Heksun hönöpuuhia (II-III)

Heti tajusit asian ytimen Heksu, viisas olet sinä ihmisen lapsi :slight_smile:

Justiinsa pomppivaa naurua

Mikä ihmeen JOULU-kranssi? Sehän on vuodenajat-kranssi. Nyt tälläät siihe pihlajanmarjaoksia ja jonkun nipun punaisia vaahteran lehtiä, jouluks jouluhörhelöt, sit pääsiäistiput ja sit serpentiinit ja ilmapallot. Ja taas kesäks koti valmiiks seuraavalle hämähäkille!

Ja noi töröt on ihan sikamakeet! Mitä ne on oikeesti olleet?

No tällätään tällätään kun keritään :slight_smile:

Töröt on messuilta ylijämää, ne oli puutelineitä, eli pitivät puunrunkoja pystyssä sellaisessa fantasiatyyppisessä hommassa. Kaksi on vielä jäljellä, laitan nekin ehkä johonkin tohon sisääntulopihalle talventörröttäjiksi. Minä tykkään niistä vaikka vähän outoja onkin :slight_smile:

Sokerihuurrettu tarhajuoru ´Red Grape´

Myyntipuheiden mukaan korkeus 30-40cm, mutta metrisiä ovat nämä. Kukinta-aika on kyllä pitkä, uusi tuttavuus minulle mutta pidän kovasti, paikka vaan täytyy katsoa uudelleen tuon yllättävän korkeuden takia.

Hyvältä näyttää Heksu:)

Kiitos! Kyllä se siitä, kasvit aikanaan vähän pehmentää ja talvella alueella on sitten ihmeellisiä ruostetöröttimiä naurua

Hauskoja "pörröpäitä" auringon kilossa..

Kaunista on ja lisää tulossa. Kyllä onkin kärhössä ollut kukkia, kun on noin paljon noita hahtuvapalloja ja mitä ihmettä olet tuolle tarhajuorulle syöttänyt, kun on noin pitkäksi venähtänyt, ihana kuva?8]

Ihanat pörröpäät ! Kärhö osaa olla kaunistus vielä siemenvaiheessakin, huomaan ma.

Kiitos kaunis käynnistä, Inki ja kukkahöperö hymy

Minä olen oikeastaan vasta nyt oppinut huomaamaan niitä pieniäkin kauniita yksityiskohtia, täytyy mennä lähelle, katsoa toisestakin suunnasta, valo ja varjo luovat aivan uusia näkökulmia.

Nyt olen suorastaan viehättynyt tähän aiemmin hyljeksimääni pikku Raouliaan, on viihtynyt ja nyt hohtavan hopeinen. Toivottavasti kestää talvet, kolmeen paikkaan jaoin sitä, viimeisin palanen tähän tänään, on mielestäni viehko tuon mehitähden kaverina.

Kaikkea kivaa sun pihalla…peräkamarinpojatkin niin ihania!!:slight_smile: Tän viimeisen kuvan kasvit on tosi viehkoja.

Heksu, mikä on toin punasehkon maksaruohon nimi? Mul on sitä samaa, tosi kivan näköset muuten yhdessä, noi kaks.

Mä kerron heti kun löydän sen lapun, just äsken se tässä jossain oli… :wink:

Sempervivum tectorum, elikkä ihan vallan kattomehitähti, ei ollut lapussa tarkempaa määritystä.

Juu kiitosta silti, vaikka tavis olisikin :D.

Nyt treenaillaan väriyhdistelmiä.

Purppurakeijunkukka ja pehmytmesiheinä näyttäisi ihan hyvältä yhdessä, keijunkukan taakse menisi vielä jokin n. puoli metriä korkea. Minkälaisia värejä olette yhdistäneet, itse vähän ajattelin tummalehtikurjenpolvea sinne taakse, vaiko jotain hopeaista?

Tämä taas ei ole hyvä, purppurakeijunkukka ja talvio ´Illumination´ ! naurua

Heinikosta löytyi tuota hopeaista, mikähän lie..

Lieneekö hopea-, tai valkohärkkiä?

Se on tuo valkohärkki. Kiitos belgi, taas opittiin uutta :slight_smile:

Ollos hyvä, huomasin joku päivä sitten että saman verran näyttää kasvavan minullakin tuota tuolla heinikossa. On talon entisen omistajan kasvatuksia ja kuolemassa sammalleimun keskelle.

Valmis tuli, tämän päivän jännäpuuha

Pohjana on pajua, jonka ympärille kierretty pikkutalvion versoja. Kukkana hortensiaa, mäkimeiramia ja keijuangervon kuihtuneita kukintoja. Koottu "vääräoppisesti" liimalla.. Nyt oikeasti jännittää ja pelottaa, jotta kestääkö kuihtumatta ja pysyykö muutenkin kasassa!