Hopeaköynnös, Scindapsus pictus "Argyraeus"

tarvitsisin pikaista vastausta jos joku osaa neuvoa.. aattelin rakentaa hopeaköynnökselle tukikehikon mitä pitkin voi sitten kiipeillä niin mietin että tarviiko sen olla sellainen joka pysyy kosteana? olen jostain lukenut että sillä pitäisi olla sellainen..

Ihan tavallinen kehikko riittää. Jatkuva kosteus kellastuttaa lehdet.

aattelinkin että ei tarvitse olla… kiitos varmistuksesta…

Tämä trooppinen köynnös hyötyy suihkuttelusta. Talvella juuret voivat tuhoutua yhdistelmään: kylmyys+ liikakastelu.

Kysyn kun en tiedä=)

Hopeaköynnös on saanut jonkun ''raivokasvukohtauksen''. Lehtiä ei ole kovinkaan paljon, mutta pituutta sinkuu enemmän kuin laki sallii. Tekeekö se noin luonnostaankin?

Koskevatko Hopeaköynnöstä samat ohjeet kuin Kultaköynnöstä? Samanlaiset hoito-ohjeet? Voiko noista ''lonkeroista'' pätkäistä metrinkin pois ja laittaa juurtumaan? Ja leikkauskohdasta köynnös jatkaa kasvuaan?

oi vitsi miten pitkä… mä pelkään et mun kukka kuolee… kellastaa lehtiä… kunpa pysyisi hengissä…

Voih, toivottavasti elpyy…

Meillä hopeaköynnöksen pistokas virui kaksi vuotta ihan kasvamattomana, kunnes sai samanlaisen raivokkaan kasvukohtauksen kuin MoonRiverin hopeaköynnöskin. Nyt tätä metrien mittaista köynnöstä on kieputeltu pitkin amppelia monta kierrosta.

Wau, onpas rehevä köynnös. Mikä lienee sitten aiheuttaakin sen yhtä''äkkisen kasvukohtauksen.

Ollaan näköjään satuk-n:n kanssa samalta suunnalta. Jospa se onkin niin, että meilläpäin viihtyy Hopeaköynnös silmän isku

jos joku vaan kevään aikaan leikkaa omaansa niin olisin innokas ottamaan pistokkaita…

Samalta vyöhykkeeltä näköjään ollaan, tornionjokilaaksostako sinäkin Moonriver?

Suikale, jos vain muistutat myöhemmin keväällä kun kelit lämpiävät, niin voin napsia pistokkaita hopeaköynnöksistäni ((joita on kolme)).

Suunta on sama satuk-a. Suikale saikin näköjään jo tarjouksen pistokkaista.

satuk-a kiitos :smiley:

MoonRiverille kuva ulkokäyttöön tarkoitetusta metallisesta köynnöstuesta, johon viime kesänä kieputin hopeaköynnökseni. Kokonaiskorkeus on noin kymmenen vaaksaahymy (Seinäni ei ole sinivioletti, vaikka kuva ainakin omalla näytölläni sellaiseksi muuttui)

Hieno idea käyttää ulkokäyttöön tarkoitettua köynnöstukea!

On tuolla hopeaköynnöksellä niin kauniit lehdet ...

Hopeaköynnös on kyllä kaunis ja ihana . Olen saanut vaihdossa täältä pätkän ja se on yhä hengissäsydän ihme kyllä. Kasvuakin on tullut ehkä puolisen metriä. Tykkään siitä enemmän kuin kultaköynnöksestä, tämä on jotenkin niin "herkkä" kasviaurinko

Minäkin olen Meri-Lapista ja myös minulla hopeaköynnös kasvaa keskellä talveakin aivan tolkuttomasti. Taitaa kostea meri-ilma sopia sille lajille.

Hopeaköynnös on yks mun lemppareista, tässä on iso ja pieni lehtinen sulassa sovussa

...ja kun katsotte oikealle, tuohon hyllylle niin näette kuinka hyviä juurrutuskuppeja ovat snapsilasit

Kas sentäs, nyt tuli vahingossa tunnistettua tuo eikenenkäänmaalta takavarikoitu kasvi =D