Mulla on hopeatäpläpeippi kukkinut koko kesän, kesäkuun alkupuolelta asti lakkaamatta. Vieläkin on kukassa.
Sain neuvon että kun poistaa melkin kaikki kukat, se alkaa kasvattamaan nitä pitkiä lonkerota. Ja tosiaan se on huisin kaunis kivireunusen peittämisessä. Voikohan sitä enää siirtää mökn rinteisiin kun siellä niiä rinteitä riittää? Nehän on juurruttanet kesällä itse itseään kasvaessaan.
kasvaa niitä pitkiä ‘lonkeroita’ kyllä joka tapauksessa… ;O)…ja kasvaa erityisen hyvin puolivarjoisalla paikalla, säilyttäen eirtyisesti nuo kauniit lehdet silloin komeina… joten istuttamaan ja heti…
Jaoin kesällä hopeatäpläpeippiä ja katkaisin vahingossa pari oksaa. Laitoin ne purkkiin jossa on vettä, ja viikon-parin päästä näkyi juuria. Siirsin ne sitten penkkiin ja hyvin ovat kasvaneet. Eli sangen helposti lisättävä kasvi.
Kiva vinkki! Olen koettanut kasvattaa valkeakukkaista polunvarteen mökillä: nypin ja napsin, käsin ja saksin ja laitan versonpätkiä multaan kasvupaikalleen. Jos lykkää aurinkoista, tuulista tai sateetonta keliä niin siellä sitten kuihtuneet varret törröttää. Nytpä taidan olla mä pienen juurrutusallikon laittaja: laitan laiturin viereen kalikoihin tuetun vekottimen kanaverkosta hökkelipökötyksen ja siihen tökin versot juurtumaan. Mikä MIÄLETÖN menetelmä!
Vai ei valtsu ole saanut hopeatäpläpeippiä juurrutettua, kumma juttu . Sehän juurtuu vaikka ilmassa, kunhan jossain näkee vähän multaa sitä saa kaivaa ihan lapiokaupalla pois ja aina on sama määrä uutta kasvua. Viime viikolla juuri kaivoi ja heitin metsän puolelle, taitaa jo siellä kasvaa...kamala leviäjä.
Hopeatäpläpeippi aloitti kesän ja puhkes kukkaan.
Täällä kukkii tämmöinen. Jatkaa taas varmasti syksyyn asti
Miikos, kaunis tuo vaaleanpunainen . Vielä yksi kukkiva peippi...
Tuo ylläoleva on lehdiltään todella kaunis! Kukkien väri myös plussaa. Omani ei kuki vielä.
Anne Greenaway on aika pirteän värinen. Tästä olisi yksi pikkainen taimi vailla kotia. Vaihtaria saa tarjota.
Sainpa tuota tänään ikään kuin vahingossa ja mietin tohtisko laittaa teresanruusun alle kasvamaan? Ettei vaan valtaa koko alaa ja estä ruusupensaan kasvua tai se saa siitä jotain tauteja.
Minkähän takia puolivarjoisasta penkistä katosi hopeatäpläpeippi kokonaan? Kaverina oli tuijia, kotkansiipisaniaisia, ahomansikoita ja vuorenkilpeä. Onneksi viime kesänä katkaisin vahingossa pari oksaa, juurrutin ne vesilasissa ja tökkäsin toiseen, aurinkoisenpaan penkkiin. Nyt siellä kasvaa mukavat puskat. Mutta onko niin että hopeatäpläpeippi ei siedä yhtään puolivarjoa/kosteutta, vai mikähän niille tuli?
Minulla kasvaa täys varjossa hopeatäpläpeippi. Elossa ovat toistaiseksi. Kukinta on heikkoa.
Se hopeatäpläpeippi, jossa on hopeakirjavat lehdet kokonaan eikä vain raidat (kuva sivulla 6, Satuesin laittama 28.5.), onko se arempi kuin se raidallinen?
Miun perus hopeatäpläpeippi, siis violettikukkainen, kasvaa rodojen alla melko varjossa ja kosteahkossa paikassa. Äidilläni sama on melko auringossa ja kuivassa. Eli menestyy lähes missä vaan, ainakin näin etelässä.
Minulla kasvaa täydessä varjossa valkokukkainen lähes valkea hopeatäpläpeippi. Kasvupaikka viettävä rinne eteläänpäin, mutta alapuolella oleva sireeni varjostaa.
Oulunseudulta, ei se mielestäni ole arempi, mutta ei ehkä leviä niin kovasti kuin nuo muut…ainakaan meillä
Hopeatäpläpeippi on minulle uusi kasvi, mutta kovasti toivon, että se tällä kohdalla uutta itäpenkkiäni muodostuisi riittävän peittäväksi. Penkki on puolen päivän jälkeen varjossa.
Hopeatäpläpeippi kukassa, tämän lehdessä on vain pieni hopeinen raita keskellä.