Voihan ihanuus, tuo Heliotrooppi on lempikukkiani! Itsellä kävi tänä vuonna tuplavahinko Heliotrooppien kanssa. Ostin toukokuun alkupuolella kaksi taimea, jotka jätin yön yli istuttamatta. Seuraavana iltana ihan sattumalta muistin muoviruukuissaan vielä olevat taimet ja ne olivatkin siinä vuorokauden aikana ehtineet pahasti kuivumaan. No, sain pelastettua, kunnes istutin ne tiivispohjaiseen sinkkiämpäriin ja erään sateen jäljiltä… Tarvinneeko kertoa enempää, ei varmaan
Sain siis Heliotrooppini tapettua eikä niitä enää saa puutarhaltakaan, taitavat nykyisin olla niin suosittuja.
Ruusukettu,ensi kesänä sitten uudestaan paremmalla onnella.
Talvetus oliskin ollut mainio keino,kuinkas ei tullut mieleen sellainen mahdollisuus.
Mulla onnistui heliotrooppikylvökset suorastaan yli odotusten, kun lähdin liikkeelle sillä oletuksella, että itää huonosti ja kasvaa kituliaasti. No, ei nuo taimet nyt vielä suorastaan valtavia ole, mutta itämisprosentti oli niin hyvä, että ainakin niitä riittää yhteen jos toiseenkin istutukseen
Tässä minun paras heliotrooppitaimi.Kasvatan ensimmäistä kertaa ja minun mielestä iti hyvin ja oli helppo kasvatettava.Sain parikymmentä kelpo tainta.Toivottavasti alkaa pian kukkimaan,on se niin kaunis.
Minulla on yksi talvetettu heliotrooppi, joka viime viikkojen kylmillä keleillä jämähti niille sijoilleen. Elossa on, mutta kovasti kituliaan näköinen
Tämä on minun työpaikalla.Kuuluuko tuon kukan olla noin avoin ja laaja?
samanlaisilta omani ovat näyttäneet
huitukka,kiitos.Ihmettelin vähän…
Koulin kolmekymmentä tainta pieniin 5 x 5cm ruukkuihin. Mielenkiinnolla odottelen niiden kasvamista, onko ne niin hidaskasvuisia kuin ketjusta luin. No nyt olivat ainakin aikaisin kylvettyjä, saa nähdä mitä tulee kun en ole aikaisemmin näitä laittanut.
Miullahan näköjään kävi niin että ne kylvöt jotka jo luovutin ja samaan purkkiin huitelin petunioita sun muita, no nyt sieltä sitt nousee ihan ilmieläviä heliotroopin taimia, nyt on jo 12 pinnassa. Kääk, eli kylväny olen 28.12. ja nyt niitä vasta ilmestyy, toista kuukautta miettivät.
Hienoa Hoya, on yksi minun mielikasveistani! Mulla siemenet vielä kaupassa, toivottavasti löytyy ens viikolla, jos ei niin poika saa kahtella etelän kaupoista!
Onko teillä heliotroopit minkä kokosia? Mulla hyvin erikokosia, toiset ihan pieniä ja toiset pikkasen isompia. Aika hittaasti kasvaavatte.
Miulla sama juttu, toiset on jo about 15cm kun toiset varmaan 4 - 5cm.
Samoin täällä. Mulla yksi taimi aina yhessä ruukussa. Mut luulen että kyllä kerkiivät kukkia ensi kesänä, onhan tässä aikaa vielä.
Hei miulla on kolme pientä oikein terhakkaa tainta. Jokaisen päässä on ihan niinkuin nuppuja rykelmässä. Joko se kukkii?
Onkos kellään minkälaisia heliotroopit? Mulla ovat jököttäneet samanlaisina nyt varmaan kuukauden verran, eli noin 10-15 senttisiä.
Näitä on hyvin monen kokosia ( ???? ) parin viikon vanha kuva.
Hyvännäkösiä hoya ja raya, kiitos! Hyvin samanlaisia mullakin, minä oon latvonut kaikki kertaalleen. Eiköhän ne tuuhistu vielä kesään mennessä, onhan tässä aikaa. Tartteekohan ne tuen sitten pihalla, en minäkään ole aiemmin kasvattanut. Minä NIIN ootan sitä ihanan sinistä kukkarykelmää jo..
Niin joo hyvin erikokoisia ovat mullakin.
Tarttisko niitä latvookin ?? Empäs ees aatellu vaikka yleensä oon innokas latvomaan vähän kaikkia. Eka kevättä minäkin näitä kokeilin.