Heinäseipäät uusiokäytössä

Memuli, samanlaiset ylöspäin kapenevat sadevesitynnyrit meilläkin on, ja haittaa poro , ihan hyvin sopii tuo aita niihin, eihän se tynnyri sieltä näy muuten kuin jos menee pää edellä kurkkimaan. Kuulostaa hienolta idealta tuo leikkaa, liimaa ja lakkaa systeemi. Maalaamalla ja sabluunaa käyttämällä vois onnata myös, mutta sähän et edes tarvitse sabluunoita, sulla käypi ihan ilmankin mainiosti ja priimaa pakkaa tulemaan. Heinäseipäistä lipsahti hiukan ohi.

Memuli, äkkiä tuli tuosta valokuvien liimailusta mieleeni, että miten niin halpa, eikös valokuvat sentään ole aika kalliita, niin itsetehtynä, kuin teetettynäkin ja niitä tarvittaisiin valtavasti, vai käsitinkö ideasi kuitenkin ihan väärin?

Tarkoitin itse otettuja kuvia digikameralla ja vahvemmalle paperille tulostettuina. Kun laittaa lakan päälle, pitäisi kestää.
Kuvat teettämällä on kalliita. Olen jo pitkään muokannut ja tulostanut itse kuvat ja laittanut kansioon. Kelpaa minulle, kunhan nätisti vielä tekstaa sivulle, mitä kuvat esittää ja koska otettu.

Niin, tai voihan käyttää myös vanhoja aikakausilehtiä, aku-ankkoja, karttoja, sanomalehtiä tai mitä mieleen tulee.

Olen pähkäillyt pääni puhki jonkinlaista köynnöstukea/ porttia tuohon hullunringin kulkureitille ja yks kaks mieleeni juolahti että minullahan on muutama heinäseiväs olemassa. Mitäpä sanotte tällaisesta virityksestä, joka lähinnä muistuttaisi lasten kiipeilytelinettä, mutta olisi tehty reilusti heinäseipäistä. Yrtitin tehdä pikapikaa kuvaa paintilla.

Hieno suunnitelma! Varmasti tosi makee valmistuessaan

Tosi hieno! Miten ajattelit kiinnittää nuo välipuut seipäisiin?

Ruuveilla kiinni ja sit jostain hienosta köydestä sidonta sillai ristiin että peittää ruuvin kannat?

Pohdin tuota itsekin, pitkillä ruuveilla saisi tehtyä, mutta uuvinkannat jäävät näkyviin, ellei siten upota niitä ja laita jotain tappia siihen päähän. Ideoita vastaanotetaan.

Tipilintu ehti ensin, jotain tuollaista vaikka :slight_smile:

Eiköhän se köynnös peitä upotetut ruuvinkannat näkyviltä tehokkaasti.

Mutta esim hamppuköysi on tosi hienoa, sopii tyyliin ja köynnös ottaa siitä kiinni.

Olisikohan seipäissä varaa loveta kolot noille välipuille?

En taida uskaltaa loveta, kun välipuut ovat sitä samaa heinäseivästä, eli samanvahvuista.

entäs jos ne vain köyttäis tervanarulla paikoilleen.

ääh, miten tähän piirretään?

No ei sitten varmasti, tulisi niin suuret kolot, että menisi seipäät poikki. Taotut naulat olisivat hienot, mutta niistä tulee varmaan hintaa jonkin verran, kun niitä kuitenkin aika monta tarvittaisiin.

Tervanaru, jaah, en tunne, mutta kuulostaa fiksulta, tarraako se kiinni itsekseen, onko siis tahmeaa kuten kuvittelen?

ei valitettavasti... ihan vaan tervattua narua, joka on tervan värinen ja - hajuinen. monet tykkää ulkonäöllisesti. Sen verran tahmeaa se tosin on, että saa kyllä lujat solmut.

siis ei siitä käsiin mitään jää, mutta on sellaista, mites sen sanois, ei liukasta.naurua

Googlasin ja kiinnostuin tuosta tervanarusta, nättiä narua noin ylipäätään muuhunkin käyttöön :slight_smile:

itse sidoin hääkarkkikäärötkin sillä.