(On se koivua. Mulla on kuule sisätiloissa kasvatettua horsmaa, jos yhtään lohduttaa
Koivut ne täälä kummitteloo. Pitää kai tässä pureskella ja nielaista.
Muuten, pitääs poiketa hillasuolla kahaveella, kun on niin houkutteleva kahvipaikka ja koko piha kaikkinensa.
Kappas vain mitä Fiia suunnittelee, täällä saa poiketa, mutta ei tällä viikolla. Ens viikolla käy ihan hyvin, tule vain, voin vaikka privassa antaa kännykän numeronkin. Nyt on koko viikon semmosta touhua ettei olla kotona joka päivä. Kuvat kyllä valehtelee, pahat paikat ja törkykasat voi niin hyvin kuvista rajata pois.
Kiitos, Hillasuo. En varmaankaan aivan heti ole tulossa, mutta hölötellähän ennen sitä sitten.
Hilhasuo, sole mikhään loistokurjenpolvi, mitä sulle taimenvaihtopäivhälä annoin. Son jalokurjenpolvi ‘Orion’. Näin viishaamat valisti tänhään. Se viishaampi oli Merlin.
Vasta tänään huomasin tuon MoonRiverin tunnustuksen, ja minä kun olen esitellyt sitä kurjenpolvea loistokurjenpolvena. Heh, ei se mitään haittaa vaikka ei loistava olekaan. Uusi tuttavuus minulle kuitenkin.
Lisäänpä muutaman kuvan: mansikat alkavat kypsymään ja satoa on jo saatukin:
Tässä äskeinen saalis: kännykän kamera vääristää värit omituisiksi.
Raparperipuskaakin pitäis varmaan jo pienentää, se on vähän kasvanut:
Mansikkamaalle taustalla laitettiin aita ettei mäykky käy siellä nostamassa koipeaan.
Keskellä pihaa oleva penkki alkaa vähitellen täyttyä kasveista ja nauhukset kohtapuolin kukkia.
Aivan omituisen värisiä kuvia. Yök.
Näyttävä penkki Hillasuolla.
Eka mansikat poimi meikätyttökin tänään ja hiukan meni jo pakasteeseenkin.
Päivitetäänpäs tämä kukkapenkin kuva nyt kun on kamerakin taas kotona:
Nauhukset ei vain meinaa pysyä pystyssä, ens kesäksi pitää laittaa tuohon verkkoa vaakatasoon että varret ei kaatuile.
Mansikkamaalta on satoa kerätty muutamia litroja. Yhä on kukkia puskissa.
Tänä kesänä on tehtailtu laattoja useampaankin kertaan ja vähän monenlaisia ja -kokoisia.
Kaivon käyttäjä on jo aikuinen mies (ainakin iältään ) mutta kaivoa en ole raskinut hävittää. Siinä se yhä kököttää mökin nurkalla.
Näistäkin on kesän mittaan tullut aika reheviä vaikka silloin kun istuttelin kukkia tuntui ettei näistä tule mitään.
....
Maahumala tuossa rehottaa niin että peittää kohta kaiken alleen, samettikukka vanilla ja petuniat yrittävät taistella itelleen tilaa. Ipomoeakin kukkii kaaressaan.
Kurjenpolvia minulla on nyt monenlaisia ja tämä on yksi lempikukistani:
Eilen illalla piti mökillä taas penkoa kirjalaatikoita vintillä ja sieltä löytyi vanhoja kirjoja:
Humala-aita kotipihalla peittää miehen "leikkikentän" katseelta.