Hillasuolla Koillis-Lapissa (VII)

(Meilä Nuuskakairassa kirothaan ko turjanlappalainen…)

Jadeliila, orvokit löytyi torilta, ei paikallinen torikauppias vaan sieltä teiltä päin.

Komeita olivat niin orvokin kuin siivellä tulleetkin ! Tiedätkös, täältä Keski-Savosta etsin tänään vielä hautausmaalle paria kukkaa ja löysinkin edullisesti 2,95 €/kpl Tokmannilta ihanan vaalean punahempeitä 2 ja yhden röpelöisesti kerrotun valkoisen niiden kaveriksi. Edullisia, vai mitä. Onkohan teillä Tokmannia ilman ässää ?

Ei oo ässällä eikä ilman, mikä se on?

Tokmanni on kauppaketju, sellainen enemmänkin rahvaan sorttisille jos vaikka S:lliseen vertaillaan. Onpas sulla ihanainen nikki-kuva, mutten siltikään usko sen olevan kulta-akileija, hehheeeh. Miten se VOI olla punertava jos se on kulta ??? Aika juntti oon.

Eikös Kakkonen oo vielä vallannut Kemijärveä? Meinaan kun Tokmanneja alkaa olla jo joka notkossa… siis ot:ksi meni…

Sanokaa nyt viisaammat mikä akileija tuo on sivulla 4 jos se ei oo kulta-akileija. Puutarhan laittama nimilappu siinä on. Saattaahan ne puutarhallaki erehtyä.

Hillasuo, ostitko sen nyt hiljattain? Voisiko se olla siemenkasvatteluja, jolloin se on voinut risteytyä jonkun kanssa? Onhan siinä tuota keltaistakin näkyvillä kuitenkin.

Kaunishan tuo on, siitä ei pääse yli eikä ympäri.

On se jo näin iso puska, useamman vuoden vanha. Puutarhan nimilappu on ollut juurellaan koko ajan.

Se keltainen kukka jota olen luvannut teille muutamille tuoda on nyt tämän näköistä:

Ok=)

Muuten, asiasta toiseen. Luulin, että lähetit mulle viime kesänä valkoisen akileijan muksuja. Nyt niissä oli auennut kukat, ja ne on just nuita ihanan värisiä kuin sinun profiili/avatar kuvassa. Tosi kauniita!

Tässä mulla on akileija Nora Barlow´ta ja Black Barlow´ta, jos saan tuosta jotain selvää niin voisin ottaa muutaman taimen mukaan sinne taimenvaihtoon.

Tämmösen saaliin löysin eilen hautausmaan roskiksista. Enemmänkin ois ollut ja siinä laatikossa johon saa purkkejaan jättää ois ollut aika paljon tavaraa mutta enemäpää en nyt ottanut. Nuo isot mustat purkit on tosi hyviä.

Minä ostin toissa syksynä kulta-akileijaksi nimettyjä siemeniä ja pussin kuvassa kukka oli ihan keltainen. Siemenet ei sitten viime keväänä itäneet, pah. Kaunis on tuo sinun akileija, ihanan hempeä.

Kullerot kukkivat yhä:

Kuolanpionin kukinta alkaa olla ohitse:

Nämä vasta oikein alkavat kukkimaan:

Piti aloittaa ihan tuosta kaffepannu kuvasta alkaen, raparperi-lehti on upea ja kaikkia jänniä kukkia unikot jäivät mieleen ihanan raikkaiden värien kanssa. Kaunista kukkaa on onkukkais pyöritystä.

Nyt tämä ensimmäiselläkin sivullani oleva kukkii:

Orvokitkin ovat päässeet paperipussista kaukaloonsa jossa ovat rivissä kuin sotamiehet, kääntävät naamansa aina aurinkoon päin.