Hillasuolla Koillis-Lapissa (VII)

MoonRiverin äidiltä saatu omenapuu kasvaa. pomppivaa hymyä

Ensimmäiset kasvattamani piiankielet kukkivat:

Hillasuo, sinun punainen puutarhatuoli on just samanlainen, ko meän mummulassa ruukasi olla.

Ja mikä ihana kirjalöytö!

-Ja tuo humala-aita! Kuinka korkea se on?

On se onnenpotku, kun mies on taitava käsistään. Sä varmaankin otit tuon asian selville ennen hääkellojen soitantaa.

Kyllä Hillasuolla kasvit rehottaa. Onko teillä satanu, näköjään on? Muuten, kai kasvatat tuosta omppupuusta rungollisen? Meikätyttökin sai MoonRiverin äidiltä samanlaisen. Toivotaan, että on talvehtivaa sorttia.

Mutta sitä vielä ihmettelen, miten oot saanut ja keriinnyt tehdä puutarhastasi noin rehevän, kun on noin viekotteleva kesämökki, jossa vois lekotella koko kesän.

Sailasi, kävin ottamassa uuden paremman kuvan äsken tuosta humala aidasta, se on 260 cm korkea, mittasin sen. Se ei vaan tänä kesänä ole kovin tuuhea, oli viime kesänä paaaljon parempi. Minä keksin tuon kun mulla ärsytti kaikki se roina mikä tuolta näkyi. MIehellä sen rakennutin. Joka kevät laitan siihen uudet narut. Olen yrittänyt saaha siitä semmoset portit tuonne mökille päin ja toiseen päähän kellarin/autotallin seinälle mutta ei se tänä kesänä ehi kasvaa niin paljon. Mies sitä yritti lannottaakin mutta ilmeisesti tuossa on liian huonoa multaa.

Autotallin oven pielessä on paljon komeampi humalapuska se leviää jo katolla:

On tosi komea humala! Miten vanha se on? Minullakin yksi “huitu” kasvamassa:)

Tämä sekasotku pitäis alkaa järjestää johonkin järjestykseen. Tuossa on aivan liian paljon kaikenlaista. Ja Sailasi meillä on noita tuoleja ainakin neljä eri väristä. Minusta on kiva että pihalla on useita paikkoja missä voi istahtaa ja mietiskellä. Pienet penkit (ei nuo tuolit) ovat vanhoja isäni aikoinaan tekemiä ja siirtelen niitä välillä ihan mielialan mukaan paikasta toiseen.

On tuo tuossa autotallin oven pielessä ollut varmaan reilut parikymmentä vuotta. Välillä on näyttänyt että kuolee ja olen lisännyt siihen muutaman hujopin uusia ja taas se sieltä nousee.

Fiia, pihaa on rakentanut jo minun isäni ja äitini. Vuonna 1979 on tähän muutettu asumaan ja siitä saakka on vähitellen laitettu pihaa kuntoon. Välillä oli vuosia ettei tehty juurikaan mitään isäni kuoleman jälkeen vuonna -92. Sitten taas äidin kans aherrettiin ja nyt olen viime vuodet minä touhunnut pihassa mieheni kans vaihtelevalla innostuksella. Penttiin tulon jälkeen innostus iski oikein kunnolla.
Enhän minä ehdi mökille kuin käymään tästä pihasta. Siellä ei tartte tehä mitään pihapuuhia koska en ole sinne mitään kukkia laitellut, se saa olla ihan luonnontilassa. Siellä ei stressata puutarhatöillä, siellä tehään halkoja. pomppivaa naurua pomppivaa nauruapomppivaa naurua

Kyllähän tätä maisemaa katselee ihan mielikseen:

Tänään taas illalla laiturilla nautiskelin ilta-auringosta. (klo 21.16 otettu kuva)

Hyvää yötä.....

Kävin kurkistamassa minäkin, kivan näköistä on pihallasi. Ja mitkä maisemat (huoh)!

Kaarnikka, nuo järvenrantakuvat on mökiltä tuosta muutaman kilometrin päästä.

Sullahan on lyhyt matka mökille.Kiva kun pääsee piipahtamaan vaikka iltasella.

Hillasuo, halojata ! Ihana tuo iltayön kuva mökiltäsi, ei tosin mitään vikaa ole noissakaan muissa, kukka- yms. kuvissa. Kivahan noita oli katsella. Selasinkin sivulta 10 alkaen taas kaikki. On sulla tosi vehreää ja kukkeaa, komiata on ! Oletkos humaloita poiminut koskaan ? Mihinkähän muuhun kuin humalaan niitä voisikaan käyttää !

Saunanovi kutsuvasti avoinna ja savu nousee piipusta....

soutelemaankin vois mennä ensin ennen saunomista.

Voi miten ihastuttavia maisemia! Toivottavasti minunkin humala on vähän rehevämpi 20 vuoden kuluttua:D

Mökkivahti kierroksellaan

Morsinko kyllä se humala varmaan vahvistuu ajan myötä. Vettä ja lannoitetta niin se lähtee vauhtiin.

Huh-huh, sanoo tämäkin.

Ihastelimme tytön kanssa yhdessä mökkivahtiasi, Hillasuo. Söpö on hän.