Hämähäkki

Jonkin aikaa sitten kerroin että mun taimilaatikossa  asuu iso hämähäkki joka juoksi pesäpallonsa kanssa karkuun pitkin laatikkoa kun koulin  taimia.
Nyt on sitten synnytys tapahtunut tai juuri tapahtumassa ensin katsoin että nyt sillä hämpyllä on joku tauti iskenyt sitten kun paremmin tihdustin  näin mitä sen selässä oli tosi pieniä vauva hämpyjä.

Meil oli autotallissa ton tapanen, mut ne vauvat oli ruskeita

Upea kuva mumilla =) Ihan puistattaa :wink:

hyi saakel sentäs! 

Samat sanat. Miten Sienestäjä pystyy noin vaan asialliseen kommentointiin. Yäks, mutta musta tuntuu, että mun pitää nyt vähän ylireagoida. Äkkiä tämä sivu pois.

Höpö teitin kanssa mie nostin sen varovasti mun kukka penkiin kun tyhjensin sen taimilaatikon ja nakkasin mullat toiseen penkkiin.

Hämähäkki on hyvä eläin

Eikös hämähäkki pyydystä haittaötököitä…

Mikäs söpöliini Appelsiinin alla olikaan

Uuulalaaa, siinäpä torjuvat öttiäiset =D Tatti saa relata.

Ja-na veit sanat suustani !

Mahtava hämpy. En ole koskaan nähnyt vauvoja emon selässä. Meillä on joskus ikkunassa tai muulla sileällä pinnalla “vauvaryppäitä”, missä ehkä ziljoona (siis useita satoja) minihämpyjä on kasassa. Lapsena laitettiin sormi sen kasan keskelle, ja kasa laajeni ja siihen tuli keskelle reikä, ihan kuin joku neste olisi ollut. Ja ne palasivat kasaan kun sormen otti pois :slight_smile: Niin fobiasta kärsivä ja paniikkihäiriöinen kuin olen, ei hämähäkki minua haittaa lainkaan, kauniita otuksia ovat!

Otin aurinkoo ja kuin satuinki kattomaan kattoon… Lähin muuten perkuleen äkkiä alta pois

Minä en viihtyny laiturilla… Kattokaa mikä pallomaha! Ja muutenki toi oli ISO!

Hei kaikki hämähäkkiasiantuntijat. Tänään kuvasin kasvejani ja ihmettelin miksi yksi kukka oli kuin jumittunut kiinni. Yritin avata sitä kunnes katsoin sisään. Kukan kanssa aivan samanvärinen äiti suojeli siellä muniaan. Voiko hämähäkki vaihtaa väriään ympäristön mukaan? Onko Suomessa tuon värisiä vai tuliko Filippiineitä asti? Myrkyllinen??

Enoplognatha ovata tai sen lähisukulainen E. latimana voisi olla hyvä veikkaus. Ei ole ainakaan kukkahämähäkki Misumena vatiaVarma määritys taitaa jäädä auki, mutta todennäköisesti on siis ihan meikäläinen vaaraton laji.

Hyvä näin, ei tarvitse enää nukkua moskiittoverkon alla:) Tuli vaan mieleen, että tuskin lisääntyvät suvuttomasti, eikä toista osapuolta näy missään. Kiitos määrityksestä, täytyy katsoa jos saisi paremman kuvan. Olen silti edelleen ihmeissäni kuinka hyvin tuo väritys osuu yhteen. Tässä kuvassa se ei oikein hyvin näy.

Kuusiaidasta tarttui pieni roskakasa hihaan. Tutkin tarkemmin, eihän se mikään roskakasa ollutkaan, vein takaisin paikoilleen

pikkuisia

Koko ruudun näytöllä näyttää huikealta 

HYSSSS, sienestäjä voi viel, huomata tuon  se vihaa niitä.

Aika hurrrjaaa, näinköhän on ens yönä hirveesti hämiksiä lakanoissa.

Kahtokohan Tatti tuon.!?!?