Harmaakäenkukka, Lychnis coronaria

Mun käenkukat on kurittomia, ovat penkin takaosasta muuttaneet taas penkin etureunaan siihen kohtaan mistä pitäisi kantata. Takaosassa on kieltämättä liian kuivaa niille, mutta eipä se mikään reunakasvikaan tässä tapauksessa kyllä ole. Jotenkin pitäisi päästä tämän kasvin kanssa yhteisymmärrykseen sijoituksesta.

Ei taida harmaakäenkukasta helposti tulla tottelevaista :smiley: Vanha kuolee ja uudet ilmestyy siemenistä jonnekin lähimaastoon, mutta ei samalle paikalle. Näin ainakin meillä.

Luin puutarhakirjasta, että tykkäävät olla penkin yläosassa kuivemmassa, eivätkä siedä märkyyttä, nämä meillä siis toimivat kapinallisesti.

Minulla on siementaimia pinkistä ihan hulluna. Jos joku vaille lienee, saa kysellä yv:llä. Valkoista ei sitten ole lainkaan… 

Samat joka vuonna;) nämä eivät kuivuudesta kärsi.

Ihanat :smiling_face_with_three_hearts:

Onneksi vielä on noussut mutta vähenee jatkuvasti. Miten se sais leviämään enemmän, on niin hieno ja värikäs kukinta.

Mun pihaan Helsinkiin ilmestyi jostain yksi tällainen ihanuus tänä kesänä. Ei mitään hajua, mistä on tullut.

2 tykkäystä

Linnut levittelevät siemeniä.
Tuo on kaks vuotinen.

Harmaakäenkukka

3 tykkäystä

Ihan itsekseen putkahti tuo harmaakäenkukka jostain viime vuonna pihan reunalle. En aluksi edes tiennyt mikä taimi se on, joten siirsin sen tuohon kivikkopenkkiin ja siinä se kukkii tänäkin vuonna. Eikös tämän pitänyt olla kaksivuotinen? :face_with_monocle:

5 tykkäystä