Heinälilja, Zephyrantes

Ton heinäliljan sain viime syksynä, kukkinut ei oo vielä mut ihan kivahan tuo on noinkin =D

Heinäliljassa on NUPPU! Luvattoman huono kuva, mutta olen aika ylpeä!

Onnea, just äsken katoin omaa heinäliljaani ja tulin tulokseen että surkeen näkönen on

Näköjään on tykännyt olla terassilla peukkujen kanssa. On kyllä ihme rimpulat nuo sen “heinät”, ei kovin komealta näytä.

Mulla eka kukka tänä kesänä

Kyllä on kaunis!

Nyt hää aukes.

Liiteristä juur ostin sekasipulipakkauksen ja piti tänne tulla tutkimaan että mitä sitä tulikaan ostettua… Siinä luki että Zephyranthus, onhan se tämä heinälilja?

Tätä kerkisin jo odottaa kukkimaan. Valkoisessa ei mitään merkkiä kukkimishalukkuudesta.

Tosi kaunis, mulla tuo ei menesty, aina se ruskettaa lehdet

Miulla on nyt just yksi kukka tuossa heinäliljassa.

Tänään avasi kukan ja ainakin yksi vielä tulossa vaikka jaoinkin todella reippaasti.

Mulle heinälilja on ihan samanlainen ku pasuuna, koskaan sei kuki

Luulin jo että, vanha pinkki heinälilja ei kuki tänä vuonna, mutta tällä viikolla siihen on tullut viisi nuppua. Valkoinenkin on varmaan jo kolmatta tai neljättä kesää mulla, mutta se ei ole koskaan kukkinut.

Nysse kukkii

Tämä ilmeisesti on Heinälilja. Osaatteko kertoa hoito-ohjeita? Sain sipulit talvella, pidin ruukkukasvina kunnes keväällä iskin maahan. Noi pitäisi kai kaivaa talveksi taas sisälle?

Tämä pieni ja söötti kukkii taas

kuva

Huomasin eilen ,että heinliljassa on nuppuja. Kuis Jadella?

Ei kait siinole

nyt se alkoi