Hopeapensas (Kilsepensas) , Elaeagnus

Pysyisikö tämä pensas pystynä ja napakkana, jos harventaen leikkaisi vanhimpia versoja silloin tällöin? Ja miten korkea tästä oikein voi tulla?

pysyy ja vesoo niin maan perusteellisesti!

Ja haisee. Ainakin minun nenääni.

tuoksu tai haju, nokasta riippuen :wink:

Miten kuvailisitte hajua tai tuoksua? :slight_smile: Meinaan jos on vaikka jonkun oleskelualueen lähellä onko häiritsevän voimakas ja onko aina vai vain kukinnan ajan?

Haisee vain kukkiessaan, mutta haju on voimakas. 1,5 - 2,5 metriä korkeutta, jos paikka on kostea. Meillä oli kuiva, joten korkeutta oli alle 1,5 metriä. Minusta se ei ollut kovinkaan kummoinen puska, mutta se sopii myös kuivaan ja aurinkoiseen paikkaan. Tekee myös marjoja, jotka ovat hopeisia nekin.

Ok, kiitos. Se on minusta mielenkiintoisen näköinen eikä niitä paljoa enää näe, silläkin pohdin kun onhan nyt oikeastaan muodikkaan värinen melkein :slight_smile:

Tietääkö kukaan, kuinka syvälle pitäis laittaa “juurieste” ettei pääsis leviämään? Mulla pieni pensas odottaa ruukussa istutusta.

Hopeapensaat

Muutan tämän ketjun otsakkeen yleisemmäksi kattamaan kaikki hopeapensaat (ent." Lännen hopeapensas eli Aitokilsepensas, Elaeagnus commutata" )

Miten tätä saa juurrutettua, kun osan otin ilman juurta? Kävin napsimassa naapuritontilta pieniä versoja. Tarviiko olla juurenpätkää mukana miten paljon?

Jos sinulla on juurrutushormonia, kasta pää siihen. Istuta n. 2/3 osaa maan alle ja rei`itetty muovihuppu päälle. Älä päästä kuivamaan missään vaiheessa (eikä liian aurinkoinen paikka juurtuessa). Näin minä olen lisännyt… aika helppo lähtemään pistokkaasta!

No mie ajattelin, että saattaa olla aikas helppo kun pajun sukua on( ? )

Minä tätä en itelleni meinaa juurruttaa, vaan jos joku haluaa tätä.

-Kiitos sinix-

Olisiko kellään paria ylimääräistä juurivesoa, olen tätä etsinyt taimistoiltakin, mutta ei ole tärpännyt. Väri on kovasti mieleen.

Sama ongelma mullaki kuin uustorpparilla, taimistot ei näitä myy. Oon kyl tosi äimistyny mite paljo o lajeja mitä taimistot EI myy, kumma juttu…tai sit osaan vaa kysellä nii “ihmeellisiä” et myyvät aina vaa eioota.

Perustuuko se sitten siihen, ettei ole tarpeeksi kysyntää?

Lassilan taimistolla Tyrnävällä ois myynnissä…

Riippuretkottimessa löhösin ja uusinta puutarhalehteä selailin kun haistimeen kävi kovasti muikea löyhäys. Aikani edestakasin tepastelua tuotti tulosta, kilsepensas kukkii. Tulee aina sillon tällön haisuaalto. Ei paha…

Plääh, eipä ollu enää lassilan taimistollakaan enkä -piru vie- onnistunu pistokaslisäyksessänikään syksyllä (olisiko varmempi ollu koittaa pistokaslisäystä keväällä?)… Kumman kirees ny tuo kilsepensas…, pitänee jatkaa hakua.

Blaablaa, soititko sinä Lassilalle? Heidän nettisivuillahan ei ole läheskään kaikkia tuotteita, varsinkaan pienempiä eriä.

hopeapensasta löytyy,jos viitsit muistuttaa mua keväällä yv:llä niin laitan pistokkaita tuleen,vai koska ne pitäis leikata?