Heksun hönöpuuhia (II-III)

Juu. Mie järjestän vertaistukiryhmän. Se on hyvä, terapeuttinen hoitotapa ja antaa osallistujille paljon eväitä jaksaa eteenpäin sekä tukea arkielämän tilanteisiin :slight_smile:

Hei, onpa ihanaa sinun pihallasi! Kivihulluna tykkään noista sammaloituneista kivistä ja kivet ovat myös niin komeita perennojen joukossa. (siirrä se varasto)
Kauniisti olet saanut kaaren muotoon kasvit, ja kyllä se tosiaan helpottaa nurmikonleikkutta, kun ei tarvitse kiertää joka kasvia erikseen. Ja on huomattavasti kauniimman näköistäkin, kun ne ovat yhtenäisiä alueita.

P.s. minä en ilmoittaudu siihen ryhmään, kun mun ei tarvitse kysyä kuin itteltäni, mitä pihassa teen ja mitä ja mihin laitan jotain. Tämän tilan saavuttamiseksi minulta meni vähän yli 50 vuottapomppivaa naurua.

Yhdyn noihin mieskommentteihin. Mun oivallukset pihassa saa aina tyrmäävän vastaanoton. Kerran toivoin että saisin pihaan vanhan maitolaiturin ja se se vasta nostatti vastalauseryöpyn. Haravakoneen pyörä on jo kauan ollu haaveena, mutta ei. Suurin este näis on tietty se ettei meillä oo peräkärryä. Sitä olis aina tarvittu, mutta tietys mieles mies nauraa varmaan sisäänpäin, kun sitä ei oo. Muuten isäntä kyllä auttaa mua kaikes ja niittää nurmet, kaivaa kuopat ja kärrää roskat, penkoo kompostitki. Eilen jopa raahattiin iso kivenmurikka perennapenkin komistukseksi.

Mutta Heksun piha on mielenkiintoinen ja tosi hienoja kuvia. Älä vain koskaan luovu tuosta omppupuusta. Sehän on oikein katseenvangitsija ja paranee koko ajan vanhetessaan, vaikka olis jo kuollu.

Te kyllä inspiroitte meikäläistä Tässon oikealla se muuri, joka jatkuu tuonne taakke ja vasemmalla lehtikomposti. Tuosta väliltä on joku muinoin purkanut muuria,ja kompostin jälkeen vasemmalle jatkuu se meidän oma tekemä muurinräpskä.

Minä keksin lehtikompostille uuden paikan (ei kyl ihan heti löydy hyvää paikkaa..) ja korjaan vajantakus kivillä tähän hienon muurin. Sitten minulla on täydellinen paikka laittaa varjon kohopenkki? Mullat on valmiina kun kompostin purkaa tuohon.

Vajan luona kyllä tehdään polttopuita ja usein ne rungot rysäytetään juuri tähän,mutta tarvii vaan kehittää uusi paikka sille touhulle kieli ulkoa

Mitäs mieltä semmoisesta oisitta?

Hyvältähän tuo kuulostaa, ei muuta ko hanskat käteen ja hommiin :smiley:

...ja äkkiä sittenkin!naurua

Heksu, kerro mitä nuo pallohavut ovat tuossa yhdessä jälkeen-kuvassa?

Pallotuijia, löytyivät tämän tontin “niityltä” ja länttäsin tuohon. Eivät kauheasti ole viidessä vuodessa kasvaneet…

Ihan vähän olen tänään puuhastellu, mutta silti juilii päätä, niskaa ja selkää, käsiä ja jalkoja surullinen On ihan väsy, mutta kameran kanssa kiersin kun jotain tarttee kuitenkin tehdä!

Tällaisia on kaksi, näistä saisi sen sermin ja voisi vaikka jättää lasitkin paikoilleen ja jotenkin virittää jotain rautalankaa köynnöksille.

Näistä saisi kyllä sellaiset laatikotkin taimikasvatukseen, on alkanut touhu kiinnostaa kun lueskelee pentin juttuja..mutta ehkä kuitenkin syytä olla realisti ja muistaa puutteensa tuossa kylvötouhussa..

Sermille kannatus täältä, on todella upea! Taimikasvatuslootia saa kaupasta :slight_smile:

Kruunukärhö on varsin hyvinvoiva tänä vuonna, peittää jo liikaakin rhodoa, jonka kuolleita oksia ajattelin tällä vihervöittää!

Rhodoparka taas on kokenut kovia, kun muutettiin tänne oli hän ihan väärässä paikassa talon takana pyykkitelineen alla. Ajateltiin, että kaikki sanoo, jotta niillä on pienet juuret ja eikun kaivamaan. Tuon kokoisella on jo ihan hyvän kokoiset juuret. Loppuviimetteeks taakkaliina juurien ympärille ja kunnon nykäisy maasturilla. Kylä lähtee! Katkesi vaan se liinakin pari kertaa eikä ollut mikään pikkurimpula liina.

Yllättävän hyvin hän siitä selvisi, mutta pari vuotta sitten kuoli yläosan oksat ja alkoi alhaalta uutta kasvattamaan. Leikkasin pahimpia pois, mutta hän yllättäen pukkasi uuttakin versoa ihan kuolleen oloisesta oksastakin.

Aina ihana syreeni, lapsuuskodissa oli syreenimaja, niitä ei paljoa enää taida olla mutta on ainakin aidanne. Kohta aloittaa vieressä punakaneli kukinnan niin on aikas kaunista.

Meillä on kyllä hienoja mutta hoitamattomia aidanteita, syreeni, kirsikka ja aronia

Tämä ihan pienen valkean kuulaan muistoksi, löytyihän niitä myyrävahinkoja meiltäkin kun oli joku jättänyt pienokaisen suojaamatta. Maan tasalta on kuori noin 15cm matkalta täysin syöty ympäri rungon. Uskoisin jäävän viimeiseksi kukinnaksi.

Multakin kannatushuuto sermille!

Sermi on sitten päätetty :slight_smile:

Merkkipäivän kunniaksi sain ystäviltä mielettömän upean riippapelargonin. Värimaailma on näköjään tällä hetkellä hyvin fuksia-voittoinen Ainoo vaan että tuttu kukkakauppias ilmoitti sen olevan vanhojen naisten väri! Mutta tää sopii täydellisesti terassille miun tummien pelargonien kanssa.

Ja tällaisia tulppaaneja joku hankkinu! Ikkään en ole vaaleanpunaisesta tykänny eli mikä vaihe nyt on menossa??

Ai että siitä sermistä tulee hieno! Ja ehdottomasti se varjo puutarha sinne kivikkoon, on just passeli paikka. Aattele miltä se näyttääkään kun on oikein rehevä ja sieltä täältä näkyy ihanat sammaloituneet kivat. Kyllä kaikki muut löytävät paikkansa jostain muualta.

Sullahan on nätti piha ja kivoja yksityiskohtia; puro, kivet ym.

WAU Heksu!

Hyvältä näyttää. Mutta niin näytti tänään ihan livenäkin. Minun suosikki on se sisääntulon kukkapenkki, joka on aina upean näköinen. Oli muuten kivaa tänään siellä Villähteellä, onneksi otit mut mukaan.

Tinttu

Nyt se vaaleanpunainen tulppaaniporukka on tämän näköinen ihmetys