Hiiri, rotta

Jätettiin kerran auto veljmiehen luona reissun ajaksi pihalatoon. Konepellin alle jäi talouspaperi tolleroita jolla oli pyyhitty öljytikkua. Kun kahden viikon päästä palattiin, oli käsipyyhepaperista tehty moottoritilaan soma pesä!

Tagsu, Mimmin opetat hiirikoiraksi, Aatu on tänäänki kaivanu tuola mettänlaijassa hiirenpesiä, tiiä sit montako hiirulaista son hävittäny

Jostain syystä Mimmi jahtaa ja tappaa vain myyriä! Ei hiiriä. Ei vaikka kuinka koitan selittää.

Tagsu, kyllä mimmi nopeesti tottuis kissaan, meilläkään ei siinä mennyt kuin pari tuntia aikoinaan. Ja jos eka kissa ei hiirestä, niin toinen tai kolmas varmaan…

Onko niin ettei kaikki kisut pyyä hiirulaisia? Jos eilen heitin lusikan nurkkaan ois tuokin asia jääny tietämättä

Kyllä se niin on, että ei pyydystä. Meidän jo edesmennyt MirruLiinu nostettiin nukkumasta hiiren eteen, no Mirru haukoitteli kääntyi ja meni takaisin nukkumaan :smiley:
Kyllä yleensä kaikki kissat pyydystää hiiriä, ainakin Awa ja Musu.

Mutta mutta…ilonpilaajana mun pitää muistaa se toinenkin puoli kolikosta. Minulla ei ole taloudellisesti varaa pitää vielä kissojakin. Eihän se laadukas ruoka ny “mitään” maksa, mut jos jottain lai ikävää sattuu, ni kauheaa jolsei oo varaa elukkatohtorille viedä! Kun olen niin vakaasti sitä mielipuolta, et elukkaa ei pidä ottaa, jolsei oo rahhaa sen yllättäviin kuluihinkin. Joten ny tähän hätään pellinkappaleet on taatusti halvemmat laittaa ko ottaa kissa(t) (juu, ja voitte uskoa, et täällä maalla on yks jos toinenkin meille niitä katinpentuja tarjonnu ja tytöt itkee ja vinkuu et otetaan, otetaan).

Nim. merk. Menneisyydessäni liian monta eläinlasta joutunut lopettamaan.

näiden kanssa tänä syksynä hermo mennyt ja tää ei näytä ees hiireltä, onko rotan poikanen ?  tuossa se "nukkui" pihalla, oli syönyt liikaa "hiiren ruokaa"…

pituudeltas oli jotakin 9cm…
YÄK YÄK YÄK…

Oisko metsähiiri?

häntä on aika paksu ja pitkä…

Hyi, tuo häntä on ku rotalla, josson joku uus laji, hiiren ja rotan sekotus, vaik hiiro nimeltään :slight_smile:

"Ensisilmäys otuksen pitkään siimahäntään paljastaa, ettei kyseessä voi olla rotta."  sannoo metsähiirestä Wikipedia, joka myös ilmoittaa, että rotan häntä on vartaloa lyhyempi…  Ihanat isot korvat tuolla otuksella:)

:DD niin munkii mielestä, häntä oli jotakin 10-11cm, hyi olkkoseen!!!

Edelleen olen metsähiiren kannalla

Uusiksi: linkissä (työkone ei anna muotoilla linkkiä) metsähiiren häntä karvainen: http://cc.joensuu.fi/~ehuttune/h_nisakkaita/metsahiiri.htm

Tässä rotta http://cc.joensuu.fi/~ehuttune/h_nisakkaita/rotta.htm

Minen uskaltais kyllä arvata kumpi tuo ed. sivun elukka on

enempi emon kuvien perusteella metsähiiri, en tiedä :confused:

ajattelin vain kun naapurissa on ollut rottia…ja tuo häntä…

paljon on pikkuhiiriä jäänyt lossiin, mutku tuo oli joteskin niin “iso” hiireksi…

Rotanpoikaa veikkaan. Samaa sanoo mies.

Korvat on ainakin metsähiiren, mun mielestä, ja eikös rotalla ole tuo mallikin hiukan erilainen, sellainen rotevampi takapää. Silmätkin vaikuttavat pyöreähköiltä, eli metsähiiren silmiltä:) Minähän nimittäin katsoin tarkkaan nuo erot, kun meiltä jäi sisältä loukkuun tuollaisia yhtenä vuotena. Jotenkin ajatuksena metsähiiri on mukavampi kuin rotta.

muoks. niin ja metsähiiren häntä on tooosi pitkä ja karvaton. Söpö ilmestys toisaalta, vaikka häntä onkin aikas yökkis.

Mullekin tulee rottalapsi ensimmäisenä mieleen, jos kerran niitä aikuisiakin sieltä naapurista löytyy. Meillä on kokemusta vain rotista, kun ei metsää ole lähellä. Olisihan se mukavampi, jos sitä voisi hiireksi sanoa, mutta noiden linkkien perusteella en kyllä pysty lupaamaan, että olisi metsähiiri. Inha otus se kuitenkin on.