Hillasuolla Koillis-Lapissa (VII)

Hei hillasuo! Sinulla on tosi rehevä ja kaunis kulleropenkki - ja nämä akileijan taimet ovat hienoja ja jo isoja verrattuna omiin siemenviljelyksiini (ostin aquilegia "william Guinness"in siemeniä; itivät kyllä, mutta taimet on mulla tosi ruipeloita)

Ihanan herkkä tuo kulta-akileija! Kullerot (kuten myös kurjenpolvet) ovat minun lapsuuteni kukkia. Muistan kuinka kääntelimme kulleron kukan terälehtiä toisinpäin, jotta siitä tuli pallomaisen sijasta avonainen kukka. Vaikka kyllä se on ihan soma sellaisenaan.

.

Hattivattejako? Patjarikko kukkii kohta.

Toinen kuva kulta-akileijasta.

Tälle sekamelskalle pitäis tehä jotain. Monenlaista ylimääräistä joka joutaa jonnekin muualle.

Kurpitsalle terveisiä, näiden siemenet on sinulta. Soikkoratamon siemenet ei itäneet.

Hillasuo, jos tuut sinne taimenvaihtoon, niin mulla iti soikkoratamoa yllin kyllin=D

Ja MoonRiver se lataa vain lisää houkutuksia..... kukkuu

hymyähymyähymyä

coolMinen myönnä mitäännaurua

Siperian unikot kukkivat pihalla valtoimenaan

On ne sitten herttaisia nämä pötyynit, Kassille terveisiä:

Tulipas siitä pitkä kuva...

Tämä tarttui torilta mukaan, en voinut vastustaa:

Ja nämä tulivat ihan siinä siivellä:

Orvokkeja paperipussissa:

Ja tässä seuraava Projekti odottaa tekijäänsä:

Viime syksynä uudistettu penkki näyttää tältä, vähän on muutoksia tullut. Uusia pioneja on piilossa pullojen alla. Nauhukset kovassa kasvuvauhdissa. Samoin tulikellukat.

Raparperiakin pääsee jo syömään:

Mansikkamaa taustalla vielä harson alla. Ja taustalla näkyy myös kaikkea sitä mitä en näyttäisi.
Kotkasiipiä kottikärryissä menossa johonkin.

Nämä pitäis johonkin istuttaa

Mistä löysit noin komeat orvokit, veljeni avovaimo soitti tänään (asuvat myös kempassa) ja kirvas ku lohilappalainen ku orvokit oli ollu niin huonoja, käskin käydä torilla katomassa oisko sielä…