Hopeavillakko kallion kainalossa (II)

RitvaL. se on mustaselja Black Lace. Selvisi edellistalvesta palelluttaen vain oksankärkiä pikkuisen. Viime talvena kaikki maanpäälliset osat paleltuivat, mutta ehtii kasvaa kauniiksi siitäkin huolimatta.

Tässä sama ‘‘Musta pitsi’’ allaan peippi ‘‘Anne Greenway’’

hopeiset lehdet taas kuuluvat hopeatädykkeelle ja keltalehtinen puuvartinen on keltakirjokanukka

Musta pitsi sopii näköjään muuallekin kuin naistenhörhelöihin. Mielenkiintoisen näköinen kasvi.

Iik; ihana tuo ruusuorapihlaja. Onko se yhtä piikkinen kuin tavallinen orapihjala?

Jalomarja: mulla ei kokemusta tavallisesta orapihlajasta, joten olen huono kysymykseesi vastaamaan. Piikkejä tuossakin kyllä on…

Muoks. Tuon ruusuorapihjalan ei myyjän mukaan pitänyt näillä vyöhykkeillä mennä, mutta pidin pääni ja se kannatti. Eli vyöhykkeenvenytys kannattaa  - toki voihan se olla että joku vuosi tulee sitten massatuhot kun liiaksi innostun venyttelemään…

Muoks 2. Helmiorapihlaja myös kaunis ja se on vielä kestävämpikin

Tuulia-tuu: kuva viime kesältä kun ehti kukkia, anteeksi kuvan heikohko laatu. Pitääkin käydä katsomassa näkyykö jo nuppuja

Kävin perjantaina Blomqvistin taimistolla Lepplaxissa ja muutama kuvakin tuli otettua ostettujen kasvien lisäksi :wink:

Tuollainen metallinen paviljonki haaveissa

Tuo tuoli-idea loistava ja joskus tulevaisuudessa ajattelin sen toteuttaakin

Kirjavalehtinen syrikkä kukkii, tämän kevään ostos Muhevaiselta

Kurkku ja sinipunavaula yrittävät jo kasvarista oven kautta ulos

Rikkineilikka

väriltään keltainen ja todella hankala kuvattava, mutta neilikalle epätavallisen värin takia aika kiehtova ilmestys :slight_smile:

Huisku-unikko

Pitää taas laittaa yksi kuva vyöhykkeenvenytyksestä ja siitä, että miten helposti arkajalkakasvi lähtee mukaan taimistolta…

En voinut vastustaa tätä kaunotarta ja kun kerran ostin kukkivana niin voin sanoa, että edes kerran meidänkin pihassa kukki

Ruusumantelihan se sieltä mukaan pomppasi, mutta sen myönnän, että hetken kuitenkin mietin

Hieno, kuinka se tähän aikaan kukkii,keväällähän sen pitäis…

Ihana ruusumanteli, siitä tulee jotenkin eksoottinen olo. Kukkisipa Suomessa tuollaisia ihan oikeastikin!

Kääpimanteli myös kaunis ja ennenkaikkea kestävämpi kuin tuo edellä mainittu

Kyllä se keväällä kukki, toukokuussa. Tää mun kuvien lisäys ei oikein mene kalenterin mukaan :wink: