Uuuhhh…iiihaniii sooomelaissii hämppyjä
Yöööögh! Täällä yksi hämähäkkikammoinen… välillä oikein opuistattaa puuhailla kasvarissa, kun siellä kihisee noita kahdeksanjalkaisia, puutarhassa ne vielä enee, vaikken ihan väkisin lähde lähikontaktia ottamaan niihin…
Tämä ei hirveästi houkuttanut viie kesänä grillaamaan kun se peiytyi kannen reunan alle… eikä edes kuollut vaikka raidilla suihkutin! väristys
Miks te hämähäkkikammoiset zoomailette noita hämppyjä, siedätyshoitoa vai???
(Tietokoneentaustakuvaksi jne…)
Onhan noi kuvat siis hienoja, mutta eikö niistä pitäisi saada vaan pahemmat puistatukset kun niistä ottaa kameralla suurennoksia
Ristilukki -kokonaispit. 6,5 cm.
Mulle noiden tuijottelu ja jopa kuvailu on melkoista siedätyshoitoa… sitä sain aikoinaan myös käpymetsällä, kun lippiksen lipasta saattoi kolmekin roikkua silmien edessä yhtaikaa… nuo isommat vain on edelleen ihan liian puistattavia noin kosketteluetäisyydelle…
Nii on, hyiiii . Ne perus ruskeat maahämpyt mä vielä kasvarissa siedän, mut kaikki muun väriset ja kokoset sais lentää imatran suuntaan
En kaipaa minäkään yhtään hämppyä lähelleni. Ihan niin kova kammo ei enää ole kuin joskus aiemmin, mutten minä niistä edelleenkään tykkää…
ihan hirveästi en minäkään välitä noista monijalkaisista ystävistämme. Yksi päivä säikähdin kun siirsin ukon luistimia (olivat kuivamassa takan vieressä), sinne oli yksi hämppy tehnyt kotinsa. Oli verkkoa vaikka ja kuinka ja itse hämppy oli päällimmäisenä. Siinä ukko sai ravistella luistintaan hetken että se sai hämpyn elävänä ulos. Eihän sitä saanut tappaa… se sai siirron meidän chilipuskiin, jos vaikka siellä olis turvallisempaa kuin luistimessa
Muuten ei hämähäkit haittaa, mut rantahämähäkit puree (tai pistää), ainoa myrkyllinen laji Suomessa. Pari sivua taaksepäin Pitkon heinäkuisessa kuvassa ilmeisesti sellainen? Mun kasvihuone on rannalla, ja siellä saa tosiaan varoa noita, aika monta olen ulos kantanut, ja ne on ISOJA.
Sisällä olevista ajattelen lähinnä, että ne on meidän puolella - jotainhan ne SYÖ, jotain semmoisia eläimiä, joita me ei nähdä , siis hyödyllisiä asukkaita. Sitä paitsi kissat rakastaa niitä…
Eiks vaa oo söpö
Ompa kaunis. Tuollaisen minäkin haluan kasvihuoneeseen, sitten kun vien orkideat sinne. Ei pääse tuholaiset iskemään jos tuollainen vahtii. Pitäiskös laittaa kasvarin oveen lappu, että minä vartioin täällä.
Mulla oli viime kesänä samanlainen, jäätävän suuri kasvarissa.
Hämähämähäkki kiipes kivelle ja olisko eväspaketti kainalossaan. Samanlainen kuin Sienestäjällä kasvihuoneessaan.
Tällainen ristilukki ? asustaa tuossa katoksen nurkassa , kokoa on naisen kynnen verran , siis ilman jalkoja .
Yääkk, sumuttelin juuri leijonankidantaimia ja sieltä mullasta lähti mönkimään kaksi lähes läpinäkyvää hämähäkinpoikasta. . . Yritin sitten hukuttaa ne mutten tiedä onnistuiko. Voiko kaupan taimimullassa olla oikeasti jotain loisia???
Jos niitä hämähäkkejä vielä näkyy niin kasvukset pääsee suorilta pihan perälle kompostiin ja tyydyn ostokukkiin…
Hämähäkit on hyviksii. Älä niitä tapa. Ja luuletko ettei ostokukissa vilistä vaikka mitä öttiäisiä.
Nojoo… en silti tykkää jos meillä alkaa joku hämähäkki-invaasio. Raidia siis ostoslistalla huomenna
En ikipäivänä myrkyttäis hämähäkkejä, nehän syö kaikkia tuholaisia, siirrä vaikka pihalle mieluummin.
Sitä paitsi hämpyt on tosi suloisia, mulla oli kerran iso kasa poikasia keijuangervossa ja kävin joka päivä niitä ihailemassa, niin kauan kunnes lähtivät liikkeelle ja hävisivät.
Meillä tietää kaikki, että mun kotoa ei hämähäkkejä tapeta, ne saa ihan rauhassa vipeltää täällä kämpässä.
No jos on hämähäkkkikammo, niin ei siinä muiden vakuuttelut auta. Minä kiikutan kiltisti hämähäkkejä ulos kun yksi teineistä kiljuu täällä hengen hädässä. Ei auta esimerkki eikä puheet, kiljuu vaan :D Vakavampaa se kiljuminen oli kyllä hänellä noin kaksivuotiaana, jolloin hän näki jotain ötökkäpainajaisia, eikä häntä saatu hereille siitä unesta, huusi vain paniiksisa ja aivan hysteerisenä, eikä voinut muuta kuin pitää sylissä tiukasti. Todennäköisesti ötökkäpelko juontaa meillä juurensa niistä ajoista.