Onko kellään vaalenapunaista helmililjaa "Pink Sunrice"?
Selailin aamuyöstä helmikuun Trädgård-lehteä ja taisin rakastua saman tien
Tuota on pakko saada! Löysin jonkun blogista kuvan, onnistuukohan linkki…
http://2.bp.blogspot.com/-2E0ZURw_JUM/T51_zinqzwI/AAAAAAAAA1U/BJz0vpQWyUI/s1600/P4282759.JPG
Juti, luulen että laitoin samanlaisia helmililjoja syksyllä maahan kuin tuossa sinun kuvassasi on. Toivottavasti lisääntyvät ja säilyvät yhtä hyvin kuin nuo tavalliset.
Eilen ostin marketista helmililjan. Ruukku oli täynnä sipulia ja tänään huomasin, että lehtien välissä on nuppuja.
Kiikutin ruukun viileälle ikkunalle, jotta kukat kestää kauemmin.
Nämä helmililjat on jyrätty tuossa pihatien varressa monenlaisilla koneilla mutta aina ne vain ponnistaa kukoistamaan.
Nämä ei vissiin kelpaa kuitenkaan jäniksille eikä myyrille.
Latinan kielellä löysin tämän.
Eli minun helmililjat pudotti lehdet kuukausi sitten ja upotin ne sipulit isompaan multaan ja ei mennyt kauan, kun ne työnsi uudet lehdet.
Mä olen varmaan outo, mutta mun mielestä tuollainen taas toimii todella hyvin.
Ei tarvii ajella siimaleikkureilla ym, niin kuin reunuksen viereltä, sen kuin vetää ruohonleikkurilla vaan ja tuossa ei varmaan paljoa tarvii tehdä sitäkään kun hiekkatie alkaa heti.
Pari kertaa kesässä vetää kanttauslapiolla sopivalta etäisyydeltä ja nostelee haralla heinän ym tikkaruohojen alut pois.
Näin minä olen ainakin hyvin pärjännyt “reunattomien” penkkien kanssa, vaikka keskellä nurmikkoa.
Onhan toki minulla syyslannoitetta, joten täytyypi käydä antamassa.
Kiitos!
Kanttausrautaa on huomattavasti kevyempi ja helpompi käyttää kuin tavallista lapioo, pari kertaa kesässä kanttailee ja siistinä pysyy.
Parvekkeella on vieläkin Helmililjat elossa. Ne innostui kasvattamaan lehtiä. Vettä olen antanut harvemmin.
Kävin tänään Robin Hoodissa ja siellähän oli heti oven pielessä sisääntulossa korillinen kukkasipuleita hintaan 0.99 e per pussi. Voiko sellaista jättää muka penkomatta, oli vuodenaika mikä vaan ? Mukaan lähti kaksi pussia joista toinen Helmililja “Touch of snow”. Mietin vielä lykkäänkö suoraan maahan (vielä voisi koska maa on sula eikä edes luntakaan tällä hetkellä) vai laitanko ruukkuun multaan ja hyödän sisällä, maahan sitten keväällä/kesällä.
Onko vieläkin Robin Hood kauppa elossa? Luulin, että ne kaikki muuttui Tokmanniksi.
Jätin Helmililjat parvekkeelle ja heitin niiden päälle pakkaspeiton.
Miksi ihmeessä tätä ei löydy haulla Helmililja nimellä, vaan Muscari nimellä löytyy?
Tarkoitan tätä sivua.
Kyllä löytyy
Testasin just uudestaan nimellä Helmililja, mutta ei vain löytynyt.
Huomasin jo aikaisemmin ton saman minkä Pepinokin, Helmililja sanalla ei vapaahaku löydä ketjua, tulee vaan “ei tuloksia”. Ihmettelin asiaa kun tiesin satavarmasti että pentissä on Helmililjalle ketju olemassa. Aviron oli taas haulla ketjun löytänyt. Itse löysin tän silloin niin että menin asiaa lajeittain-osion kautta ja etsin sitten sen sieltä aakkosellisesta luettelosta.
Kun aurinko häipyi piiloon, niin peitin helmililjat pakkaspeitolla. Annoin niille lannoitetta ja tietty vettä.
Oho, en muistanut illalla laittaa pakkaspeiton helmililjoille. En tiedä onko elossa.
Ostin syksyllä poistopöydästä Peppermint-pussin. Olen huolestuneena tähyillyt, etteivät kai ne ala nousta liian aikaisin pintaan. Mutta mitään ei näy. Keväämmällä tarkastelen yhtä huolestuneena, etteikö ne ollenkaan nouse pintaan.
Onneksi olen hyvä unohtamaan kaiken sen, mitä olen investoinut, mutta joka ei sitten lähdekään kasvuun :D.