Heksun hönöpuuhia (II-III)

Ajattelin nyt aloittaa oman kuvagallerian,johon päiväkirjanomaisesti koitan kerätä oman pihani tapahtumia, tunnelmia ja kulkijoita. Suunnitteilla on paljon tekemistä täksi kesäksi ja tuleviksikin, toivon että projektien "julkisuus" myös vauhdittaisi etenemistä! Ja otan ilomielin vastaan ehdotuksia ja ideoita!

Varovasti muutama tarkoin rajattu kuva, todellisuus kyllä paljastuu pikkuhiljaa silmän isku

Pilvikirsikan kukintaa jaksan ihastella joka kevät

Sulkahernepensas on juronut jo pari vuotta,kohta voisi vähän kasvaakin!

Minun tulppaaniajoitusharjoituspenkki,aloittaa keltaisena ja nyt lila-valkoinen,vielä mahtuisi jotain ja joku myöhäisempikin sipulikasvi kukkimaan. Laukkoja?

Tammen taimia pukkaa kanssa joka paikasta..

Varjon penkkiä ja minun rakas pöllö,on mukana kulkenut ja jo vuosia
tuossa nököttänyt. ein sen kipsikurssilla ja siellä rouva tiesi
kertoa,etä tein sen siksi,että pöllö on minun henkiopas. Itse olen
ajatellu,että pöllöä pidetään viisaana joten minulla tuo henkiopas
sitten kuvastaa varmaan jotain ihan muuta

Minun puro,kauhea homma oli asetella kiviä niin,että vesi menee sieltä mistä haluan eikähän ne kivet paikallaan pysy.

Ennen

Ja nyt..

Ihan heinittyny ollu koko ajan toi rinne,hirveän työläs kitkeä muka kun on niin jyrkkä. Sain puron reunalle istutettua sammalta ja olen vähän miettiny,että kuorisi pinnan kokonaan pois ja "istuttaisi" sammalta! Joka tapauksessa tätä pitää ryhtyä kunnostamaan heti kun kunto kestää.

Läheltä..

Kauhean onnellinen tästä kierrätysköynnöstelineestä,siinä on kiinanlaikkua ja köynnöskuusamia tulollaan..

ja kaukaa..

Tässä siis tulossa saunan terassi. Suunniteltiin tuollainen ovaali patio työkavereiden kanssa yksille messuille ja lunastin sen sitten itselleni kun on tuohon sopivan kokoinen. Pitää sitä madaltaa ja asentaa kunnolla, ja kun siinä on tuollainen hieno soiro leikattu niin siihen jotain istutusta. Ongelma on tuo saunan pääty,siinä on aina jotain rojua ja haluaisin siihen vähän ryhtiä. Kulman taakse olisi hyvä päästä kulkemaan, toisaalta tekisi mieli väsätä tuohon vanhojen ovien raakuista "sermi", johon saisi köynnöksiä lisää. Pieni näkösuojakin olisi paikallaan tähän etureunaan, liekö lisää köynnöksiä..

Minua vähän häiritsee tämä avoimuus,olisi niin muodikasta tehdä niitä tiloja,mielelläni pykäisin tännepän pergolaa tai köynnöskaarta tai jotain vastaavaa.

Voi Heksu kun tykkään puutarhastasi, tosi kivan metsäistä ja kasvit ja purot siellä lomassa, juuri minun tyylistäni.

Kiitos kaunis,belgi! Varsin rajattuna voipi metsäiseltä näyttääkin,mutta oikeasti on vaan reunoilta metsäinen ja keskeltä tylsän aakeelaakee. Ja joka nurkan takana ihme rojua ja "tärkeitä" tavaroita, esim. jousipatjan jousia,kun ei tiedä jos joskus tarvii naurua

Näyttäähän tuo piha nyt jo tosi kivalta. Sama ongelma mulla et suurin osa pihasta on jotenkin akeelaakeeta, ja just sellasia “huoneita” yritän kehitellä et sais jonkunnäköistä mystiikkaa aikaan. Noi sun kaavailemat ideat kyl kuulostaa hyviltä, varsinkin se ovenkarmi-sermi ja köynnökset.

Meidän omenapuuvanhus alkaa olla tiensä päässä surullinen Kääpiä pukkaa joka puolelta,pakko laittaa alas ettei käy onnettomuutta. Runko tekisi mieli säästää,vähän ajattelin leikata sen torsoksi 2-3 metrin korkeudelta. Alppi- ja lumikärhöä jo laitettu juurelle tulemaan ja koska tämä näkyy keittiön ikkunasta heti,olen vuositolkulla tehnyt muka scilla-peltoa tähän. Varmaan satoja scilloja laittanu ja aina vaan osa punkeaa tulemaan. Viimeeksi istutin sitten ihan kunnolla,vaihdoin sipuleille kunnon mullat jne. ja näköjään niin pitää tehdä jatkossakin..

Hän tekee ihan mielettömän hyviä,isoja omenoita enkä tiedä lajiketta. Olen jo pari vuotta suunnitellut lähettäväni vartettavaksi,josko tänä vuonna saisi aikaiseksi.

Hieno tuo puro, sellaisesta minäkin haaveilen, mutta haaveeksi on toistaiseksi jäänyt.

Tuosta saunanpäädystä tulee ihan hyvä, sillä sermillä. Ainahan sitä tärkeiden tavaroiden säilytystilaa pitää olla :slight_smile: Meillekin tehtiin “romuaitaus”, josta jaksan olla iloinen vuodesta toiseen. Sinne on niin helppo viedä yhtä ja toista, mutta roippeet eivät kuitenkaan ole näkysällä.

Ps. Paketti lähti tänään matkaan, toivottavasti on huomenna perillä.

Löytyis sellaisia vanhoja ovia,missä olis/on ollu sellaisia “peilejä”, ne vaan irti poies niin hyvä tulee eikä haittaa vaikka olis rapistunu. Just sellaista rakennuspurkukamaa,oliskohan ihan kaatiksen kierrätyspisteessä?

Pitäisi varmaan rohkeammin istuttaa puskaa ja pensasta,että saisi niitä tiloja silläkin tapaa.

Meillä ongelmia tuottaa isäntä,joka milloin minkäkin projektinsa puitteissa saattaa hyvinkin reippaasti jyrätä esim. peräkärryn kanssa minun hienot puskat sun muut…

Kiitos A.i.k.a! Mistä työ teitte teidän romuaitauksen? :)Mulla olisi käyttöä monellekin aitaukselle :smiley:

Turhaa panettelua, sanon mä :slight_smile: Toi Heksu vaan raahaa milloin mistäkin kaikenlaista vanhaa rojua, mä koitan sit sulloa sitä minne vaan mahtuu

Ja Epelikö on Heksun mies, kun noin puolustautuu :)?

No juu tulee tupenrapinat kun pääsee kotiin jos uskaltaa tulla! Huspoies tään MUN juttu :smiley:

On minunkin mieheni tänne rekiseröitynyt, pari tekstiä lienee kirjoittanutkin, muttei se kauaa viihtynyt :wink:

En kyllä ihmettelis jos tuo vaikka alkais viihtymään enemmänkin…

Aitaus tehtiin jostain mahdollisimman halvasta laudasta. Sellaisesta vajaakanttisesta. Rumat kohdat vaan laitettiin sinne sisäpuolelle ja maalattiin aitaus tummanruskealla petsillä. Siitä tuli niin huomaamaton, etteivät vieraat edes huomanneet sitä, vaikka se on hyvinkin näkyvällä paikalla. Vasta kun kysyi, että mitäs tykkäätte, alkoi päivittely, että oho, eikö siinä ole ennen tuollaista ollut :smiley:

Siis sulavasti naamioitu ja sopiva paikkaansa ja tarkoitukseensa :slight_smile: Noinhan se pitää ollakin. Mikä siinä on,että sitä tavaraa vaan kertyy ja pyörii jaloissa koko ajan,kauhean vaikea mukamas heittää poiskaan?