Humalan lisääminen

Ei ole Sireeni2 hölöä tullut. Oletko saanut humalan?

Osaisikos kukaan kertoa että milloin pitäisi laittaa humalan siemenet multiin?? Kylmäkäsittely?peitetäänkö?suoraan ulos keväällä? mää en tiiä...täh?kasvava kasvi

Lissu, turhaan siementen kanssa pelaat muistuta minua alku kesästä niin repäsen juurakon ja postitan, helppo nakki.

hömpsis… kyllä humala lähtee pistokkaastakin… itse olen lisännyt ‘kultahumalaa’ siten… otin alkukesällä versonpätkän n. 15cm pitkänä irti juurakosta>>> laitoin sen multaan ja latvoin sen samantien… ja hyvin lähti kasvuun!!

Voi kiitos lumi! Täytyy muistaa sitten muistutella sua humalasta:) taidan laittaa nää siemenet kylmäkäsittelyyn ja katsoo mitä tulee,vai tuleeko mitään.

Sain tutulta humalan käpyjä, mielestäni kävyissä on siemeniä. Kävyt ovat olleet talven ulkona, onnistuisko kasvatus näistä siemenistä?

Ne kävyt ei ole hedelmöittynyt, jos ei ole ollut hellua kasvamassa viekussa. Nuo "käpyjä" tekevät on siis emikasveja, ja jos hedekasvit puuttuu, niin eivät idä. 

En oo muuten koskaan nähnyt missään myytävän humalan hedekasveja. Semmosen kun sais.

Muoks. Enhän minä kyllä tiedä onko siellä kasvanut molempia. ;)

Meiltä riittäisi tosi vanhaa humalaa useammallekin, tukipuuna ollut puunrunko lahosi ja kaatui syysmyrskyssä. Juurakkoa saa tulla kaivelemaan ja sitä riittää...

Mulle osu humalan hedekasvi ihan taimitarhalta 90-luvulla. Se oli kyl aika kivan näkönen, vieläköhän mahtaa kasvaa siellä pihassa.

Missä päin nemesia humalasi kasvaa? Mulla olisi tarvetta humalalle. Meillä törröttää humalasalko pihassa, mutta viime kesänä istutetuista humalasta ei ole tietoakaan. Kyllä kait se sieltä olisi jo noussut? Eli lienee kuollut!?

Humala ei  kuole talven aikana, ilmestyy hitaasti vasta kun lehdet on koivuissa, sitten kasvaa kohinalla.

Ihan varmasti kirjoitin eilen tähän ketjuun, että mun käpyhumalani jotenkin vaan "muuttui" hedehumalaksi. Minne lienee viesti mennyt. Ilmeisesti ostohumalan juuressa oli salamatkustaja, joka sitten valtasi paikan.

Maariankello, Porin leipeellä se humala on ja on jo hyvässä kasvussa, muuta kun hurautat kaivamaan.

Kiitos tarjouksesta nemesia, mutta tänä kesänä ei kauheasti hurautella mihinkään, kun meidän tontti on pakkotyölaitos kaikkine talon maalauksineen ja pihatöineen. Täytyy katsoa, jos jostain vähän lähempää saisi pienen alun.

Valtsu tuossa kirjoittikin, että humala nousee maasta myöhään, että täytynee toivoa, jos vaikka tulisi sieltä vielä.

Kyllä se sieltä vielä voi noustakin, minulla on tosi lämmin paikka, aurinko paistaa koko päivän. Varjossa voi vielä viivytellä, ei sitä hevillä saa kuolemaan.

Kyllä sä valtsu tiesit. Sieltä se humala kuitenkin pukkaa nyt ylös!

Mullakin miltei täysvarjossa vasta alkanut nousta