Heeman Pihlajamäen pihapiiri

Hopea?härkin kukka on kaunis ja hento.

Tähän lopetan kuvasaasteen taas tältä erää, parvekelaatikot kuistin ikkunalla (näitä on siis kaksi samanlaista istutusta). Ihan kivat.

Kiitos Belgi. Minua vain ärsyttää, kun kaikki tuntuu kasvavan ihan sikin sokin ja vailla järjestystä. Ihailen sellaisia kuvia, missä kasvustot ovat nätteinä tuppaina siististi paikoillaan. Mutta tämähän on vain suunnittelun puutetta, tai itseasiassa huonoa toteutusta... Suunnittelen kyllä kovasti ja paljon, mutta sitten toteutus on mallia "äkkiä sinne tänne"...

Niinpä niin :). Puistomainen selkeys penkeissä on kyllä kaunista, mutta oma viehätyksensä on myös juuri tuollaisessa ketomaisessa “sekasotkussakin”. Minä tykkään, sitäpaitsi, ainahan se toisilla on kauniimpi, eiks jeh?

Nyt on pihassa selvästikin vaaleanpunaisten kukkien aika. Tai no, punaisten eri sävyissä. Kamera oli pakko kaivaa esiin, kun huomasin tämän;

Ensimmäinen idänunikko (?) aukoo nuppuaan. Aikanaan menin siivoamaan jotain oranssia roskaa pihanperäviidakosta ja sieltähän löytyikin unikko! Olivat kyllä ihan punaisia, sitä vanhaa kantaa ja ei kerrottuja, mutta liekö useaan kertaan siirtäminen vai mikä tehnyt tälläisen muunnelman, ihan vaaleanpunainen. Niin iso ja kuitenkin niin herkkä ja hetkellinen ilo.

Hyvin lyhytaikainen ilo on tämäkin, syreeni kukkii toistamiseen... Ja myös talon alkuperäisasukas tämä syreenin lomaan kasvanut ruusu. Väri ei toistu kuvissa aivan samanlaisena kuin luonnostaan.

Ruusun kukka on melkein päivässä ohi ja nimike hukassa

Kaunokaisen terälehdet ovat läheltä katsoen kuin onttoja pieniä pillejä

Vähän jotain sinistäkin, loistokurjenpolvi

Aurinkoisella paikalla ja paremmassa mullassa sammalleimu kukkii paljon pitempään kuin toisessa paikassaan

Vieressä ruusuleimu

Pikkusydän

Tienvarressa lupiinia on yllinkyllin ja väsytystaistelu parhaillaan menossa, mutta toisaalle olen oikein siemenestä kasvatellut - tosin tämän väristä ei tienvarresta löydy

Vielä vanhassa kattilassa kasvava petunia, samaa kuin parvekelaatikoissa kuistinpielessä, mutta kun ei enää laatikoihin mahtunut, muutti kattilaan

Paljon on sinulla herkkiä ja hempeitä kukkasia, ehdin jo ajatella, että olet aivan romanttiseksi ryhtynyt, mutta viimeisessä kukassa on voimaa ja särmää!

Jatkoin tänään tuota kukkalähikuvien harjoittelua.

Lisää punaista tulossa, verihanhikki

Tämä kukkii kuistilla amppelissa, punainen miljoonakello minun on pakko saada joka kesä. Tämä on ehkä aavistuksen liian tumma, mutta menköön

Kuistilla on myös äitienpäiväkukkani, prinsessalilja.

Siirrytään punaisesta keltaiseen

Sillä pensashanhikki avaa ensimmäisiä kukkiaan