Hopeavillakko kallion kainalossa (II)

Nurkan takaa paljastuu meidän perheen puuhamaa

Kiveyksiä on jouduttu tekemään paljon, koska meillä rinnetontti.

Kasviverhon takana on kiva istuskella ja tänä kesänä olen jopa sitäkin tehnyt - oliskohan syynä se, että ei ole helteen takia jaksanut puuhastellakaan

Tätä nuppua eilen tutkailin ja totesin, että menee ne mukulat muillakin sekaisin kuin vain Liiterin ( Lidlin )toimittajalla. Ei ole kyllä ruostekukan nuppu…

Tänä aamuna se sitten selvisi, että olin viime syksynä juurakoita ja mukuloita ylösnostaessani sotkenut ruostekukat ja tiikerinkukat…

Kurkataanko sisälle?

Tältä näytti huhtikuun lopussa kun kaikki oli vielä pientä…

Kesäkuun ensimmäisinä päivinä alkoi olla jo ahdasta, kun hallojen pelossa ei uskaltanut herkkiksiä viedä ulos. Samaan aikaan tomaatit huusivat jo kovaa, että haluamme väljemmille vesille ja tukea varrellemme.

Heinäkuun alku

Upean näköistä, ihana kasvari ja kaikki…
pitääkin heti kysäistä pientä vinkkiä: miten olette kiinnittäneet nuo betoniverkot pergolatolppiin? Itsellä projekti vihdoin samassa vaiheessa, pergola muuten valmis mutta verkkoja puuttuu…

Kiitos hyrinä

Verkot on kiinnitetty rautakaupasta ostettavilla sinkilöillä  . Itse tykkään, että tuo betoniverkko yksi parhaista pergola materiaaleista: suhteellisen halpa, helposti saatava, pitkäikäinen ja kauniisti ikääntyvä materiaali.

Samaa mieltä betoniverkosta. Hm, onneksi sitä löytyy tuolta ‘‘pihan perältä’’ riittävästi…
Kiitos vinkistä, välitän isännälle

Kellokukat ovat lempikukkiani ja niinpä niitä tuli taas tänä keväänä/kesänä kylvettyä ja hankittua lisää.

Tässä keväällä 2009 siemenkasvatettu pisamakello Campanula punctata f. rubriflora

Tässä taas ystävältä saatu pisamakello, ‘‘Kent Bellekin’’ kurkistaa sivulta ja näyttääpä muutama valkoinen karpaattienkin kellokin sieltä pilkistävän

Tähkäkello

Kauppilan hankinta tältä keväältä

Campanula Samantha

samoin tämä

Campanula punctata Pantaloons suvaitsi kukkia yhdellä kukalla tänä kesänä

Amerikankello

Vasta viime vuonna ja oikeastaan aivan vahingossa innostuin lisäämään pelargonioita siemenestä ja tässä ne viime vuoden kasvatit:

Siemenkirjeestä napatuista tuli näin kauniita

Tämän vuoden "hempukka" onkin sitten tälläinen nimetön