Tuuli-tuu: teikäläisen pihalla voisi mennäkin, koska olet paremmalla vyöhykkeellä kuin minä. Ja tottakai elättelen toivetta, että itselläkin kukkisi vielä uudemmankin kerran…
Japaninesikoita kukassa
Täällä olisi uskoakseni herkkiksille muuten hyvä se tyhjä lämmin puutarharinne, mutta siellä koituu monen kasvin ongelmaksi kevätahava ja yleensäkin liian aikainen kasvuunlähtö. Tuollaisiin erikoisherkkuihin narahdan varmaan jossain vaiheessa sitten, kun saisin kaikki silmissä siintävät peruspenkit toteutettua
Ensi kesänä olisi kyllä mukava tehdä puutarhavierailu Satakunnan suuntaan, menisi sukuloinnin ohessa (tai siis niin päin, että sukulaisiin voisi mennä jos puutarhoilta jää aikaa…) Ehkäpä sinunkin kalliosi kainaloa voisi käydä ihastelemassa?
Keväiset esikot
Tuulia-tuu lämpimästi tervetuloa jos täällä Satakunnassa vain liikut!
Ostin itselleni äitienpäiväkukan ja lahjaksi sain pihaan kasan multaa, ei huonosti
Keväällä 2009 kylvetty levisia järjesti minulle yllätyksen ensinnäkin talvehtimalla ( tästä kiitos hyvälle talvelle ) ja sitten vielä kukkimalla kauniisti
Kiitos kutsusta (ihan pientä itsensä tuputtamisen makua:D)
Eilen valkoisia, tänään häivähdys sinistä ja huomenna sinisiä eli YTT
Tuulia-tuu, tie Hopeavillakolle kulkee meidän kautta, joten tervetuloa tännekin poikkeamaan.
Jouluruusun luo kannattaa poiketa ehdottamasti ja vaikka lähteä ihan asiasta tehen
Potentilla thurberi ‘‘Monarch’‘s Velvet’’
hehee, Jouluruusuhan luki ajatuksiani. Kiitos, kyllä kiitos! Ja taitaapa reitille osua eräs jalo marjakin…
Hopeavillakko; ainakin Porissa tuo ruusumanteli menestyy. Käytiin joskus jossain kaupunginpuutarhalla, Jouluruusu korjaa jos muistat paremmin, ja siellä oli noita ruusumanteleita. Aivan ihana.
Levisioittesi perään kanssa aivan kuolasin. Minulla on kolme jotakin erikoista levisiaa kasvamassa mutta eivät vielä kukkineet.
Toivotavasti saan sen sinulta saadun syrikän menemään talven yli.
Tuulia-tuu; ensi keväänä on meillä taimenvaihdot ja voisitpa silloin tulla piipahtamaan ja passaa kyllä muutenkin tulla. Ei järjestetä kylvöaikaan.
Kiitos Jalomarjallekin, odotan jo ensi kesää! (Anteeksi Hopeavillakko, että galleriasi joutui puutarhamatkailun välityspisteeksi )
Jalomarja: Kiitos tiedosta ruusumantelin suhteen. Itse pyrin vain olemaan aina liian pessimistinen kuin optimistinen noiden herkkisten kanssa eli yllätyn iloisesti jos selviävät ja kukkivat, mutta en toisaalta itke vaikka kuolevatkin.
Tuuli-tuu: Täällähän näitä matkoja on hyvä suunnitella
‘‘Tower Light Pink’’
Tämä voisi olla ‘‘Tower Light Blue’’
Ps. Alkaa olla tässä vaiheessa jo hankala muistaa mitkä kuvat lisännyt galleriaan ja mitkä ei, joten jos alan toistaa itseäni, niin se on vain alkavaa dementiaa
Tässä silmäteräni eli sinihibiscus
Tämän kukkivan yksilön talvetan sisätiloissa, mutta toinen pienempi saa näyttää talvehtimistaitonsa kukkapenkissä…