Kermesmarja tässä vaiheessa vuotta näyttää tältä
Toinen siemenkasvatettu pukkaa vasta kukkaa
Kuritin äsken kasvarissa amppelitomaatteja, jotka suorastaan riehaantuneet. Niiden kätköissä kukki tälläinen kaunotar - ja aivan salaa
Onko tämä sitä kermesmarjaa mitä ne taimet on on muuten ihana
Valitettavasti en osaa sanoa, koska ne siemenet joiden taimia silloin annoin oli muistaakseni järjestämäni siemenkirjeen satoa ja merkintä oli vain kermesmarja. Sitähän on sekä Phytolacca acinosa ( ilmeisesti tuo minun on sitä - korjatkaa jos olen väärässä ) ja P.americana, jonka kirjavalehtisen version taimia kasvattelin kuluneena kesänä myös siemenestä.
Vivien Colville
Dale’'s Strain
Sinulta saamani Vivien Colvillen pistokas on kasvattanut juuret . On se vaan ihana.
Hopeavillakko laitan tänne jotakin vinkkiä kun en ole koko päivänä päässyt vastaamaan omiin yksityisviesteihini. Auki saan mutta sitten tulee error ja …
Katsastin kaikki purkit eikä missään ollut ko nimeä ollenkaan. Kiva mysteeri mutta keväällä palaamme asiaan ja sinäkin saat niitä kivikkojutskia.
Tosi kaunis tuo sinihibiskus.
Olen monta kertaa meinannut etelästä tuoda käsilaukussa ihan oikean sinisen hibiskuksen alun mutta se on aina jäänyt. Ehkä ensi kerralla tuon. Lähdetään joulukuun 2 päivä Intiaan muuttesta taas kahdeksi viikoksi.
Hyvää matkaa sinulle Jalomarja jo tässä vaiheessa, koska tuskinpa enää sitten joulunalusajan hässäkässä muistan toivotella
Sitten muutama kuva talon nurkalta alapihalle päin. Ensimmäinen kuva kesäkuun alusta
Tuossa kulmassa olevassa purkissa on … ( siis nyt tuli täysi black out, kukkii keväällä keltaisilla kukilla - pensas ). En löytänyt sille edellisenä syksynä paikkaa ja se jäi tuohon, talvehti hyvin En ole hennonut repiä pois, koska juuret kasvaneet jo ulos purkista ja ennen irroitusta pitäisi tietää mihin sen laitan - yksi kappale ko. puskaa pihasta jo löytyy.
Sama paikka heinäkuussa. Tuohon porttiin nousi viime kesänä lumikärhö, mutta se tykkäsi huonoa viime talvesta ja palellutti kaikki maanpäälliset osansa. nyt sitten olisi tieten tarvinnut kastelua, että olisi rehahtanut kasvuun, elossa kuitenkin on
Edelleen sama paikka ja aikana elokuu,
Täplä- ja kiiltoleimut kukoistavat
Huomaan tässä vuosien varrella yhä ennemmän ja enemmän kiintyneeni näihin yksinkertaisiin daalioihin. Tämäkin siemenkasvattelujen tulos
Tämän daalian väri mielestäni kaunis