Hillasuolla Koillis-Lapissa (VII)

Tuo on puutarhalta ostettu akileija jossa on nimilappu Kulta-akileija. Japanin akileijaa on toisessa paikassa.

Aivan ihana tuo raparperilehtilaatta. Tuollaisen minä tahtoisin.

Kiva päästä taas Hillasuo pihallesi!

Ihana tuo raparperilehtilaatta:)

Laatta on erinomaisen onnistunut. Ei tuota raski jalan alle pistääkään.

Muistaakseni tarleenalta tullut keltaisen kuparilehden pistokas on kasvanut ja tekee nyt kukkaa:

Tosi kaunis laatta!

Kullerot on aikasessa minun pihallani.

Kohta kukkivat.

Tämäkin alkoi tänään avata kukkiaan.

Mikä tämä on lehdet on hienot että kukka tuntuu vaisulta erikoinen

Tulppaani on, nimeä en muista.

Komia kahvipannu. Täällä Tampereen suunnassa Lielahdessa oli kirputori ja siellä kahvio siellä näin noita pannuja pitkän rivin alko varmaan litrasesta en tiedä mikä oli suurin koko mutta yli kymmen niitä siellä hyllyllä oli ei myynissä ja samoissa väreissä kattiloita toisella hyllyllä ihastelin niitä siellä käydessä.

On niissä kauniit lehdet minä jos kaupassa näkisin ostaisin varmaan lehtien takia

Nuppuja alkaa olla näissäkin jo muutamia, minä tykkään akileijoista ja niitä on vähän joka paikassa kun heittelen syksyllä siemeniä kukkavarsia katkoessani ja kulkiessani pihalla.

Tämä tyräkki on tullut joltain penttiläiseltä ja on alkanut nyt yllättäen leviämään, ihanaa.

Tuo tyräkki on ainakin mulla kova leviämään.

Kulleropenkkiä tänään:

Kulta-akileija kukkii

Bellis

Melkein valkoinen

Näille pitäis löytää jostain tilaa: akileijaa Nora Barlow, Black Barlow Rose Barlow. Purppuraratamo taustalla flora-purkissa alkaa kukkimaan.

Lumikolakin taustalla vielä varmuuden vuoksi viemättä kesäteloille.