Täälläpäs on ollut hiljaista. Laitan kuvan viime vuoden Oulun pokaalista. Ei tietoakaan kuka hyppää ja millä hevosella, mutta kaunis oli ratsu:
Täälläpäs on ollut hiljaista. Laitan kuvan viime vuoden Oulun pokaalista. Ei tietoakaan kuka hyppää ja millä hevosella, mutta kaunis oli ratsu:
Tämä oli kans tosi nätti, ihanan värinen ja kauniit sukat jalassa:
Hevoisista tulikin mieleen, että Apassionata olisi taas Hartwall-areenalla helmikuussa. Voi kun olisi lähempänä, täältä periferiasta ei raaski lähteä kun liputkin on aikas hintavat. Taidan tyytyä katselemaan 2 v sitten otettuja kuvia.
Paulastiinako periferiassa…?! ; ) Täältäkin jumalanseläntakaa kun tekisi mieli katsomaan… en osaa hintaa kovin kovana pitää, kun ottaa huomioon, mitä tunnit nykyään maksavat, näkeehän siellä varmaan sillä rahalla ehkä hiukan laadukkaampaa ratsastusta kuin jos itseään maneesin peilistä katsoisi…
Minen muuten tiedä, mitä ratsastustunnit nykyään maksavat kun on omat kopukat. Joilla en ole siis ratsastanut miesmuistiin, mutta jotka tuottavat oikein mainiota lannoitetta kurmitsamaahan ja kukillekin. Mutta satanen menee sileäksi, jos lähtee kuolaamaan Apassionatan heposia paikan päälle. Kuussataa mummonmarkkaa. Parin viikon ruokaraha koko perheelle. Miten sen nyt sitten laskeekin.
Vai niinkö paljon maksaa? Ja minä olen huhuillut meidän Mustangille ratsastuskaveria ihan ilmaiseksi. Ajattelin että hepalle tulisi siinä kovasti touhua ja mielenvirkistystä jos vain joku viitsii. Eli me vasta periferiassa eletään kun kukaan ei ole täkähällänsä : )
On se. Netistä vakoilin ratsastustuntien hintoja: irtotunti 20-35 eur. Apassionatan halvin lippu 39 eur. Ynnä tietysti matkakulut. Jo tuon tiketin hinnalla saan ostettua liki kolmen viikon heinät hevoselle ja ponille.
Kallista se on joo. Ikinä en ole tosin noin kalliilla ratsastanut. Lapsena ja nuorena kävin muutamalla leirillä ja siellä sen yksittäisen opetustunnin hinta on tietenkin alhaisempi kun maksetaan sellainen koko viikon könttäsumma. Loput opetukset olenkin sitten kerännyt itseäni taitavammilta hevosenomistajilta ja jopa puutarhaoppilaitoksessa (maatalous samassa) huvikseni kävin tallilla renkeilemässä aina kun opettajat olivat paikalla kertomassa tärkeitä juttuja ![]()
Minä ostin kymmenen kerran kortin, maksoi 160 e. Jos kävisin useamman kerran viikossa, saisin e:n alennusta joka tunnista. Nyt olen pitänyt joulutaukoa… Omaa heposta tekisi mieli, edellinen kuoli pari vuotta sitten. Suokkari tai issikka tai joku semmonen… Kun on oma talli, hevosenpito taitaa olla halvempaa kuin koiranpito…
Hitsit tuo viimeinen lauseesi täytyy näyttää isännälle, nopsis...
Kyllä minä niin ajattelin, että sillä rahalla kun tyttö ja minä käymme tunnilla kahdesti, pääsee jo apassionataan jos nyt mitenkään muuten pääsee sitten, pitäisi olla lapseton sinkku...![]()
Minkähänlaisen ilmoituksen laittaisin tänne kirkolle kaupanseinään että saisin jonkun hevosenkaipuusta kärsivän Mustangille leikkikaveriksi? Mehän hoidamme Mustangin, ja hellyyttä ja rakkautta se saa kyllä mutta sillä on aika vähän mielenvirkistystä varsinkin näin talvisin kun päivät kuluvat heinää järsiessä tarhassa.
Tuleeko esiin vääränlaisia ihmisiä jos ilmaiseksi lupaa? Vai olisiko rahapulassa kärsivälle eläinystävälle eurokin liikaa? Voisitte vaikka antaa vihjeitä!
Temskukka, luin jostain tutkimuksesta, että ns. pullahevoset, joilla ei juuri ratsastettu, olivat vähiten stressaantuneita kun vertailtiin hevosten hyvinvointia. Ihan mielenrauhoitukseksi tämän sanoin, että jos Mustang vaikuttaa tyytyväiseltä elämäänsä, älä ole huolissasi virikkeistä.
Jos kuitenkin haluat kokeilla uusia tuulia sille, niin voisihan se nauttia maastolenkeistä tms. jonkun kokeneen heppahöpön kanssa. Ehkä eniten hevonen varmaan nauttisi toisen hevosen seurasta, mutta eihän se ole aina mahdollista.
En tiedä muuta kuin että jos perii maksua ratsastuksesta, tuleeko siinä sitten jotain vakuutusjuttuja huomioitavaksi?
Temskukka… tulisin laukaten sinne jos olisi vähänkään lähempänä… Itse ratsastanut 10 vuotta ja sitten se loppui esikoiseen… välillä tässä vuoden yhtä vuokrasin vähän mutta sitten taas jäi kun tuli toinen lapsi…
Nyt olen jo ollut “puutteessa” taas 4 vuotta… Ei riitä rahat kyllä tunneillakäymiseen täällä PK-seudulla ![]()
Ei varmaan ihan ilmaiseksi kannata laittaa mielestäni… en sitten tiedä… tai sitten jotain “hoitamista/rapsuttamista vasten”
Voi mikä onnenpotku jollekin hevoshullulle tytölle/pojalle, jolla ei omaa ole. Onnistuisikohan Hevoshullu tms. -lehden kautta? En minä edes tiedä mitä niitä on. Tuota luin kakarana ja onnesta mykkänä olisin ollut, jos johonkin olisi päässyt useammin kuin kerran vuodessa kokeilemaan.
Temskukan elämäntyylillä ja vauhdilla siihen pihaan tosin viimeistään viikonloppuna pelmahtaa joku pellavapää kyselemään, että "saako tolla ratsastaa"...
Sitten jos haluaa nettiin laittaa ilmoituksen niin www.hevosnetti.com olisi myös sellainen…
Minun vuoristoponillani käy hoitajia/ratsastajia, joista perin ihan nimellistä "elatusmaksua". Ihan vaan sen takia, että hoitovuoroon sitoutuu silloin paremmin, eikä kertoja peruutella ihan vaan säiden mukaan. Itselläni ei millään olisi mahdollisuutta enää käydä päivittäin ratsastamassa, joten nämä hoitajatytöt ovat ihan mielettömän suuri apu minulle. Ja hepani saa päivittäin vähän huomiota ja rauhallisen maastolenkin, kun ikääkin alkaa jo olla kiitettävästi.
Kyllä minä tuon laitan jonnekkin ilmoitustaululle tai nettiin…Isäntä juuri piipahti täällä työpaikallani ja häntä nauratti se totinen touhu mitä Mustangilla on tarhaan viedyn joulukuusen kanssa.
Ja tosiaan, Mustang vaikuttaa kovin rennolta ja hyväntuuliselta, ja se leikkii yksikseen, juoksentelee välillä kuin kissanpentu ja nauttii hyväilyistä. En usko että siitä mikään psykopaatti tulee mutta silti…kyllä senkin nyt jotain pitäisi häärätä : )
jos hankkii pikkuponin sille seuraksi niin ne ei paljoa syö
Eläinlääkärikustannuksethan on kyllä ihan yhtä isoja noin suurinpiirtein. Kannattaa vaan sitten hankkia joku vanhempi ruuna ettei joku pirtsakka 5-vuotias shettistamma laita koko tarhaa ihan omille ehdoilleen
Ne osaavat olla aika pippurisia. Mitä pienempi hevonen, sitä enemmän luonnetta. Noin se aika usein menee.
Jos ilmaiseksi tahdot löytää “ulkoiluttajan” joka ei ole ihan kuka vaan hörhelö niin laita ilmoitukseen huutpmerkin kera että “vain kokeneille ratsastajille” vaikka Musse ei mitään pahaa tekisikään
Siitostammoja paljon hoitaneena voin taata sen, että pitempien tarhassa lepäilyjen jälkeen virtaa piisaa vaikka minkälaiseen rodeoon ihan vaan siksi kun se on hauskaa
(myönnän että niin kauan kun selässä pysyy niin on se ihan hauskaa miunkin mielestäni… en vaan koskaan kerro sitä sille hevoselle)
Hevosten teuraskuljetusten muuttamiseksi EU:n alueella adressi, käy laittamassa nimesi!
http://www.adressit.com/hevosten puolesta
Fellown adressin osoitteesta puuttui väliviiva. Tästä pääset sivuille.