Voi kun voisikin viedä pihalle, mutta paleltuvat raukat tuolla räntäsateessa. En niitä haluaisi vielä sisällekään vaikka en kammoinen olekaan niin iljettää ne silti.
Pari hämähäkkiä ei toki pahaa tee, mutta mietin kun sitä multaa on vielä 5 kiloa tuossa säkissä että montako kahdeksanjalkaita siellä vielä muhii…?
Onneksi meillä on myös koira joka suhtautuu möngertäjiin liikkuvina proteiinivälipaloina
Juu ymmärrän kyllä, että joku kammoksuu hämähäkkejä, eikä halua niitä kotonaan katsella.
Tappamista en silti ymmärrä, muitakin vaihtoehtoja kun on.
Minä itsehän kammoan käärmeitä yli kaiken, en silti tapa niitä , enkä ymmärrä ihmisten suunnatonta intoa listiä käärmeitä ihan joka paikasta, vaikka metsästäkin.
Ja olen nähnyt tapettuja rantakäärmeitä ja vaskitsojakin, vaikka niistä ei ole mitään vaaraa kenellekään.
Käärmeet nyt vaan kuuluu luontoon ja pitäisi antaa olla rauhassa, toki omasta kotipihasta yrittäisin ne jollain konstilla karkottaa/poistaa.
Mulla on ilona iso pitkäkinttuinen pikimusta hämyheikki, majailee etupäässä isännän löhötuolin alla. On oppinut liikkumaan silloin kun Romppainen on unten mailla, muuten jää koiran kitusiin
Hämähäkki väärinpäin
marmoristikki (Araneus marmoreus)
^ onko toi elukka iso
T: hämiskammoinen
P.S. En tykkää yhtään hämiksistä, en kylläkään niitä tapa, vaan häädän tavalla tai toisella ulos!
Pikkurillinpään kokoinen vain. Tykkään hämiksistä, en niinkään kärpäsistä tai itikoista, luomutorjujat rules.
Valtsun hämpät pulskassa kunnossa, onkohan nuo pieniinpäin?
Tänään nähdyt luola-aukkohämähäkit tekivät vaikutuksen, vaikka isommat hämähäkit nostavatkin aina karvani pystyyn ällöttävyydellään. Niissä oli jonkinlaista alkukantaisia eksotiikkaa ja niiden verkot olivat melkoisia taideteoksia!
Tunnistaako joku kuvassa olevan hämähäkin, joka muutti asumaan lännenpihtaani viime viikolla. Kokoa on 3,5 cm raajoineen. Väri on kirjavan raidallinen.
Yllä olevan hämähäkin naapurikuuseen muutti vielä huomattavasti isompi ristihämähäkki (keskiruumis yli 2 cm), joka on saanut kosijan. Lieko koiras vielä hengissä? Molemmat puut ovat täynnä seittejä ja todennäköisesti myös munakoteloita.
Meillä on pilarikatajassa kaksi isoa palloa hämyn vauvoja.
Voi että ne on sitten söpöjä, pakko käydä monta kertaa päivässä katsomassa.
He ovat olleet siellä nyt joku 3 päivää, saa nähdä koska hajaantuvat.
Minulla on aina ollut hämähäkkifobia, mutta jokunen vuosi sitten ihastuin seeprahyppyhämähäkkiin.
Nyt iltakierroksella pienet oli lähteneet vähän lenkille. :w00t:
Ei oltu piukkana pallona, vaan hajallaan pitkin seittiä.
Minulla on avara luonto ohjelmaa pihalla.