Heinäseipäät uusiokäytössä

Lienee humala-ketjukin jossain pentin kätköissä? Sieltä löytynee tietoa. Etsitäään…

toki on humala - eikä tästä tule edes krapulaa:-)

mai-lee, tiesinhän, että sinuun voi luottaa :smiley:

Laitan tänne kuvan tästä "uudesta" ketjuaidasta. Pienet heinäseipään päille tuli käyttöä, samoin kuin ylimääräiselle kettingille.

Oisko kellään hyvää ideaa miten heinäseipäistä sais tehtyä lyhdyille semmoset “telineet”. Jottain muuta ku se, että kolome seivästä yhteen ja niien sisälle killumaan se lyhty :slight_smile:

Törkit osan niistä pystyyn ja sitten paat osan niiden väliin silleen vaakatasoon ja niihin vaakatasoisiin sitten ripustat lyhdyt. Ei siihen insinööriä tartte, paat silleen kun näyttää kivalta :slight_smile:

No aattelin mä nuinki sen mut ne lyhyt on vaan sillai rivissä

Jollain kettingillä eri tasoihin?

Nii just kun kyssis sanoo ja eihän niitten pystyjen tarvi suorassa rivissä olla?

Tai sit paat aina kaks pystyä ja kaks puolikasta poikki (et tulis niinku vaihteluu) ja taas kahden metrin päähän seuraava ja siitä taas kahden metrin päähän ja…

Mulla mennee nyt tovi ennen ku hiffaan pikku aivoillani ton heksun viimisimmän :smiley:

Tai sitten niitä ihan yksitellen vaan pystyyn, ja kaupasta sellaisia lyhtykoukkuja (vai miksi niitä kutsuisi), siis sellaisia rautoja, mitkä ruuvataan kiinni ja sitten siellä päässä on se koukku mihin se lyhty tulee.

Ton mä tajusin heti :smiley:

Hiivatti ko tarttis kaikki ratakiskosta vääntää :smiley:

Mut sainpas tästä ihan hyvän idiksen omaan pihaan, kiitos Jade :wink:

Ratakiskoista tulis vääntämällä aika kivoja lyhtytelineitä :wink:

Juu ja hienon ruosteisiakin :smiley:

Älä ny yllytä! Koht on uutisissa, että ratakiskoa kadonnu Rovaniemellä.

ja mun tuurilla toi uutinen tulee ja sit tet luuletta, että solen minä ollu asialla :smiley:

Mitään luulla, tiedetään :slight_smile:

siis ihan hyvä aihekin mut tää keskustelu…kiitos hyvistä nauruista!