.

Voisin siirtää sinne pöytäryhmän syksyn iltojen ratoksi, tai jos sais jostain vahnan rautasängyn tai vastaavan, niin siitä tulis mulle lepohuone. (sivulla 2 on siitä kuvakin)

Taidekeskus Salmelan pihapiiristä löytyy nämä ihanat huvimajat.

Älä muuta viserrä hoyabella!

Kyllä täällä kuului huokaus jos toinenkin noita ihanuuksia katsellessa…

Tommosista voi vain haaveilla.

Laitanpa minäkin meidän mutterimökin rakennus kuvia tänne. Tämä on meidän omasuunnittelema ja rakentama.Tähän tulee tulisija keskelle kunha ehditään, se on vielä suunnitteluasteella.

Ulkopuoli on melkein valmis. Ikkunaristikot laittamatta.Ympäristön  laitto jää ensikesään. Viikonloppuna saumattiin laattalattia joka tehtiin poistomyynnissä olleista klinkkereistä.

Muistithan tehdä riittävän suuren korvausilma putken sinne lattiavalun alle tulisijalle. Sais olla hiukka isompi kuin hormiputki niin vetäisi kunnolla.

Kyllä laitettiin kolme putkea. Pitäis ilman kiertää.

Tuossapa meidän grillikota maalattuna (sävy taisi olla "karhu")…

Komea kota Rapsutiinulla ja hienosti tehty ympäristö. Katsoin kotisivuiltakin.On siinä kivi poikineen pyöritelty.
 Meillä jää suurimmaksi osaksi luonnontilaan kun on kallioinen ja mustikka, puolukka pohjainen mökkitontti. Sammaleiset ja jäkälän peittämät kivet. Mutterimökki maalattu saman väriseksi kuin mökkikin. Sininen väri tuli mukaan miehen itse tekemistä ikkunanpokista jotka on ikkunatehtaan jäännöstavarasta kasattu vain lasit on uudet ja ulko-ovi.

Rapsutiinulla on hieno kota, ja varmasti tarpeellinen pohjoisessa. ((Pääsee hyttysiä karkuun :smiley: ))