Tämäkin on jo aloittanut kukinnan.
Ostin noita kaksi eilen, menisikö auringossa hiekkaisessa paikassa?
Pitäisi mennä hyvinkin.
Minusta tuntuu, ettei ole turhan kranttu, mutta voi olla, että tykkäisi multavasta, kosteutta pidättävästä maasta päätellen siitä, miten on hyvin menestynyt meidän tuoreessa savimaassa...
Meillä pärjää hyvin kuivassa tönkkösavessa.
Okei, siinä paikassa on hiekkaa 10-20 cm ja sitten savea alla. taidan lisätä vähän multaa ja hevonpaksaa.
Juo teensä ja lähtee istutushommiin
Toisaalta - älä anna liikaa kasvuvoimaa, jos paikalla on jotain muutakin, jonka haluat säilyvän hengissä...
Kiitos varoituksesta
Toivonkin että leviää ja nopeast, kyseessä on kivillä rajatun penkin ja nurmikon välissä oleva parin neliömetrin kokoinen ''tyhjä'' tila.
Passeli valinta.
Kävisikä hopeatäpläpeippi myös 7 prinsessa-angervon muodostaman aidanteen alle? Aurinkoinen, kuivahko paikka, nyt haketta - auks.
Jos joku muu aluskasvi kävisi paremmin, niin vinkatkaa jossain sopivassa ketjussa
V
alkoinen hopeatäpläpeippi kukassa.
Oi miten soma. Tuollaisen hankin eilen taimenvaihdosta. Nättiä tiedossa siis! :))
Satues, tiedätkö mikä lajike tuo sinun upea peippi on. Ostin viikolla myös hopeatäpläpeipin valkoisilla kukilla, lajike oli “White Nancy”. Sen lehdet ovat kokonaan hopeat, reunoissa vähän vihreää. Mutta tuo sinun on kaunislehtinen, jos alkaisin vaikka metsästämään sitä.
Jaaha, se minun hankintani on juuri tuollainen kapeajuovainen, mutta purkin kyljessä luki White Nancy… Kuukeloin Nancya ja kas: sitä minulla ei ole missään tapauksessa. Pitääpä tutkia lisää kuvia! Ei niin että lajikkeella olisi sinänsä väliä, nätti mikä nätti, enkä pidä mitään kirjaa kasveistani, mutta jäi muuten vaivaamaan…
Romppu..ei kyllä mitään tietoa, siitä on niin kauan kun tuon olen hánkkinut ,enkä laita niitä nimiä ylös . Itse olen haeskellut juuri tuota, missä lehdet ovat melkein kokonaan hopeat. Vaihdetaanko joskun, kun kukkasi kasvaa, sehän lähtee hyvin pistokkaastakin ??
Asia sovittu satues, he ovat jo viikossa oikein kivasti pörhistyneet. Eilen heitä vähän silittelin. =0)
Tällainen kasvaa täällä, lamium maculatum "pink/pewter
Kukkii vaaleanpunaisin kukin. Vielä olisi hankintalistalla tuo valkokukkainen..
Vielä palaan tähän aiheeseen. Lueskelin eilen illalla vanhempaa puutarhalehteä, jossa oli juttua peipeistä. Siinä kuvattiin valkokukkaisten lehtiä, "White Nancy" -lehdet lähes kokonaan hopeahohtoisiksi ja "Album"-lajikkeen olisivat vihreä, jonka keskellä kapea hopeinen raita. Google antaa monimuotoista kuvaa...