Heksun hönöpuuhia (II-III)

No mutta, niitähän voi vielä tarvita joskus :smiley: Aika tavaran nautitsee, sanoi mummovainaani.

Tällaiset tulppaanit vielä,en kyllä muista tuon värisiä tulppaaneja hankkineeni,mutta ihan hienoja tuossa kohtaa oho

Onko muilla paljon käynyt sellaista, ettei oikein muista,mitä on tullut tehtyä vai onkohan minulla erityisongelmia? Nyt mä olen monta päivää etsiny paria kuunliljaa,muistan suunnitelleeni niiden siirtoa syksyllä,mutta jos siirsin niin minne?täh?

Tämä monen metrin kivimuuri on meidän puuvaja/varaston takana! Haaveilen tämän "siirtämisestä" näkösälle, olis kyllä melkoisen pöljä projekti mutku.. En tiiä sit olisiko helpompi siirtää varasto oho

ihana paikka, varaston lähdölle annan ääneni :wink:

Huikean kaunis kuva tuo missä on tulppaanit ja pikkusydämet, sulatti mun sydämen…

Oli täs ehtoo kaffen lomassa pihahommista pakko tulla kattoon loput sun pihastas. Voi että toi puro/lampi kohta on kaunis! Äläkä vaa siirrä niitä sammaloituneita kiviä, jos ei kosteus riitä uudessa paikassa sammal kuolee. Keksit kyl varmasti miten saat siitä alueesta taas yhden katseenvangitsian tai mysteerikohdan.

Vai käy sun siippas kommentoimas omaks edukseen =DDD. Alkoi ääneen naurattaa ja tuli mieleen et toihan onki kätevää… siinä ohimennen pihanesittelyssä voit kirjottaa ukkokullalle et tuopas parit maidot samalla ku kotio tuut, siellä taustalla kummiski taas lueskelet! ;D

Nythän mä inspiroiduin ihan tavattomasti tuosta belgin hullunringistä! Olen jo pitkään miettinyt,miten tämän lätäkön ympärystää saisi fiksummaks. Mää laitan siihen hullunringin naurua

Tuosta vasemmalta tulevan "pation" reunalta kiertää tähän oikealle kivien eteen. Samalla saa laajennettua perennapenkkiä ja siistiytyy seutu. Aiemmin mietin kaikenmaailman kaarevia kiveyksiä ja mutkia sinne sun tänne mutta eikun puoliympyrä tuohon!

Ja samalla keksin näkösuojan "pation" eteen, mulla on pari kannaa,jos hommaisi pari lisää niin olisi ihan riittävä ja punainen näkyisi hienosti kun takana on valkoinen seinä..ja samalla joudun taas perustamaan uuden penkin cool Ja tosiaan teen sen ovisermin kun on kerran kannatusta aatos saanut hymy pari askelkiveä sitten vaan tuosta saunan taakse.

Näyttää tosiaan piha kivalta kun tällainen hyvien kohtien kooste,muistaa itsekin,että voi pienestäkin nauttia eikä aina tarvi mitään täydellistä kokonaisuutta!

On se mukava ukkokullan kaa juu kommentoida mitä yllättävimmissä tilanteissa, mietin jo päivällä että kuinkas on pentissä perheriitoja julkisesti käyty kun kaikki muu onkin suunnilleen käsitelty
pomppivaa naurua

Nyt tuli kyllä iltakotilokierroksella ukolle älynväläys,vuosia oon yrittäny,että paljon helpompaa kun on enemmän istutuksia ja vähemmän nurmikkoa. Tänään hän sen keksi ihan ite. Mä kun olen enimmäkseen meillä aiemmin nurtsin leikannu koska se on ihan kivaa tarpeeks harvoin, nyt ryhtyi hän puuhaan kun totesi,että kotilot tykkää pitkästä ruohosta. Enemmän kukkapenkkejä -> vähemmän leikattavaa!

heksu, voisitko alkaa järjestää koulutustilaisuuksia vaimoille, joiden miehet jarruttavat kukkaharrastusta? Vois olla jonoa, ainakin täältä yksi ilmoittautuu...

Mainio ajatus! Vähän nopeammaksi pitäis vaan metodi kehittää :smiley:

täällä samoin yksi ilmoittautuja.

ja täällä!

hei, täällähän jono kasvaa. olisiko hyvä kurssinimike jokin näistä:

puutarhan miehentorjunta

kootut laajennusselitykset

turvattomien kukkien suojelu

Kuinka saada parempi hyöty puolisosta?

Pakko kyllä lisätä et jos miehelle on ensin jankuttanut/ehdottanut/vääntänyt rusetteja päivästä jopa vuosiin, niin annas olla…jonain päivänä se tulee ja keksii sen (muka) ihan ite. Oon tullu siihen tulokseen että sen on pakko olla näitä ns. miesgeenejä. Vaikkei mulla oo miestä, ni tää sama ilmiö toistuu mun pojillani (vaiks toinen on vasta 12v.) ja ehkä-toivottavasti-tulevalla vävylläni. Ja jokainen nainen jonka tunnen sanoo samaa, oli mikä hyvänsä sukupolvi menossa. =DDD

varmaan kurssin johtotähtenä on opettaa vaimot esittämään asiat puolisoillensa siten, että nämä luulevat olevansa idean takana itse. se tuottaa puolisoille suurta mielihyvää.

Onpas kaunista Heksun pihassakieli ulkoa

Aivan :slight_smile: Ja vähän kun vielä hipaisee isännän egoa “ai että kun hyvin keksitty”, on paketti valmis!

Kiitos MoonRiver, nuo on vaan ne kauniit kohdat :smiley:

Jeps tuo tapa, että mies hoksaa keksineensä asiat itse on kyllä ihan totta ja kun vielä kehuu. Meillä ollut pohjoispäädyn kanssa ongelmia, että mitä sille tehtäis. Minä olen suunnitellut ja jotakin kekeillutkin ja viime syksynä loksahti kohdalleen, että miten sen osaksi tekisi ja teinin sen. Tänä keväänä olen pähkäillyt loppuprojektin suhteen, puhunut yksinpuhelua ääneen. yhtenä iltan mies tuli töistä ja oivalsi, mitä tehdään loppuosalle. Nurmikko pois, kankaat tilalle ja sen päälle parkkia ja sinne tänne istutetaan matalia havuja ja jokunen alppiruusu. Kiittelin kovasti oivalluksesta ja on oikein pitänyt mainita ohikulkijoille, jotka ovat kehuneet muuttunutta aluetta “miehen suunnitelmaksi”. Olin kyllä puhunut samasta jo vuosi sitten, mutta ilman vastakaikua. Nyt olemme kumpikin tyytyväisiä.