Hopeavillakko kallion kainalossa (II)

Tämän pussissa ainakin luki " Black Velvet Appleblossom" - en ole asiantuntija tietääkseni pitääkö paikkansa, mutta kauniita ovat kukat tummaa lehdistöä vasten ja niissä pieniä sävyeroja.

Toinen punastunut hiukkasen enemmän

Kauniita kasveja ja kaunis puutarha!

tuo sun amerikankellosi herätti minut. Mullahan onkin tuota kukassa, olen sitä ihmetellyt tässä tovin aikaa.

Kiitos kuutamo!

Viherpeukalo - kyllä minunkin sitä piti tovi googlata, koska nimelliset amerikankellot olin vahingossa nyhtänyt keväällä pois ja nämä olivat niitä hätäpäissä penkkiin syksyllä lykättyjä ja tietysti ilman nimeä. Hauskinta tässä on se, että annoin näitä myös ystävälleni ja hänen amerikankellonsa tyystin toisenlainen- vielä määritys kesken että mikä hänen kellonsa on. GN:n siemenpusseissakin siis yllätyksiä :slight_smile:

Vähemmän löytyy yleiskuvia, mutta tässä kuvaa uudistetusta suikulähteestä.

Jotenkin pidän tusota kallioisesta tontistasi, on se vaan nättiä tällaiseen  savipeltoon verrattuna.

Viherpeukalo - kyllä minäkin kallioista tykkään, mutta kieltämättä kaipaan sitä rehevyyttä jota taas savipelto tuo tullessaan…

Tämä näkymä ei tosin rehevyyttä edes kaipaa…

Minä taas haaveilen edes yhdestä isosta kivestä. Muutamat tutut ovatkin sanoneet nauraen, että he tietävät sitten mihin se iso kivi on viety, jos se on kadonnut. Ne kivet on mallia isot siirtolohkareet.

Viherpeukalo - Siinähän on hyvä toive seuraavalle syntymäpäivälle, tuokaa mulle iso kivi :slight_smile: Onko se nyt yhtään sen hullumpi toive kuin kasa multakaan, ei minusta :wink:

Mun pitää sitten varmaan myös pyytää lahjaksi iso kivi, veivät sen multa salaa tuonne mettäpusikkoon puretun suulin pohjasta, eikä kukaan ole sitä suostunut sieltä mulle tuomaan. Niin lähellä ja niin kaukana. Ei ole minunkaan savipellolla kiveä eikä kukkulaa, jotka olis niin hienoja.

Täytyy miettiä ja ehdotella.

Tervehdys Hopeavillakko! Tulin sunnuntai-illan vierailulle luoksesi, niin ollaankin sitten taimivaihdossa melkein kuin vanhoja tuttuja. Sinulla on  Ihania Kallioita ja metsää ja muutenkin joka tavalla kaunista (taidan vajota maan alle ensi lauantaina kaikkine alkamattomine puutarhaprojekteineni)

Kiva kun kävit Tuulia-tuu! Äläkä yhtään vajoa minnekään, koska olenhan näyttänyt vain parhaat palat ja jättänyt helteen ja kuivuuden vaivaamat näyttämättä :wink: Ja kallioihinhan mulla ei ole tavallaan osaa eikä arpaa, niiden kauneudesta ei voi kiitellä kuin luontoa…

Perhoangervosta tykkään vuosi vuodelta enemmän, mutta kukapa tälläistä pikku perhosten tanssia voisikaan vastustaa?

Kamtsatkanalppiruusu eli R. camtschaticum eli pienikin on kaunista. Tämä alppiruusu ei koolla komeile niinkuin sukulaisensa, mittaa hänellä 10-20cm

Lisäääää

Vaikka onhan hyvin muistissa se live vierailu

Hä, luitko sä mun ajatuksia